Proiectele de mobilitate urbană continuă să aducă noi surprize pentru șoferii din Bacău. Primăria a ajuns cu lucrările pe Calea Mărășești, în dreptul Spitalului Municipal, Stadionului și al Parcului Cancicov, acolo unde benzile deja au început să se îngusteze pentru a face loc pistei de biciclete.
În următoarea perioadă se va ajunge în centrul orașului, unde, în fața Casei de Sănătate și a Casei de Cultură este prevăzută dispariția unei benzi de circulație (dinspre Ciupercuțe spre statuia lui Ștefan cel Mare). Aceste măsuri vor ștrangula traficul în zona centrală.
Vă prezentăm mai jos harta noii piste de biciclete ce va traversa centrul orașului și modificările ce urmează a fi făcute benzilor de circulație.
Amintim că noile amenajări privind traseele pentru piste de biciclete au stârnit nemulțumirea șoferilor la pod la Mărgineni, unde a dispărut o bandă de preselecție înainte de sensul giratoriu. Primăria a intervenit și a modificat pe genunchi proiectul, trasând noi benzi de circulație.
Bla a zis
S.U.C.C.E.S in a tranzita acest oras prosper, asa veti avea timp cat stati in trafic sa vedeti marile realizari ale clasei politice din BAcau …..
:-) a zis
Mergeti cu bicicleta,mergeti pe jos.Nu numai in masini.
Veteranul a zis
taci ma, ca esti pe langa subiect. Una nu exclude pe alta. Daca vrei pe jos, mergi pe jos, cine te opreste!
bogdan a zis
Te-ai născut în mașină? Ne sufocați cu comoditatea. Vrem un oraș aerisit de trafic. Tare aș vrea sa se termine și cu parcatul ăsta aiurea peste tot pe unde apucă fiecare.
Veteranul a zis
Sunt unii precum semanatoristii din literatura romaneasca de inceput de secol XX. Fratilor, azi nu se mai poate trai dupa modelul minoritatii amish din SUA. Dinamica societatii implica un transport rapid si eficient, iar daca omului nu i se pun la dispozitie mijloacele adecvate, ce are de facut?. Evident, apeleaza la masina. E bun mersul pe bicicleta(nu cea electrica), dar la noi nu poate deveni o practica de zi cu zi, pentru ca, ce sa vezi, mai si ninge, mai si ploua, situatie in care trebuie sa apelezi la mijloace de transport in comun sau fatalitate, la masina daca o ai.
andrei a zis
bogdane, mergi tata in padure si lasa-ne sa mergem cu ce vrem noi. pe logica asta, te intreb…te-ai nascut prost si nu poti mai mult? ne sufoci cu prostia si prea stau prostii peste tot pe unde apuca…exact pe logica ta…
edi a zis
:), mergi tu.cu asa nume cred ca nici nu stii sa mergi pe bicicleta, ce sa mai zic sa conduci o masina.
Veteranul a zis
am impresia ca cineva drag noua ar trebui sa se interneze de urgenta la Socola. Despre ce fel de mobilitate vorbesc astia in conditiile in care reduc sau suprima benzi de circulatie rutiera in favoarea unor amarate de piste de bicicleta? Vi se pare ca astia au toate tiglele pe casa? Chiar isi bat joc de noi amaratii astia de pe trotinete? In alte tari, in alte orase, iesea lumea in strada. La noi se intampla invers, adica stam de ne crucim si dam marunt din buze. Cam atat putem, cam atat ne duce capul!
Coco a zis
Nu stiu câți bicicliști sunt in Bacau dar cert e ca in anumite zone nu se justifica dispariția unor benzi de circulație.
#vizitiu-brailean a zis
Pe bune? Pentru 2 biciclete si o tricicleta, nenorocesti un oras intreg? Ati ales, acum, din pacate avem cu totii….
George a zis
Iar pe centru se înlocuiește granit cu pavele
Gigi Bacauanul a zis
Tot proiectul pistelor de bicieta este gândit greșit – pistele de biciclete trebuie făcute exclusiv pe strada, prin sacrificarea unei benzi de circulație auto – stimularea mersului pe bicicleta, pe jos sau cu transportul în comun nu se face distrugând trotuarele care sunt destinate pietonilor.
