Pe lîngă orele și temele pentru acasă, de care nici ei nu duc lipsă, elevii Colegiului Național „Gheorghe Vrănceanu” mai au timp și de proiecte școlare menite să mărească posibilitatea de întelegere a evenimentelor din jurul nostru.
Proiectul School Connectivity are ca scop dezvoltarea capacităților intelectuale ale elevilor, a individualității și independenței lor, în încercarea de a spori abilitățile de comunicare, interacțiune și lucru în echipă. Acest proiect reprezintă o oportunitate pentru elevii și profesorii din sud-estul Europei și din SUA, de a înțelege diferențele culturale și de a transmite peste hotare modul lor de viață cotidian.
Programul este făcut prin efortul financiar comun al organizației Catholic Relief Services și Guvernul SUA prin Ministerul Educației și Culturii, realizîndu-se o relație de comunicare între aproximativ 15 școli din SUA și 80 de școli gimnaziale și licee din sud-estul Europei. În România, programul este implementat prin Asociația CARITAS București, în parteneriat cu Catholic Relief Services, aceștia asigurînd internet la cele trei licee participante din Bacău. Pe lîngă Colegiul Național Vrănceanu, Liceul Economic și Liceul de Artă sînt și ele afiliate în acest program amplu de comunicare.
Proiectul se va realiza în trei etape, primele două fiind grupate sub numele generic „Identitate și Comunitate”, numindu-se „Cine sînt eu?” și „Cine sîntem noi?”. A treia parte are ca temă „Construirea legăturilor culturale”, principala grijă fiind „Ce putem realiza împreună”. Toate discuțiile se fac pe internet, existînd un forum implementat cu acest scop.
Pentru ca totul să meargă ca pe roate, s-a construit un sistem ierarhic, precum și un consiliu de conducere format din profesori,elevi și părinți. Acest consiliu are sarcini clar stabilite, scopul fiind de a perfecționa relațiile de colaborare. Responsabil la nivelul colegiului este doamna profesoară Dandu Lucica, iar la nivel de informatică domnul profesor Vieru Ilie are grijă ca totul să-și continue cursul clar stabilit. Ei au fost instruiți în cadrul unui curs care a avut loc la Belgrad unde caruia s-a explicat utilizarea softului produs și implementat de către Fundația Catolică. Elevii din cele trei licee lucrează fiecare la cîte un site individual în paralel cu cel al colegiului. Vrăncenii au început deja lucrul la site, precum și discuțiile cu elevii din celelalte școli afiliate. „S-au format colective de elevi și profesori pe domenii de activitate, majoritatea elevilor au deschis conturi de dialog în forum, urmînd ca fiecare să-și proiecteze pagina web personală. De asemenea, la nivel de liceu s-a demarat un proiect de dotare cu încă un laborator multimedia, la care lucrează în paralel, atît profesori, cît și elevi. Elevii noștri au început deja discuțiile cu ceilalți elevi, fiind activi și apreciați de supervizorul central de la București, doamna Gabriela Chiroiu”, spune profesorul Vieru Ilie. El a ținut sa menționeze cei doi elevi care au participat la o sesiune de instruire, care s-a ținut la Timișul de Sus, Alexandru și Alexandru (coincidență…), care, datorită comportării foarte bune, au fost propuși să participe la o consfătuire la Hanovra.
Izabella, de la clasa a X-a F, clasa promotoare, spune despre proiect că are ca scop ascuns schimbarea imaginii României în lume. „Vreau să se afle de existența colegiului, a orașului, a țării. Prin acest program poți cunoaște oameni noi, poți lega noi prietenii, întelegi modul de gîndire și de viață a altor persoane”. „Scopul principal este dezvoltarea abilităților de comunicare. În cazul meu, lucrul la acest program m-a ajutat foarte mult. Am început să fiu mai deschis și să-mi exprim mai ușor opiniile”, declară Alexandru (X-a A).
Toți au spus că deși există o ierarhie cu sarcini deja stabilite, poate participa orice elev care învață la unul din liceele participante.
Înca un motiv să credem că nu toți liceenii sunt preocupați doar de distracția din baruri, unii petrecîndu-și timpul liber într-un mod util atît lor cît și comunității. (Roxana SOLOMON)
Lasă un răspuns