• spectacolul a lăsat însă de dorit
Fiecare început de an școlar este greu. Despărțirea de vacanță e îngrozitoare. Puține sînt lucrurile care schimbă acest fapt. Printre acestea se numără și Balul Bobocilor, așteptat mereu cu cea mai mare nerăbdare. Balul Colegiului „Ferdinand I” a avut loc anul acesta pe 24 octombrie, la Casa de Cultură. Ora 16.10. Agitație mare. Lumea își pregătește pancartele, fluieră. Se trage cortina și concurentele apar, acoperite de niște mantii negre. Sînt 11 concurente, după cum ne anunță organizatorii, elevi ai clasei a XII-a F. Cele opt concurente sînt Andrea Calapod, Diana Filipescu, Andrada Mazilu, Andra Trofin, Diana Ionașcu, Costina Drăgănuța, Iulia Canache, Sabina Ardealeanu, Anca Pascu și Șerbana Niela.
După defilarea lor, intră în scenă marjoretele Colegiului. Privirile se îndreaptă, însă, asupra celor doi băieți intrați în scenă, în fuste și cu pampoane în mînă.
Urmează proba artistică a primei concurente, Andreea Calapod. Aceasta dansează pe o melodie cu ritm turcesc, unduindu-și șoldurile pe melodie. Diana Filipescu, concurenta cu numărul doi, intră în scenă cu un palton lung pe ea, cu o pălărie și însoțită de doi băieți. Dansînd pe „I feel like a woman”, ajunge într-o fustă și o bustieră, spre deliciul băieților din public.
A urmat apoi clubul de dans Fiesta, uimindu-i pe toți cei prezenți cu talentul lor. Concurenta cu numarul trei, Andra Trofin, a dansat și ea, avînd ca partener un dansator de la clubul Fiesta. Un dans plin de energie și ritm a fost cel prezentat de Andrada Mazilu, împreună cu alte două fete, melodia fiind „Get busy” de Sean Paul.
O mică piesă de teatru interpretată de o elevă a clasei a XI-a A nu a fost primită bine de publicul, care nu e destul de educat ca să aprecieze și acest gen de artă, sau măcar suficient de bine crescut pentru a nu huidui.
Proba cu întrebările surpriză a atras la maxim atenția publicului. Întrebările concurentelor sunau cam așa: „Cîte icre depune pe an balena?”, „Cum e corect: pană de vulpe la pălărie sau pe pălărie?”, „Reprodu o ceartă la telefon cu prietenul tău”, „Care e tema nuvelei «La țigănci» de Bacovia?”. Concurentele au trecut cu brio această probă, ele fiind avertizate mai demult de existența unor întrebări capcană.
O prezentare neobișnuită de modă a mai calmat spiritele, urmată de melodiile interpretate de Damian Nicoleta, elevă care și-a mai arătat talentul la Zilele Liceului, a dansat concurenta Diana Ionașcu.
Pentru a accentua opțiunea concurentelor pentru dans, Costina Drăgănuță a încălzit atmosfera cu o reprezentație pe „I’m a slave for you”, împreună cu alte fete.
Trupa de dans „Freedom to move” a arătat întregii săli că libertatea de mișcare există într-adevăr. Iulia Canache a intrat în scenă cu un dans oriental, împreună cu sora ei. Adina Ardeleanu a dansat pe un colaj muzical ușor comic, avînd ca partener un băiat de la clasele mai mari. Următoarele două concurente au dansat: Anca Pascu a ales să danseze singură pe o melodie lentă, iar Șerbana Niela l-a mai scos o dată pe scenă pe dansatorul de la Fiesta.
Nu a putut lipsi nici proba cu rochiile de seară. Concurentele au apărut elegante (marea majoritate), cu rochii lungi și mulate, cu decolteuri. În timpul în care a fost lăsat juriul să delibereze, au apărut Andra Moisă și partenerul ei, într-un dans elegant, delicat, impresionînd prin ușurința mișcărilor.
