Codul etic pentru publicitatea adresata copiilor, referitoare la produsele alimentare, a fost prezentat oficial. Acest document a fost lansat pe data de 22 septembrie de catre europarlamentarul liberal Magor Csibi, singurul care are cabinet in Bacau. Propunerea a fost initiata ca reactie la cresterea gradului de obezitate în rindul copiilor europeni, fiind inregistrati 22 de milioane de copii supraponderali, dintre acestia cinci milioane fiind obezi. „România devine prima tara din Europa care adopta un astfel de Cod etic”, a declarat Magor Csibi. Printre principalele masuri care sint incluse în Codul etic se numara: companiile semnatare ale codului etic nu vor face publicitate catre copii sub 12 ani la produsele alimentare, exceptind produsele care îndeplinesc criterii nutritionale specifice bazate pe dovezi stiintifice acceptate si/sau ghiduri nutritionale nationale si internationale, companiile semnatare ale documentului nu vor efectua comunicari referitoare la produse în scoli primare, exceptind cazul în care ni se cere în mod specific sau se stabileste cu administratia scolii în scopuri educative. (Claudiu TANASESCU)
Lasă un răspuns