Directia Generala a Finantelor Publice Bacau a adus la cunostinta contribuabililor ca prin Ordinul ministrului Finantelor Publice nr. 2.017/2011 pentru aprobarea Procedurii de solutionare a deconturilor cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare, care a modificat Ordinul ministrului Finantelor Publice nr. 263/2010, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 362/24.05.2011, au fost instituite noi reguli la procedura a rambursarii taxei pe valoarea adaugata (TVA).
Sumele negative de TVA cuprinse in deconturile cu sume negative de TVA depuse de persoanele impozabile care solicita anularea codului de inregistrare in scopuri de TVA sau pentru care unitatile fiscale anuleaza din oficiu codul de inregistrare in scopuri de TVA se restituie, potrivit procedurii generale de restituire, aprobata prin Ordinul ministrului Finantelor Publice nr. 1899/2004 pentru aprobarea Procedurii de restituire si de rambursare a sumelor de la buget, precum si de acordare a dobinzilor cuvenite contribuabililor pentru sumele restituite sau rambursate cu depasirea termenului legal, numai in urma efectuarii inspectiei fiscale.
Pentru cresterea operativitatii in procedura restituirii TVA, prin Ordinul ministrului Finantelor Publice nr. 2.017/2011 a fost instituita posibilitatea emiterii Deciziei de rambursare a TVA pentru deconturi cu sume negative de TVA incadrate la risc fiscal mare fara inspectie fiscala pentru TVA care provine din perioade fiscale pentru care taxa a fost deja supusa inspectiei fiscale si a fost emisa o decizie privind nemodificarea bazei de impunere pentru acest impozit.
Daca intreaga suma negativa de TVA solicitata la rambursare sau doar parte din ea provine din perioade pentru care TVA a fost supusa inspectiei fiscale si a fost emisa o decizie de nemodificare a bazei de impunere, unitatea fiscala emite Decizia de rambursare a TVA prin care se aproba rambursarea de TVA aferenta perioadelor si sumelor respective, urmind ca taxa solicitata la rambursare din perioade neverificate sau verificate dar pentru care nu s-a emis decizie de nemodificare a bazei de impunere, sa faca obiectul inspectiei.
S-a modificat si procedura de aprobare a regimului special pentru exportatori, astfel ca volumul exportului/livrarile intracomunitare de bunuri scutite de tva sa reprezinte un procent de minim 60% dar nu mai putin de echivalentul a 500000 euro din rulajul debitor al contului de clienti (411). Iar prin Ordinul MFP 2017/2011 s-a prelungit de la 2 la 4 ani perioada in care inspectia fiscala va efectua controlul ulterior in cazul rambursarilor de TVA atit pentru contribuabilii mici cit si pentru cei mijlocii si mari. (Petru DONE)
Lasă un răspuns