În cele din urmă s-au anunțat cîștigătoarele: premiul trei pentru Diana Filipescu, premiul doi pentru Costina Drăgănuță. iar premiul întîi concurentei cu numărul 1, Andreea Calapod. Premiul de popularitate a fost acordat Iuliei Canache. Balul de anul acesta, deși mult sub nivelul celui de anul precedent, lăsînd deoparte faptul s-au citit de vreo zece ori sponsorii, iar numele concurentelor au fost încurcate de vreo trei ori, a oferit un spectacol inedit publicului.
Spectacolul a lăsat de dorit
Concursurile de miss boboc din ultimii ani au evoluat doar din punct
de vedere tehnic. Lumini speciale, fum, sonoritate mai bună.
Referitor strict la Balul Bobocilor „Ferdinand I”, vestimentația
prezentatoarei a fost cam singurul lucru reușit din întregul
spectacol. Tradiția unei singure vestimentații de prezentare, adică
rochia de seară, a fost înlăturată, întrucît Carmen Mitu a purtat o
ținuta modernă, pantalon și bluză, dar și o rochie de seară demnă
de invidiat.
Acum să trecem la partea proastă a spectacolului. Prezentatorul.
Venit parcă de pe cîmp, îmbrăcat cu un pulover și o pereche de
blugi, părea un Moromete care a uitat de vreo cîteva săptămîni să
se bărbierească. Nu putem vorbi nici măcar de o lege a
compensației în acest caz. Băiatul, neobișnuit probabil cu luminile
puternice și cu un public atît de numeros, după fiecare bîlbîială sau
incoerență verbală, își cerea fîsticit „scuzi” motivînd: „din cauza
emoțiilor!”. Un moment nefericit care a provocat, de altfel, euforia
publicului. Partea jenantă a spectacolului au fost probele artistice
ale concurentelor. Niște bîțîieli, mai degrabă o staționare pe scenă
și, la răstimpuri, o mișcare leneșă și stîngace a membrelor, ceea ce
nu făcea plăcere nici măcar băieților din public. Pentru că un
spectacol adevărat include și aplauze, acestea au fost invocate
(pentru că astfel n-ar fi existat!) de doi indivizi, care treceau cam
după fiecare moment artistic cu pancarda „APLAUZE”. Formațiile
care s-au perindat pe scena Casei de Cultură au fost atît de rock,
cît și de hip-hop. De fapt, mai mult niște încercări de rock și hip-hop.
La apariția formațiilor rock, cei mai mulți rockeri s-au apropiat de
scenă, cîntînd împreună cu ei. Versurile, mai ales, au făcut din
formațiile de pe scenă niște trupe de duzină. Publicul părea că-și
ascunde dezamăgirea prin foială, fluierături și hohoteli.
Abia la apariția cunoscutului cuplu de dans modern Sebi (din
Colegiul „Gh. Vrănceanu”) și Andra (din Colegiul Ferdinand I),
publicul a părut mai interesat, pentru că dinaintea ochilor se
întîmpla într-adevăr ceva de calitate.
Cam așa stă cultura muzicală și artistică printre adolescenți. Iar trist
e că, în superficialitatea lor, nu au nimic de obiectat. Băieții sînt mai
mult decît mulțumiți să vadă doar picioare cît mai dezgolite și o
mișcare cît mai senzuală a trupului. Aplaudă și urlă. Dar la auzul
unei melodii lente, aparținînd lui Celine Dion, interpretată de o voce
bine lucrată a unei domnișoare care nu ținea neapărat să prezinte
un trup de miss, își pierd și răbdarea și controlul și își pun în valoare
cum știu ei mai bine cei șapte ani de-acasă. Păcat că un astfel de
spectacol, care ar trebui de fapt să se numească „bal”, a pierdut din
multe atribuțiile artstice de odinioară. (Mara IONESCU-AMBROSIE, Cătălina POPOVICI)
Lasă un răspuns