Produsele nealimentare de uz curent sînt considerate a fi toate produsele care nu sînt de folosință îndelungată. Acestea beneficiază de un termen de garanție de 30 de zile de la data cumpărării, timp în care cumpărătorii pot solicita înlocuirea, remedierea sau restituirea contravalorii produsului în cazul constatării unor deficiențe care nu sînt imputabile consumatorului, ca urmare a nerespectării instrucțiunilor de folosire și de păstrare. Din această categorie fac parte articolele de îmbrăcăminte și încălțăminte ce pot prezenta deficiențe de calitate, cum ar fi:
• Încălțăminte de uz general – fețe și căptușeli cu rezistență slabă a vopsirii și a îmbinărilor; tălpi dezlipite sau crăpate, deformări.
• Articole textile (fire și țesături textile, lenjerie de corp și de pat, tricotaje, confecții textile) – cedarea sau migrarea colorantului, rezistență necorespunzătoare a cusăturilor, decolorare prin spălare sau frecare, modificări dimensionale peste limitele admise.
La achiziționarea acestor tipuri de produse este bine să fie urmărite cîteva aspecte ce țin atît de informare, cît și de modul de utilizare și păstrare în condiții optime:
Cînd cumpărați încălțăminte, uitați-vă obligatoriu la etichetă. care trebuie să cuprindă: marca producătorului, țara de origine, articolul, mărimea, tratamente speciale aplicate, reprezentarea grafică prin pictograme a materialului din care este confecționată încălțămintea (separat pentru față, căptușeală și acoperiș de branț, talpă); aceasta trebuie să fie bine atașată, iar dimensiunile pictogramelor trebuie să fie suficient de mari, ușor vizibile;
– instrucțiunile privind modul de purtare și întreținere vor fi redactate obligatoriu în limba română, în paralel cu cea în limba străină, în cazul produselor de import;
– mărimea încălțămintei din import se marchează în cm, marcaj specific României;
Cînd cumpărați produse textile, înainte de cumpărare, citiți cu atenție eticheta, care trebuie să cuprindă: denumirea produsului, marca fabricii, denumirea producătorului și compoziția fibroasă;
– produsele textile, la comercializare, trebuie obligatoriu însoțite de indicarea modului de întreținere (curățare, spălare, călcare); aceste informații se regăsesc pe fiecare produs în parte, pe etichete din materiale rezistente la tratamentele ulterioare, într-un mod lizibil pentru consumatori;
La achiziționarea acestor produse, NU UITAȚI de chitanța fiscală, (factura fiscală), care este necesară în cazul în care produsele pot avea defecte (vicii ascunse). Reclamația poate fi adresată vînzătorului în termen de 30 de zile de la data cumpărării, iar în cazul nerezolvării pe cale amiabilă a reclamației, bonul de cumpărare este obligatoriu în cazul cercetării reclamației de către inspectorii Oficiului Județean pentru Protecția Consumatorilor.
Inspector Șef OJPC Bacău, Sorin ELISEI
Lasă un răspuns