Mai mulți specialiști și pasionați ai domeniului au sesizat lipsa unui segment în zona de vest a Bacăului, care face ca șoseaua de centură a orașului să nu fie un cerc închis.
Una dintre persoanele nedumerite este Sorin Ioniță, membru al Expert Forum (EFOR România) un think tank bucureștean. Într-o postare pe un site de socializare, citat de digi24.ro, Ioniță își manifestă nedumerirea: ”Ce nu pricep este de ce proiectul nu face închiderea cercului, centura propriu-zisă, ci lasă un segment lipsă, dacă tot se cheltuie 170 mil euro. Dacă vii dinspre Miercurea Ciuc și Comănești, tot trebuie să intri până în centrul Bacăului ca s-o iei în altă direcție”, se întreabă el.
La est de Bacău, prin zona pe unde va trece Centura (vezi foto) există un singur drum național spre Vaslui, în timp ce zona de la vest de bacău este traversată de numai puțin trei drumuri naționale, anume DN 11 spre Onești, DN 2G spre Comănești Miercurea Ciuc și DN 15 spre Piatra Neamț. Și cifrele de trafic confirmă intensitatea mai mare a traficului în zona de vest a Bacăului. Dacă drumul spre Vaslui are un trafic de cel mult 3.500 de vehicule medie zilnică anuală (MZA), cele trei drumuri naționale de la vest aduc un trafic total de cel puțin 10.000 de vehicule.
În varianta aleasă de companie centura ocolește trei sferturi din Bacău, lăsând neacoperit exact DN 2G drumul național spre Miercurea Ciuc-Comănești. Centura începe la sud-vest de Bacău la intersecția cu DN spre Onești, se îndreaptă prin sud spre estul Bacăului, intersectând DN2, apoi se îndreaptă spre nord. Centura traversează iarăși DN2 la nord de muncipiu, terminându-se la nord -vest la intersecția cu DN 15 spre Piatra Neamț.
Cât de judicios a fost ales traseul pentru Centura Bacău?
„Au fost analizate ambele trasee începând din 2008, an în care s-a făcut primul studiu de fezabilitate”, spune Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt al companiei. Studiul refăcut în 2012 s-a bazat pe o analiză multicriterială care a avut în vedere următorii factori: impactul social, impactul de mediu, costurile, lungimea traseului și dificultatea construcției, explică el.
Ovidiu Barbier, fost director al CNAIR pentru variante ocolitoare și șeful unei firme de proiectare de drumuri este mai explicit. Traficul între DN11 si DN 15 este nesemnificativ, puțină lume vine pe DN11 (dinspre Onești) ca să se ducă pe DN15 (spre Piatra Neamț), explică el. ”Toți care vin se duc spre Iași sau Suceava. Dacă cineva va dori să meargă pe relația aceasta va putea face turul Bacăului. În plus există și un drum județean care face legătura între DN11 și DN15”, spune el. (sursa: digi24.ro)
Tony a zis
Numai ,,minti luminate” au proiectat centura Bacaului : domnul Barbier a vazut multe sosele de centura in lumea asta si toate aveau forma semnului de intrebare ….
frinaru a zis
Sigur: daca nu se „inchide” centura, o sa cada de pe harta….e plina lumea de designeri, de specialisti in ikebana si de geometrie …n-are fen-shui-ul potrivit daca nu e rotunda…De eficienta tehnico-economica, de termene, de piedici, de legislatia stramba care permite ca o firma de apartament sa preia o astfel de lucrare, de drumurile ramase ca in 1988…nu mai vorbeste nimeni….suntem campioni la dat cu parerea din avion sau intr-o pauza de CounterStrike…
Kross a zis
Sa se faca macar jumatate din proiect si tot ar fi bine.Problema este ca nu se va face nimic.Iar vor intra in joc toate institutiile cu reprezentantii strainilor in ele si vor bloca acest proiect.
Geo a zis
Cand centura Bacaului a fost acordata turcilor, care erau pe locul trei dupa cele doua companii „locale”, nu STRAINII au facut-o ci sefu’ pisideului de la acea vreme, Ponta. Sau poate caseful pisideului e strain, ca dupa actiunile lor antiromanesti cam asa pare.
John a zis
Daca s-ar fi uitat cineva la relieful din zona si locuintele construite s-ar fi vazut ca nu este pe unde sa fie trecuta autostrada, paralel cu directia E85 sunt lacurile de acumulare ale hidrocentralelor, 3 la numar pana la Buhusi, prin Hemeiusi, Margineni sunt doar case de o parte si de alta a drumului, o cale ferata, dealuri, iar traficul Bacau-Comanesti- M. Ciuc este redus, de asta nici benzinarii nu sunt intre Comanesti si M. Ciuc.
Mihnea a zis
Corect. Daca s-ar fi prelungit soseasa cu inca o bretea spre vest ar fi trebuit sa treaca prin Margineni si Magura, conditiile impuse de relief si exproprierile in zonele respective ar fi ridicat costul enorm de mult. Iar partea de est asa cum e prevazuta in plan va fi in profil de autostrada deoarece ar trebui sa faca parta din viitoare autostrada nord-sud/drum express Bucuresti-Bacau-Pascani/Suceava.
Vasilica a zis
La fel or fi gandit si astia din Japonia/Osaka? ” Nu si poati dom’le! Ci ni facim?”
https://weburbanist.com/2011/11/14/japan-drive-thru-office-osaka-gate-tower-building/
Mihnea a zis
Nu a zis nimeni ca nu se poate, solutii tehnice se pot gasi. Dar costul pentru racordul ala intre DN15, DN2G si DN11 s-ar ridica la niste costuri uriase cu retrocedari si lucrarile de arta necesare care ar mai adauga cel putin 60-80% daca nu mai mult din pretul actual al soselei de centura.
1233 a zis
E veche poanta, se știe de ceva timp că centura noastră nu prea e centură, fiind întreruptă…