CFR SA reia integral circulaţia pe 34 de kilometri ai rutei Bucureşti – Constanţa, rută aflată de circa trei ani în lucrări de modernizare, informează compania.În perioada 5-10 august a.c., se repun în funcţie, în vederea exploatării, următoarele tronsoane de cale ferată: Jegălia-Perişoru, Dâlga-Dragoş Vodă şi Săruleşti- Lehliu.
Prin redeschiderea celor 34 de km de cale ferată, circulaţia trenurilor de călători şi marfă se va face pe ambele fire ale căii, reducându-se, astfel, timpii de aşteptare la încrucişările de trenuri.
Aceste secţiuni de cale ferată fac obiectul contractului pentru reabilitarea liniei de cale ferată Bucureşti – Constanţa (secţiunile 2,3 şi 4 Fundulea – Feteşti), valoarea totală a lucrărilor fiind de 255 milioane euro, fonduri ISPA 75 la sută şi 25 la sută de la bugetul de stat.
De asemenea, prin realizarea întregului obiectiv, de terminare a lucrărilor de reabilitare a liniei de cale ferată Bucureşti-Constanţa, în anul 2011, CNCF’CFR’SA urmăreşte creşterea mobilităţii de-a lungul Coridorului IV pan-european, prin creşterea vitezei, reducerea duratei călătoriei pentru pasageri şi bunuri, creşterea siguranţei transportului şi a protecţiei mediului.
Lucrările de reabilitare de pe calea ferată Bucureşti – Constanţa, care ar permite trenurilor să circule cu 160 de kilometri la oră, ar fi trebuit să se finalizeze în vara anului 2010.
Tronsonul Băneasa – Fundulea – Feteşti este împărţit între mai multe companii, iar finanţarea pentru acest sector este asigurată şi de Uniunea Europeană prin facilitatea ISPA.AGERPRES
Lasă un răspuns