• Serviciul Național de Evaluare a renunțat la 11 centre unde urma să se susțină pretestarea, din cauza lipsei banilor
Elevii de clasa a XII-a din județul nostru nu vor mai susține toți simularea la probele D și E ale examenului de bacalaureat. Serviciul Național de Evaluare și Examinare (SNEE) s-a dovedit a fi, încă o dată, un maestru într-ale bulibășelii, după ce, în decurs de numai trei zile, a adus cîteva modificări simulării probei D și E din cadrul examenului de bacalaureat, care se va desfășura pe 12 aprilie. Numărul diciplinelor pentru care va fi organizată pretestarea la nivel național a rămas neschimbat și va fi de opt – istoria românilor, geografia României și matematică (proba D), respectiv economia întreprinderii, psihologie, filosofie, solicitări tehnice și limba franceză (proba E), însă simularea nu se va mai desfășura în 17 centre, cum intenționa Inspectoratul Școlar, ci doar în opt centre de examen.
„Scăderea la opt a numărului centrelor în care se va organiza simularea a fost decisă de Serviciul Național de Evaluare, din cauza lipsei banilor. Pretestarea nu va mai putea fi susținută de toți elevii din județ, așa cum intenționam inițial, ci doar de o parte dintre ei”, ne-a declarat profesorul Neculai Gruia, inspector de matematică în cadrul ISJ și secretar al comisiei județene de bacalaureat. Cele opt centre vor fi organizate la Colegiile Naționale „Ferdinand I”, „Gheorghe Vrănceanu” și „Vasile Alecsandri”, Colegiul Tehnic „Anghel Saligny”, Liceul Economic, Colegiul Tehnic „Petru Poni” Onești, Liceul „Spiru Haret” Moinești și Grupul Școlar Forestier Comănești, în fiecare dintre acestea urmînd să se deruleze simulări la cîte patru-cinci discipline din totalul celor opt. Cît privește obiectivele pretestării, inspectorul Gruia spune că se va urmări, în principal, viteza de multiplicare a subiectelor, modul de transmitere a acestora către sălile de examen, dificultățile apărute în modul de înțelegere, interpretare și rezolvare a subiectelor de către elevi, modul în care elevii aștepată momentul începerii evaluării ori dificultățile tehnice ce apar în aplicarea grilei de evaluare de către supraveghetori. (Eduard CUCU)
Lasă un răspuns