Comisia Europeană – CE a aprobat, luni, 26 octombrie 2020, proiectul de infrastructură rutieră „Varianta de ocolire Bacău”. Proiectul a fost transmis de către Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor împreună cu CNAIR, în calitate de beneficiar al finanțării nerambursabile alocate în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare 2014-2020, la data de 22 Noiembrie 2019.
Potrivit ministrului Lucian Bode, la 22 noiembrie 2019, România a prezentat Comisiei o cerere pentru un proiect major care prevede o contribuție din partea Fondului de coeziune pentru „Construcția variantei de ocolire Bacău”, selectat de către autoritatea de management pentru axa prioritară 1, „Îmbunătățirea mobilității prin dezvoltarea rețelei TEN-T si a metroului” din cadrul programului operațional „Infrastructura Mare”. Romania a furnizat Comisiei toate informațiile necesare, inclusiv cele referitoare la aspectele de mediu.
Obiectul proiectului Varianta de ocolire Bacău este reprezentat de acordarea finanțării nerambursabile către CNAIR, în vederea realizării a 30,842 km de drum nou, din care 16,269 km de autostrada, 7 poduri, 9 pasaje, 1 nod rutier și 7 intersecții.
Valoarea totală a proiectului este de aproape 968,8 milioane de lei, din care valoarea totală eligibilă, finanțată prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020, este peste 811,1 milioane de lei (85% din valoarea totală eligibilă aprobată – aproape 690 de milioane de lei – este asigurată din Fondul de Coeziune, iar 15% va fi finanțată din bugetul beneficiarului).
„Este încă o dovada a faptului ca Moldova nu e uitată. Astfel, prima porțiune de autostradă pentru zona Moldovei, și anume Varianta de ocolire a Bacăului, beneficiază începând de astăzi de finantare europeană. Reprezentanții europeni au găsit parteneri de dialog și iată că munca de echipă și seriozitatea cu care sunt transmise datele și informațiile solicitate de către Comisie dau roade”, a notat, pe Facebook, ministrul Lucian Bode.
Lucrările sunt executate de asocierea Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL, în baza unui ordin de începere a lucrărilor semnat pe 8 martie 2019.
Gopo a zis
Acest lucru arata ca fondurile europene ar trebui sa fie baza dezvoltarii infrastructurii intregii noastre tari. Faptele vorbesc pt UE, de aceia ea a aprobat si recunoscut acest obiectiv realizat in proportie de 85%. Dar din cate observam partidele refuza accesarear fondurilor deoarece acestea trebuie sa fie justificate la sange, ceace acestora nu convine deoarece nu pot fi fraudate (supraevaluate) si dirijate firmelor de casa care cotizeaza si finanteza aceste partide.
Rada a zis
Pe cand PNL – ul Bacau va sustine autostrada Bacau – Brasov?
:--- a zis
@Rada Asa te numesti?Sau scrii sub pseudonim?
Nu esti din Bistrita Nasaud?