Filiala Bacau a Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania (CECCAR) a organizat, la mijlocul acestei saptamini, o masa rotunda pe tema „Gestionarea evidentei salariatilor prin aplicatii online ReviSal la ITM”. Invitatii profesionistilor contabili la aceasta actiune au fost Cristian Dan Petrea, director coordonator adjunct al Inspectoratul Teritorial de Munca (ITM) Bacau pentru relatiile de munca, si Brandusa Cercelaru, inspector la Corpul de control al acestei institutii.
Fiecare angajator are obligatia sa infiinteze un registru general de evidenta a salariatilor in format electronic si sa-l transmita la ITM. Acest registru poate fi completat de angajatori fie cu un program gratuit, numit ReviSal, produs de Inspectia Muncii, care poate fi descarcat direct de pe serverul ITM sau cu aplicatii informatice proprii ale angajatorului pentru gestiunea datelor aferente registrului general de evidenta a salariatilor. „Angajatorii trebuie sa transmita la ITM fisiere care sa respecte un anumit format si o anumita structura. Sint destule aspecte de clarificat, iar noi, in spiritul care ne caracterizeaza, vrem sa punem toate lucrurile la punct, cu sprijinul specialistilor. De aceea am asiostat si la explicarea problematicii in discutie, dar si la o aplicatie practica” – a precizat presedintele filailei CECCAR, Marcel Bulinschi.
Transmiterea registrului general de evidenta a salariatilor se poate face si online. Pentru aceasta – au spus specialistii de la ITM -, sint necesare obtinerea unui nume de utilizator si a unei parole, care se obtin pe baza unei imputerniciri conform acestui model, semnata si stampilata de reprezentatul legal al angajatorului, insotita de o copie a certificatului de inmatriculare, codul de identificare fiscala sau a actului de identitate, dupa caz. Daca angajatorul a obtinut, deja, de la ITM un nume de utilizator si o parola, trebuie sa solicite acest lucru la sediul ITM.
Registrul în format electronic se completeaza in ordinea încheierii, modificarii sau incetarii contractelor individuale de munca. In cazul in care, pentru infiintarea si completarea registrului angajatorii folosesc aplicatii informatice proprii de gestiune a salariatilor, aceste aplicatii trebuie sa cuprinda si sa furnizeze elemente obligatorii, similar aplicatiei informatice pusa la dispozitie de Inspectia Muncii. Structura si formatul de fisier aferent registrului in format electronic care trebuie transmis la inspectoratul teritorial de munca, in cazul angajatorilor care utilizeaza aplicatii informatice proprii, se pune la dispozitie de catre Inspectia Muncii. Specificatiile tehnice ale fisierului pot fi obtinute si de pe pagina de internet a Inspectiei Muncii sau de la sediul inspectoratelor teritoriale de munca.
Specialistii de la ITM au oferit detalii cu privire la completarea formularelor pentru depunerea registelor de evidenta. Intrebarile participantilor la masa rotunda au avut la baza si cazuri concrete pe care le-au intilnit in activitatea pe care o au in societatile comerciale pentru care presteaza servicii sau in care lucreaza.
Lasă un răspuns