• a fost cea mai bănoasă competiție din Europa, cu premii totale de 35.000 de euro • Românul Mihai Marinescu a luat aurul, în timp ce Dimitri Borțov, de la Selena Motor Sport, a pus mîna pe argint
Circuitul Selena Motor Sport a primit sîmbătă botezul unei competiții internaționale de karting, Grand Prix Selena. La startul întrecerii au fost prezenți peste 50 de piloți din 14 țări: România, Italia, Germania, Portugalia, Elveția, Danemarca, Anglia, Austria, Turcia, Republica Moldova, Cipru, Ungaria, Ucraina, Bulgaria. Fiul primarului, Dorule Sechelariu, a ratat competiția, accidentîndu-se cu o zi înainte, la un ultim antrenament. Doruleț s-a răsturnat și a fost nevoie de intervenția medicilor, care i-au pus mîna în ghips. 100.000 de euro au fost băgați în „Grand Prix Selena”, iar premiile de 35.000 de euro au depășit cu mult alte competiții internaționale.
Nume mari ale kartingului precum Yvon Leon, președintele Comitetului Internațional de Karting (CIK), Johnny Cecotto, campion mondial la motociclism, Mike Willson, de șase ori campion mondial la karting, au onorat invitațiile și s-au aflat mai mereu în cele două zile, în centrul atenție. Mai puțin atunci cînd actorii pistei, piloții, și-au intrat în rol.
Florin Călinescu se vrea înfiat de primarul Sechelariu
Sîmbătă, ora 11,30. Primarul Sechelariu și președintele CIK, Yvon Leon, au inaugurat pista de carting. Scurte speech-uri, după care cuvîntul a fost luat de Florin Călinescu, invitatul surpriză al primarului de Bacău. Mai o glumă, mai un adevăr, dar care să nu doară, Florin și-a făcut treaba și, luat de val, i-a șoptit primarului, din nefericire pentru el, în microfon, că „aș vrea să mă înfiați”. Investițiile făcute în pista de karting, la un moment dat vorbindu-se de circa 2 milioane de dolari, și importanța acesteia pentru Europa nu au scăpat prezentatorilor. Prefinalele s-au consumat mai rapid decît preconizaseră organizatorii, unii dintre concurenți ieșind în decor în timpul curselor.
5.000 de euro pentru locul întîi
Duminică, ora 9. Au început antrenamentele. Ultimele înaintea finalelor. Ora 13, prima finală, FA. Vitantonio Liuzzi este favoritul. Italianul a cîștigat fără probleme cursa, fiind urmat de Gil Almeida (Portugalia), Alexei Suleimanov (Moldova), Mariza Trachsel (Elveția), Yuzbasiogulla Bestanbey (Turcia) și Rauf Denktas (Turcia).
Finala ICA, juniori, l-a răsplătit din plin pe românul Mihai Marinescu, cîștigător al cursei, urmat de Paltmas Kiss (Ungaria), Citro Vita Maria (România), Ștefan Ion (Selena Motor Sport), Johnny Cecotto (Italia), Vadym Berdakyn (Rusia). Clasați inițial pe locurile 5 și 7, turcii Cem Kent și Akca Kadir au fost descalificați datorită unei încălcări a regulamentului în ceea ce privește motoarele, care depășeau limita maximă de turație.
Ultima probă oficială, Finala FC, a fost cîștigată autoritar de germanul Ronny Boge, deși ocupantul locului secund, Dimitri Borțov (Selena Motor Sport), a condus în primele minute ale cursei. Pe următoarele locuri: Angelo Pisani (Italia), Matei Mihăescu (România), Alexander Kotlyar (Rusia) și Marian Jurchescu (România).
Cîștigătorii au primit pe lîngă șampaniile, cupele și coroanele de flori, substanțiale sume în bani, primii șase piloți fiind recompensați cu sumele de 5000, 3000, 1500, 700, 500 și 300 de euro. De asemenea, pentru cel mai rapid tur de pistă, cîștigătorul a primit un bonus de 500 de euro.
Imediat după încheierea festivității de premiere, Corneliu Iacobov a făcut o donație de 20.000 de euro celui mai bun pilot român, Constantin Răileanu, care activează pe circuitul din Franța, acesta fiind prezent la Bacău doar în calitate de spectator.
Dan Alexandrescu a avut în permanență peria la el
Omul care a scos din sărite mulți spectatori din cochetele tribune ale pistei a fost, nici nu era greu de ghicit, unul dintre comentatori. Nu Dorian Pocovnicu, cel care a încercat, fără sorți de izbîndă, să-i mai taie elanul colegului său, ci Dan Alexandrescu, un înfocat fan al fiului primarului, Doruleț Sechelariu. Oameni de afaceri, oameni din sport, valutiști și chiar majoritatea ziariștilor s-au tăvălit de rîs cînd au auzit pentru a 427-a oară din gura comentatorului că „lipsește Doruleț Sechelariu…că, dacă el ar fi concurat…”. Dan Alexandrescu este, fără îndoială, un mare cunoscător al fenomenului. Dar asta nu înseamnă că duminică omul nu a făcut pe dracu-n patru pentru a se face de tot rîsul și, mai mult, pentru a-i obosi pe toți cei prezenți acolo, la pista de karting. (Cristian BLĂNUȚĂ)
Lasă un răspuns