Firmele constructorului băcăuan Dorinel Umbrărescu au câștigat licitația pentru proiectarea și execuția autostrăzii cu tuneluri Lugoj – Deva, a transmis joi, la Timișoara, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu.
Anunțul oficial privind desemnarea câștigătorului era așteptat chiar de luni, la termenul limită pentru evaluarea candidaturilor, dar ministrul Grindeanu și conducerea CNAIR au așteptat Congresul Drumarilor din Timișoara pentru confirmarea oficială, informațiile pe surse arătând încă de la începutul săptămânii câștigătorul. După anularea licitației lansată încă din 2019, CNAIR a suplimentat valoarea contractului cu aproape un miliard de lei, până la aproape 2,5 miliarde lei, din care 1,5 miliarde reprezintă finanțare prin PNRR.
„Celebra autostradă cu urși, de la Margina la Holdea, a fost desemnat câștigătorul, este un constructor român care și-a făcut treaba foarte bine și care ne dă siguranța că va termina lucrarea în termenii contractului. Este constructorul care în acest moment, este cel mai mare constructor român pe infrastructură rutieră, Umbrărescu, toată lumea îl știe. În sfârșit se intră în linie dreaptă și pe acest proiect. Procedura este următoarea : în 10 zile se pot depune contestații la CNSC, în ultima perioadă sunt tot mai puține la CNAIR, dar asta nu înseamnă că nu ar putea fi depuse. E FIDIC Galben, proiectare și execuție, vom semna contractul la Timișoara, probabil în următoarele săptămâni”, a afirmat Grindeanu.
Autostrada finanțată prin PNRR are o lungime de 9 kilometri, din care 2 kilometri tuneluri cu galerie dublă, iar termenul limită de finalizare este august 2026. Jalonul poate fi respectat doar în condițiile semnării rapide a contractului și cu un constructor foarte puternic, durata contractuală fiind de 47 de luni pentru proiectare și execuție.
Cine a depus ofertă pentru autostrada Lugoj-Deva
Șase constructori din România, Grecia și Turcia au depus oferte la termenul din iunie. Se remarcă asocierea constructorului UMB cu firma Euro Asfalt, un drumar puternic din Bosnia și Herțegovina, asociere pentru a compensa experiența pentru tuneluri pe care UMB nu o are și candidatura separată MAPA-CENGIZ, asocierea care a „luat” contractul pentru cel mai greu lot al autostrăzii Sibiu – Pitești.
- Asocierea S.C. SPEDITION UMB S.R.L. – S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – S.C. SA & PE CONSTRUCT S.R.L. – EURO-ASFALT d.o.o.
- AKTOR SOCIETATE TEHNICA ANONIMA (AKTOR S.A.)
- Kolin Insaat Turizm Sanayi ve Ticaret A.S.
- Asocierea MAKYOL Insaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.S – Yapı Merkezi İnşaat ve Sanayi A.Ş.
- MAPA INSAAT VE TICARET ANONIM SIRKETI
- Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret A.S.
Valoarea estimată a contractului finanțat prin PNRR este cuprinsă între 2,28 miliarde de lei și 2,59 miliarde de lei (fără TVA).
Licitația pentru tronsonul cu o lungime de aproape 10 kilometri, din care 2 kilometri tuneluri, a fost reluată pe 25 aprilie, dar cu o valoare de până la 2,5 miliarde lei, după ratarea semnării contractului cu turcii de la MAPA.
Iulian a zis
Omul care sfințește locul unde lucra el și oameni lui este arta și măestrie bravo domnule Dorin
Alexandru Alexandru a zis
Admirație pentru profesioniști! 💖
Gica Tufis zis si Bush a zis
Eu sper ca inainte sa se lase de afaceri si sa isi cumpere o insula in Noua Zeelanda, Umbrarescu sa ne faca o ultima mare bucurie,.
Si anume sa liciteze pentru un contract baban in America. Adica unul de vreo zece miliarde de coco. Dupa care sa se faca ca (deh) ploua, si sa ii lase pe ianchei cu paguba.
Dupa modelul Bechtel. Hai s-auzim de ghine !
Liviu a zis
Bravo domnule Umbrarescu. Cu aceasta ocazie poate va platiti si datoria față de mine:salariul pe luna Octombrie 2021, 5 zile din luna Noiembrie si garanția. La final sa imi mulțumiți ca v-am pasuit atata vreme!