Societatea Conpet Ploiesti are in derulare o licitatie pentru inlocuirea a 13 kilometri din conducta care aprovizioneaza Rafo Onesti cu titei din Portul Constanta. Investitia, care se ridica la peste noua milioane de lei, vine in favoarea Programului de modernizare a rafinariei din Onesti. Ofertele pentru construtia noua vor fi deschise la inceputul lunii septembrie.
Presedintele Consiliului de Administratie al societatii Rafo Onesti, Miroslav Dermendjiev, directorul general al societatii, declara, cu putin timp in urma, ca este hotarit sa inceapa si sa finalizeze proiectul de modernizare si de repornire a rafinariei, in cele doua etape anuntate anterior. Intirzierea repetata a inceperii Programului de modernizare si de repornire a instalatiilor a dat posibilitatea aparitiei si a unor scenarii negativiste, dar pe care liderul Sindicatului Rafinorul, Ion Marian, a tinut sa le combata. „S-au cautat – spunea Ion Marian – solutii de parteneriat si finantare, care s-au concretizat prin semnarea de contracte si s-a batut palma cu o unitate de finantare pentru prima etapa de lucru.”
Conducta Constanta – Onesti este principala cale de aprovizionare a Rafo cu petrol, folosita zeci de ani in acest scop. Rafinaria a fost amplasata atit de departe de Portul Constanta pentru ca s-a urmarit un plan strategic de aprovizionare cu carburanti a zonei de Nord-Est a tarii, dar si a partii de nord si de vest a Transilvaniei. Rafo este una dintre cele cinci mari rafinarii ale Romaniei, dintre care acum mai functioneaza doar trei. Conform legislatiei in vigoare (Legea petrolului), si Sistemul National de transport al petrolului, care face parte din domeniul public de interes national, este de importanta strategica. (Petru DONE)
Lasă un răspuns