Un studiu dat publicitatii saptamina trecuta incearca sa demonstreze ca imaginea romanilor in Italia este una „normala”, adica buna. Vinovata de etichetele aplicate romanilor in Peninsula ar fi mass media din ambele tari. Aceasta este acuzata ca a preluat cazuri individuale de infractori proveniti din Romania si a generalizat, sustinind ca toti cetatenii romani ar avea acelasi comportament. Pentru a imbunatati perceptia romanilor in ochii italienilor, Guvernul Romaniei s-a vazut nevoit sa aloce 4 milioane de euro pentru o campanie de imagine.
Dan Jurcan, directorul Agentiei pentru Strategii Guvernamentale, sustine ca 99,99% dintre romanii din Italia „se trezesc in fiecare dimineata si se duc la munca”, iar numai 0,01% dintre acestia le fac probleme italienilor. Probabil ca lucrurile nu sint departe de adevar (prea mult entuziasm se regaseste, dupa parerea mea, doar in procentele prezentate), intrucit fiecare dintre noi are cunostinte sau rude plecate la munca in Cizma, oameni, in general, de bun simt.
Concluziile studiului romano-italian sint contrazise, insa, de realitatea din strada. Acolo, romanul este perceput ca un individ burtos, neaparat cu ditamai lantul de aur la git si cu jeansi cu multe buzunare. Chestiune care isca o intrebare la care va invit pe dumneavoastra sa raspundeti: ce imagine va vine in minte cind va insusiti aceasta descriere?
Lasă un răspuns