Numărul funcțiilor din Direcția Generală a Finanțelor Publice (DGFP) Bacău s-a mărit cu 19, pentru a permite colectarea contribuțiilor la asigurările sociale (fondurile de Șomaj și Sănătate). Potrivit Ordonanței 86/2003, privind reglementarea unor măsuri în materie financiar-fiscală, Ministerul Finanțelor Publice, prin DGFP, va prelua, de la 1 ianuarie 2004, activitatea privind declararea, constatarea, colectarea și soluționarea contestațiilor pentru contribuția de asigurări sociale, asigurări de șomaj, asigurări sociale de sănătate și asigurarea pentru accidente de muncă și boli profesionale, datorate de angajatori. Cezar Marariu, director executiv adjunct al DGFP Bacău, ne-a declarat că, de la 1 octombrie 2003, a fost preluată activitatea de control, urmînd ca restul atribuțiilor să fie preluate de la începutul anului viitor. Finanțiștii spun că cel mai mare avantaj a concentrării acestor atribuții va fi că o echipă de inspectori va verifica toate aspectele legate de obligațiile la bugetele de stat și social, iar agenții econimici vor fi scutiți de stresantele controale succesive. (Florin POPESCU)
Lasă un răspuns