Inspectoratul Școlar Județean Bacău derulează, împreună cu mai multe instituții, proiectul „Copiii noștri”, ai cărui beneficiari sunt preșcolarii sau elevii cu cerințe educaționale speciale.
Ținând cont de realitățile mediului școlar actual și, implicit, de nevoia de incluziune a tuturor copiilor și în special a celor vulnerabili, Inspectoratul Școlar Județean Bacău, Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională Bacău și Casa Corpului Didactic “Grigore Tabacaru” Bacău inițiază și implementează, începând din luna decembrie 2024, proiectul „Copiii noștri” al cărui obiectiv esențial este de a oferi cadrelor didactice din învățământul preșcolar și primar un context de formare și de consiliere privind lucrul cu preșcolarii sau elevii cu cerințe educaționale speciale.
Proiectul va fi implementat prioritar în unitățile de învățământ din județul Bacău, cu un număr mare de copii atipici și va aduce focus nu doar pe vulnerabilitățile acestora, cât mai ales pe modul în care practica educațională le poate redresa, reprezentând o intervenție absolut necesară pentru școlile noastre, care fac eforturi să se acomodeze la diversitatea beneficiarilor și să ofere tuturor șanse egale la educație de calitate, a precizat prof. Ana-Maria Egarmin, inspector școlar general – ISJ Bacău.
Prima activitate practică ce s-a desfășurat, miercuri, 4 decembrie, la Școala Gimnazială „Alecu Russo” Bacău a relevat aspecte complexe ce privesc atât abordarea educării copilului atipic, dar și nevoia de armonizare de la nivelul clasei de elevi în care acesta trebuie acceptat, încurajat și ajutat de către colegi și cadre didactice.
Valorificând experiența din proiectele anterioare și expertiza profesioniștilor din cele trei instituții educaționale inițiatoare (ISJ, CJRAE si CCD), proiectul pune la dispoziția școlilor din județul Bacău resurse didactice și metodologice diverse, care vor fi dezvoltate și împărtășite în cadrul unor activități interactive: ateliere practice pentru familiarizarea profesorilor cu diversele categorii de tulburări și deficiențe, workshop-uri privind implicarea echipei multidisciplinare în oferirea de servicii educaționale adaptate, elaborarea unor scenarii de activități pentru clasa incluzivă și studii de caz, ateliere de învățare cu focusare pe aspecte legislative și procedurale privind integrarea în învățământul de masă a copiilor și elevilor cu abilităţi cognitive şi/sau socioemoţionale de adaptare scăzute în raport cu vârsta şi nivelul lor de şcolarizare. (sursa: comunicat de presă ISJ Bacău)
Lasă un răspuns