Autorităţile rutiere vor reduce benzile de circulaţie cu jumătate de metru pe drumurile naţionale pentru a se crea o bandă suplimentară de mers, fără a fi nevoie de exproprieri. Măsura a fost pusă deja în practică pe DN2-E85, între Sineşti şi Moviliţa.
DN2 are în cea mai mare parte câte o bandă pe fiecare sens şi margini largi de drum, care le creează şoferilor senzaţia că se poate circula pe două benzi.
Pentru a reduce numărul accidentelor, pe zece kilometri, între Sineşti şi Moviliţa, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a micşorat lăţimea benzilor şi astfel, s-a introdus o bandă alternativă.
Ministerul Transporturilor propune acum reducerea benzilor la 3 metri pe porţiunile periculoase, astfel încât pe un sens să poată trece şi două tiruri simultan. „Şi după ce va fi gata A7, care uneşte Bucureştiul de Bacău şi până la Siret-Suceava, când o să fie gata, o să fie trafic în continuare pe E85. Acest 2+1 plus autostrada o să însemne un grad de siguranţă maximă. O să salvăm vieţi imediat şi asta a demonstrat segmentul de test dintre Sineşti şi Moviliţa”, a declarat Ionuţ Ciurea, directorul executiv al Asociaţiei Pro Infrastructură.
„E necesar că această soluţie să fie aplicată cu realizarea tuturor măsurilor necesare pentru a semnaliza şi a separa corect fluxurile de trafic. Foarte mulţi şoferi ajung să conducă din obişnuiţă, cunoscând un traseu aproape că nu mai sunt atenţi la semnalizarea rutieră”, a ţinut să precizeze Costin Tătuc, specialist în siguranţă rutieră.
Reprezentanţii companiei de drumuri spun că vor aplică soluţia benzii alternative pe sute de kilometri în următorii ani. „Dorim să aplicăm această soluţie până la Bacău, pe 290 de kilometri aproape vom aplica configuraţia pe DN2, până când se vor finaliza lucrările la Autostrada Moldovei. E un proiect prins în PNRR. Până în 2026 trebuie finalizat”, spune Alin Şerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR. (sursa: adevărul.ro)
Greu cu noi a zis
Asa. Dar eu propun, toata distanta sa fie cu cate o banda pe sens, plus 50 la ora in localitate si 80 in afara ei. Dar ce vb aici, o banda pe sens? Sa scoatem asfaltul. Sa formam coloane de masini si numai atunci cand s-au adunat grupuri de cate 10 sa putem pleca pe DN2. Si bineinteles dosarul cu sina. Ce depasire, ce marire de viteza, ce opriri?Nu domnule, asa pleci, asa ajungi.
Altii, pentru fluidizare, fac tuneluri pe sub mari cu sensuri giratorii, iar noi…..
Oprea a zis
Mai bine ar lati prima banda cu un metru și ar fi nemaipomenit, dar de ce sa faca acest lucru! Asa prin 1+2 în zilele aglomerate o sa fie dezastru! De ce nu latesc banda unu! În marea majoritate drumul e85 este construit pe drum de șes, nu prin munți! Dar nu se vrea! Incasam taxe și atât!
Dorin a zis
Buna idee, dar proasta implementare. Daca limita de viteza e 80 (asa cum e intre Sinesti – Movilita), atunci nu se vor putea face depasiri (respectand limita de viteza) deoarece si TIR-urile pot merge cu 80. Daca limita de viteza ar fi 100, atunci se vor putea depasi TIR-urile (care sunt limitate electronic la ~90).
ciprian a zis
In loc sa asfalteze 80 de cm pe fiecare sens de circulatie,sa faca din acostament banda de circulatie ,ca au loc,ei isi bat joc de noi.
Adi a zis
Mai oilor din ministerul transporturilor…exista un model ce functioneaza se numeste modelul olandez, acestia au investit enorm in siguranta traficului si daca luam statisticile evenimentelor rutiere de acolo veti fi surprinsi.
Noi ce facem …. Din tot ce este mai bun in lumea asta luam exact ce este mai prost si angajam doar incompetenti fara pregatire in domeniu.
Sistemul 2+1 pe drumurile patriei, este cel mai prost lucru care se poate intampla noua participantilor la trafic multumita incompetentilor ce iau decizii.
Luati in considerare cauzele reale generatoare de accidente rutiere ..
incompetentilor
Intrebare pentru ministerul transporturilor si militia romana ….carutele ce cauta pe e85?
Faceti-le dragilor itp, asigurare si curs de legislatie auto si lasatii sa mearga peste tot
Melin a zis
Propunem că cei din cnair sa emigreze freze în India până și aceea au drumuri expres mai late că ale noastre, in loc să l lățească la 2 benI reale ei își bat joc, aducând i ne în 1991, că așa era șoseaua atunci, e modernizată de Noica in 2000 și de atunci nu s a mai făcut nimic, ei ne aduc acum in timp un fel de înapoi în trecut
Vasile Manolache a zis
Măriti cu 80cm benzile laterale și ați terminat cu această mare prostie ,iar atunci când s-au modernizat aceste șosele sau tăiat din vechea șosea aproape un metru…iar acum venim cu această minune , ce deștepți suntem….
Razvan si Vidra a zis
Nu ştiu alţi cum sunt, dar eu, când mă gândesc la distanta dintre masina mea si a ta ma ia cu fiori!
Adica, tu circuli normal pe Banda ta, ca un bandit, iar pana la marginea din stanga a ei n-ai decat un sfert de metru, la fel ca si in dreapta, eu pe banda mea si deci avem juma de metru intre noi daca mergem fix pe centru Bandei!?
Daca dai intr-o groapa si-ti sare volanu, daca stranuti la volan, daca banditul din dreapta iti da un cot si sughit cand te joci cu telefonul si afisajul masinii tale?
O fi prin Olanda, insa ati vazut ce densitate de hautostrazi are aia mancatzas!?