Procedura de selectare a firmei care urma să realizeze studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic al drumului de mare viteză Bacău – Paşcani a fost suspendată pe termen nelimitat, în urma unei contestaţii, anunță Ziarul de Iași.
Anunţul de participare la licitaţie a fost publicat de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) în noiembrie anul trecut, fiind urmat imediat de numeroase cereri de clarificări şi contestaţii. În urma acestora, termenul de depunere a ofertelor a fost prelungit succesiv, până pe 30 martie 2017.
Potrivit sursei citate, nici acest ultim termen nu va putea fi însă respectat, întrucât SC Tecnic Consulting Engineering Romania SRL a depus o contestaţie, reclamând prezenţa în continuare a numeroase neclarităţi în caietul de sarcini. Prin documentaţia întocmită de CNAIR se solicita ca firma participantă să aibă un expert topografic, dar nu era clar ce experienţă se solicita acestuia.
„Nu se pot estima la momentul întocmirii ofertelor numărul de probe ce vor fi testate în laborator şi nici tipul acestora. Impunerea de către autoritatea contractantă a tipurilor de investigaţii, foraje, geofizce, seismice, este de natură a descuraja efectuarea altor tipuri de investigaţii care sunt necesare, dar care nu vor putea fi decontate“, se menţionează în ultima contestaţie depusă la caietul de sarcini întocmit de CNAIR.
Prin urmare, Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) a dispus suspendarea licitaţiei până la soluţionarea problemelor de fond, respectiv pentru refacerea caietului de sarcini. Documentaţia pentru drumul expres Bacău – Paşcani a fost evaluată de CNAIR la 27,7 milioane de lei, existând posibilitatea creşterii valorii cu 20%, în funcţie de necesităţi.
Autostradă sau drum expres?
Autostrada A7 sau drumul expres pe ruta Ploiești-Buzău-Focsani-Bacău-Pașcani ar urma să aibă o lungime de aproape 330 km si va prelua traficul pe ruta Nord-Sud, care în prezent se desfășoară pe DN2, un drum național cu câte o bandă pe sens și un acostament puțin mai lat, folosit drept încă o bandă de circulație. În etapa de SF se va evalua dacă drumul va fi autostradă sau drum expres.
„Autostrada Ploiești – Bacău și autostrada Pitești – Sibiu reprezintă priorități esențiale în perioada imediat următoare pentru Comisia Europeană”, a declarat, în urmă cu o săptămână, comisarul european Corina Crețu.
Ruxandra a zis
Cineva merita sa fie spanzurat de limba. Nu se poate asa ceva.
Gugi Bacauanul a zis
Banii merg pe „pomene electorale” (cresteri salarii bugetari, pensii, venit minim garantat etc); investitii nu se fac în urmatorii ani, ca sa nu depasim deficitul de 3% din PIB.
Ramane sa ne scaldam în aceiasi mizerie cu care ne-au obisnuit conducatorii nostri în ultimii 27 de ani – zero km autostrada in Moldova, zero centura Bacau, zero Aeroport Bacau, zero dezvoltare zona jud. Bacau.
Doar la votat suntem fruntasi (votam cu rosii mereu)!
Voodoo a zis
Vai, draga, mare dreptate ai. Pe vremea guvernului Udrea Boc, sa stii ca erau investitii cat cuprinde, toata tara asta era plina de proiecte INUTILE, dovada cati pedisti de-ai tai au ajuns si vor ajunge in puscarie. Nu ti-e rusine putin obrazului ?
Democrit a zis
CNSC are atribuțiile unei judecătorii pe teme de achiziții publice. Dacă au suspendat procedura înseamnă ca s-au descoperit (prin contestații) vicii atât de grave în documentație încât nu puteau fi remediate prin alte măsuri. Funcționarii de la CNAIR, marea majoritate angajați politic de veșnica frăție PSD-PNL, platiți cum nu vă puteți imagina (la nivel UE), sunt fie incapabili să creeze un caiet de sarcini coerent și conform cu legea, fie răuvoitori.