Băcăuanii plecați în străinătate și care au revenit în acasă în ultima vreme se îngrămădesc la Poliție pentru a obține certificatele de atestare a cetățeniei sau a domiciliului în România. Documentele le sînt necesare în țările unde lucrează pentru diverse probleme, inclusiv atunci cînd vor să se căsătorească în străinătate. Astfel de documente se obțin după depunerea unei cereri, însoțiță de o chitanță în valoare de 220.000 lei, plătibilă la Trezoreria Bacău, reprezentînd taxa consulară. „Cererea se depune la Biroul Județean de Evidență a Populației, iar certificatul este eliberat numai de Direcția de Evidență a Populației București. Se înregistrează cererea solicitantului, se verifică datele de identificare și apoi se inventariază la București”, ne-a declarat subcomisarul Carmen Hudiță, șeful Biroului Județean de Evidență a
Populației. Termenul de rezolvare a unei asemenea cereri este de aproximativ 20 de zile. Cererea se face în nume propriu sau cu procură, în cazul în care persoana respectivă nu este în țară sau nu o poate depune în nume propriu. Tot la fel se procedează și în cazul în care se ridică certificatul de la Direcția de Evidență a Populației din București. (Mirela ROMANEȚ)
Lasă un răspuns