• de astăzi, Centrul de zi al Asociației Betania a devenit Centru educațional • instituția privată este frecventată de copiii cu handicap fizic sau asociat proveniți din familii • pînă acum, aceștia nu erau școlarizați în învățămîntul de masă, întrucît școlile din comunitate nu erau în măsură să ofere condiții adecvate • la centru va funcționa o clasă pentru copiii normali și una cu regim special
Începînd de astăzi, Centrul de Zi pentru Copiii cu Handicap din cadrul Asociației Betania a devenit centru de educație. Ministerul Educației și Cercetării și-a dat acordul de principiu ca unitatea să intre în sistemul de învățămînt. Practic, recunoașterea MEC și a Inspectoraului Școlar Bacău înseamnă că, de astăzi, în centru urmează să-și desfășoare activitatea două clase de elevi cu handicap. Una dintre clase va avea șase copii, dezvoltați normal din punct de vedere intelectual, dar care din cauza deficiențelor fizice care necesită imobilizarea într-un cărucior cu rotile nu au putut frecventa o școală din comunitate. „Cursurile care se vor desfășura la această clasă vor fi în conformitate cu programa din învățămîntul normal. Învățătorul va avea catalog, elevii vor fi evaluați, iar la sfîrșitul anului vor primi atestat pentru clasa pe care au absolvit-o”, ne-a declarat Ciprian Tomița, directorul Centrului de Zi al Asociației Betania.
Cea de-a doua clasă care va funcționa de astăzi la Centrul de zi va fi pentru copiii cu intelect redus. Cei 10 elevi care vor fi integrați în învățămîntul special vor urma aceeași programă ca și cei din școlile speciale. Pentru că, pînă acum, copiii care frecventează Centrul de Zi nu au fost integrați în nici o formă de învățămînt, cele două grupe vor începe să funcționeze cu prima clasă a ciclului primar, clasa întîi.
Înființat în urmă cu patru ani, chiar pe 1 octombrie, Centrul de zi al Asociației Betania și-a propus sprijinirea, reabilitarea, educarea și instruirea copiilor cu deficiențe fizice proveniți din familie. Capacitatea unității este de trei grupe a cîte opt copii fiecare, vîrsta beneficiarilor fiind cuprinsă între 3 și 16 ani. În cei patru ani de funcționare, obiectivele inițiatorilor au fost de integrare socială a copiilor în comunitate, creșterea gradului de autonomie personală prin programe educațional-terapeutice și dobîndirea de deprinderi și capacități în vederea inserției sociale. Pînă ieri, în afara activităților educaționale, dar care nu erau incluse în sistemul oficial de învățămînt, în Centru se mai desfășurau activități de recuperare fizică pentru copiii cu handicap, de logopedie, psihologie și asistență socială. „Practic, de astăzi, sîntem singurul centru de educație care oferim și servicii de recuperare fizică, dezvoltarea abilităților educaționale într-o singură incintă, copiilor cu nevoi speciale din municipiul Bacău. Acest lucru înseamnă că, după patru ani, elevii care vor învăța aici vor putea fi integrați în învățămîntul de masă, studiile efectuate fiind recunoscute de autoritățile din domeniul învățămîntului. Este un avantaj pentru părinții care își trimit copiii aici, iar pentru noi e o recunoaștere a calității serviciilor oferite în cei patru ani, de cînd ne-am deschis porțile”, afirmă directorul Ciprian Tomița.
Tot de astăzi, salariile celor doi învățători care vor desfăsura cursurile la Centrul de zi vor fi plătite cu bani de la Inspectoratul Școlar. (Costinela BREAHNĂ)
Lasă un răspuns