La fel și educația cetățenilor care prefera mașina în oraș, chiar și pe distante scurte.
Mașinile sunt pentru distante lungi, nu pentru plimbări în oraș.
romanul a zis
De exemplu, in Strasbourg, exista 2 benzi de circulatie pentru biciclete: cate una pe fiecare sens de circulatie, situate intre trotuar si partea carosabila. Locuitorii merg frumos si civilizat pe trotuar, pistele de biciclete sunt libere, si, drept sa va spun, nu am vazut mai mult de 5-10 biciclete care circulau, intr-un interval de 3-4 ore. Circulatia auto se desfasura pe o banda, cu viteza regulamentara de max. 50 km/ora (inclusiv BMW-urile, Ferrari/Porche), intr-un rand de aprox. 15-20 pe sens si fara sa claxoneze sau sa vocifereze cineva la volan. Stiti de ce acolo se poate si la noi in Romania nu? Pentru ca nu facem parte din civilizatii Europei. PACAT, PACAT DE SANGELE VARSAT!
Gicu a zis
Viziteu si cu Ghinghes sunt doi idioti care au facut cu viziunile si experienta lor, orasul varza iar circulatia rutiera au innebunit-o
George a zis
Nu mai au mult!Poate vor veni alții mai puțin…
George a zis
Cut nucul
Marius a zis
Oameni buni, nu intelegeti fondul problemei!
Este una din cele mai usoare metode ca domnul primar sa-si plateasca datoria politica ( studii de fezabilitate, piste de biciclete, etc). Nu conteaza consecintele . Se apropie finalul mandatului si el nu si-a atins tinta politica. Mi se pare ca a intrat usor intr-o stare de sevraj si se zbate pe ultima suta de metri, inclusiv pe media. Mai asteptam parcarile plutitoare si trenul urban, proiectele lui de suflet!!
Gropile! gropile din asfalt, ce facem cu ele domnu primar? suntem in anul 2023 si in Bacau se circula ca dupa razboi! Pentru asta nu sunt bani! asa este? doar pentru biciclete-sursa ”solida” de venit la bugetul local prin taxe si impozite locale!!Bravo!!
Narcis de la județ a zis
1. Aceste piste au foat gândite pe vremea când bogdanel a condus Autoritatea urbană a municipiului Bacău, cea care a decis proiectele pe care sa le depună municipiul Bacău in perioada de programare 2014-2020. 2.Pune mâna și citeste legislația privind etapele realizarii unei investiții din bani publici.
Ion Vasile a zis
Si daca s-au facut proiecte aiurea acum citiva ani , acum trebuie implementate asa ? Mai bine nu le faci decit sa faci o imbecilitate !
Mihaela a zis
Sper ca nu se gandesc autoritatile locale,putine la gandire sa sschimbe pavelele de granit,in loc sa le repare, cu dale verzi,vopsite doar la exterior ceva mai serios!Cum ramane cu neglijarea totala a treptelor stricate de tineretul needucat? Sunt sigura ca ei vor face exchibitii cu bicicletele,rolele si skateboard-urile tot pe pietonalul din fata blocului fost “Select”, vor sari tot pe trepte si rampe!
LASATI-I pe Insula sau faceti-le trasee de aventura in zona stadionului sau pe cel din parc.Banii trebuie cheltuiti cu un fost si nu pt ambitii aiuristice !m
Arcy a zis
As vrea sa vad ce autoritate care omologheaza asemenea tâmpenie. Ptr. domnul primar sunt caracteristice cuvintele : mult prost și fără rost. PS varianta corectă
GOGU MOLDOVEANU a zis
Problema mea este cat de greu va fi sa revenim la normal dupa ce vom alege un primar cu toti neuronii!Asa cum s-a intamplat si cu sensul giratoriu de pe Unirii!
Lulu a zis
Pista de biciclete se face pe carosabil, nu pe trotuar. Lățimea pistei 1,5 ml lângă bordura.