• directorii celor două licee din Bacău sînt convinși că liceul pe care îl reprezintă este cel mai bun • ei susțin că între cele două școli nu există o dispută reală, ci una inventată de părinți și elevi • ei recunosc, însă, că, la fel ca în orice domeniu, competiția este stimulantă
Declarațiile omului de afaceri Viorel Cataramă referitoare la poziția de lider a Colegiului „Vrănceanu” în rîndul liceelor din Bacău dau din nou subiect de controverse între șefii școlilor băcăuane. Prezent săptămîna trecută la o emisiune televizată, Viorel Cataramă a afirmat că, în ultimii ani, Colegiul Teoretic „Gheorghe Vrănceanu” din Bacău a devenit cel mai puternic liceu nu numai din Bacău, ci chiar din Moldova, depăștind licee renumite, inclusiv din Iași. Potrivit lui Cataramă, poziția de lider a liceelor din orașul lui Bacovia a fost dobîndită după instituirea „Premiilor Cataramă”, prin care elevii premiați la olimpiadele naționale și internaționale sînt răsplătiți cu premii în dolari.
Potrivit profesorului Dan Andrei, directorul Colegiului Național „Gheorghe Vrănceanu”, titlul de cel mai bun liceu din Bacău este întemeiat. „Afirmațiile domnului Cataramă sînt adevărate cel puțin în ce privește poziția de lider al liceelor din Bacău. Dacă înainte de acordarea premiilor Cataramă acest statut era discutabil, acum nu mai e. Elevii și profesorii noștri sînt cei mai buni din Bacău. În ce privește poziția de cel mai bun liceu din Moldova, nu pot să mă pronunț, pentru că nu am suficiente date pentru a compara cu rezultatele obținute de alții”, afirmă directorul Andrei. Argumentele pe care le aduce șeful Colegiului „Vrănceanu” sînt destul de nomeroase: în primul rînd, premiile obținute de elevii la concursurile naționale și internaționale. Premiul doi la Balcaniada de Informatică obținut de Emilian Miron, iar de la olimpiadele naționale, elevii de la „Vrănceanu” s-au întors acasă cu două premii întîi la olimpiadele naționale de latină și informatică, trei premii doi și trei premii trei. Calitatea și renumele profesorilor care predau la Colegiul Vrănceanu, rezultatele foarte bune la bacalaureat și intrarea la facultate a abolsovenților sînt alte argumente care susțin poziția de lider a liceului.
De partea cealaltă, reprezentanții Colegiului Național „Ferdinand I”, „adversarii” dintotdeauna ai celor de la „Vrănceanu”, susțin că liceul pe care îl reprezintă este cel mai bun din Bacău. „Ca profesor și director al Colegiului cred că sîntem cei mai buni. Elevii și profesorii noștri au obținut în decursul timpului rezultate care ne îndreptățesc să ne revendicăm poziția de lider”, ne-a declarat Dragoș Florescu, directorul adjunct al Colegiului Național „Ferdinand I”. Conștient că orice afirmație trebuie să se bazeze pe fapte reale, Florescu aduce drept argument procentul de 100 la sută promovabilitate la bacalaureat în anul școlar trecut, performanța fiind unică în județul Bacău. În plus, tot anul trecut, cei 202 absolvenți au colegiului au devenit în totalitate studenți ai unor facultăți de top din țară, cum ar fi ASE-ul din București, automatizări-calculatoare, medicină, farmacie sau drept. Tot pentru a demonstra că liceul pe care îl reprezintă este cel mai bun din Bacău, Dragoș Florescu amintește despre premiul I obținut de Adrian Zahariuc la Balcaniada de Matematică, un premiu întîi la olimpiada națională și patru premii trei la concursurile școlari naționale.
Dincolo de faptul că ambele instituții se doresc lideri ai liceelor din Bacău, atît Gabriel Andrei, cît și Dragoș Florescu, au menționat, însă, că între cele două intituții prestigioase nu există o luptă. „Părinții și elevii sînt cei care dau loc la tot felul de dispute legate de lupta dintre licee. Ca în orice domeniu, trebuie să existe un clasament, însă acesta poate fi mai subiectiv sau mai obiectiv. Nu vrem, însă, să transformăm totul într-o luptă, pentru că nu este așa”, spune directorul Florescu. Și directorul de la „Vrănceanu”, Gabriel Andrei, are o poziție împăciuitoare. „Faptul că în Bacău există două licee de acest calibru este un lucru foarte bun. Concurența este constructivă pentru elevi și profesori, astfel că toată lumea are de cîștigat”, spune Gabriel Andrei.
Dincolo de declarațiile pacifiste ale șefilor instituțiilor, elevii percep concurența între licee ca pe o adevărată luptă. Care se duce atît la olimpiade, concursuri școlare sau extrașcolare, cît și în baruri sau discoteci. (Costinela BREAHNĂ)
Lasă un răspuns