Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România – UNTRR semnalează, încă o dată, acţiunile antieuropene şi abuzive ale Consiliului Județean Giurgiu, care pune noi bariere în calea transportului profesional de marfă.
Reprezentanții conducerii CJ Giurgiu au blocat accesul vehiculelor de peste 7,5 tone la punctul de frontieră dintre Romania şi Bulgaria interzicând accesul pe Drumul European 5 – care este şi parte a Rețelei Transeuropene de Transport şi parte a Rețelei TEM – obligând vehiculele comerciale la o varianta ocolitoare DN5 – comuna Oinacu – punctul de frontieră Giurgiu, care trece printr-un drum comunal DC 94 şi un drum judeţean DJ507, inferioare din punct de vedere al portanţei faţă de un drum european (10t/axă motoare pe drum judeţean faţă de 11,5t/axă motoare pe un drum naţional/european).
În mod abuziv, autorităţile locale din Giurgiu îi aşteaptă acum pe transportatorii de marfă pe această rută ocolitoare impusă de aceleaşi autorităţi şi îi amendează cu sume începând de la 25000 de lei pentru depăşirea limitei masei pe axă.
Asociaţia noastră a atenţionat Consiliul Judeţean Giurgiu şi Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii asupra faptului că prin măsurile pe care această autoritate locală le ia împotriva transportatorilor rutieri, se încalcă flagrant angajamentele asumate de România în cursul negocierilor de aderare la Uniunea Europeană, respectiv:
1.nu se respectă angajamentul României de eliminare a restricţiilor de trafic pe DN 5 – şi implicit pe variantele ocolitoare impuse de autorităţile române la acesta – pentru vehiculele care respectă limitele de masă prevăzute în anexa la Directiva 96/53 (11,5 tone/axa simplă motoare) asumat prin Tratatul de aderare anexa VII punctul 6 alineatul (2),
2.se interzice traficul vehiculelor cu mase conforme cu anexa la Directiva 96/53 pe ruta menţionată,
3.se aduce atingere liberei circulaţii a mărfurilor între două state membre (România şi Bulgaria),
4.se aduce o gravă atingere regulilor de concurenţă, transportatorii profesionişti fiind taxaţi discriminatoriu, prin aplicarea unor amenzi nelegale împovărătoare (până la 35.000 lei).
Pentru soluţionarea acestei situaţii, Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România a solicitat autorităţilor române transferul drumurilor care constituie varianta ocolitoare la Drumul european 5 în administrarea CNADNR, reclasificarea acestora ca drumuri naţionale reabilitate care din punct de vedere al portanţei să permită limitele de masă europene de 11,5 tone/axa simplă motoare şi astfel să fie respectate dispoziţiile Tratatului de aderare şi să se elimine problemele menţionate mai sus.
Lipsa de răspuns din partea autorităţilor române faţă de această problemă a transportatorilor profesionişti, atât români, cât şi europeni ne-a determinat să ne adresăm Uniunii Internaţionale a Transporturilor Rutiere –IRU, la care asociaţia noastră este afiliată, ca şi Comisiei Europene – Direcţia Generală Mobilitate şi Transport şi Direcţia Generală Întreprinderi.
Solicităm autorităţilor române să ia măsuri de urgenţă pentru rezolvarea situației create de Consiliul Judeţean Giurgiu înainte ca Uniunea Europeană, prin intermediul Comisiei Europene, să iniţieze procedura de încălcare a Tratatului aducând prejudicii de imagine României şi costuri suplimentare pentru autorităţile locale din judeţul Giurgiu.
Lasă un răspuns