– crede directorul general al Oriflame Romania, Monica Tatoiu
Cartierul general al Oriflame s-a mutat, saptamina trecuta in Bacau. Municipiul face parte din lista cu cele mai importante 30 de orase ale Romaniei in care cunoscutul retailer de cosmeticale organizeaza prima editie a manifestarii „Zilele Portilor Deschise”. La Bacau a venit si directorul general al Oriflame Romania, Monica Tatoiu, dar si presedintele Fundatiei „Noi citim”, Liliana Tatoiu. Monica Tatoiu a împartasit bacauancelor secretele succesului firmei Oriflame Romania, cu care a tratat subiectul „atitudinea femeii de afaceri în vremuri de criza”.
„Am lansat Ziua Portilor Deschise pe 8 Martie, dupa un model mai vechi – a spus Monica Tatoiu -, dar mi-a venit ideea in momentul in care am intuit ca nu vom putea scapa de criza economica. Am simtit prima data presiunea pe business in noiembrie 2007. Atunci, intr-o emisiune de televiziune, am explicat cum vad eu piata imobiliara in 2008 – 2009. Am spus ca va scadea cu 50%. In 2007, cind inca bancile ne impingeau bani si incercau sa ne determine sa cheltuim foarte mult, toata lumea a ris de mine. Am estimat ca datorita faptului ca Romania nu a fost atit de deschisa circulatiei de capital, care a aparut abia in aprilie 2007, pentru ca speculatorii nu speculau un volum atit de mare ca in Occident, noi vom fi feriti”. Din septembrie-octombrie 2008, in companiile de vinzare directa, spre deosebire de retailul clasic, s-a simtit imediat trendul negativ. Astfel, Oriflame si-a construit bugetul anului 2009 pe o structura de criza, iar in martie a simtit primele semne radicale in piata”.
Monica Tatoiu crede ca la primele semne de criza oamenii au inceput sa fie speriati, iar pe piata s-a produs o modificare de comportament de consumator. „Am avut primul 8 Martie de criza – a mai spus directorul Oriflame. Am vorbit, atunci, cu cei din industria textila si alimentara. Singurul domeniu care a mers bine in primul trimestru a fost piata farma. Datorita faptului ca Ministerul Sanatatii a venit cu o decizie de micsorare a pietei la medicamentele de import, marirea preturilor la medicamentele locale, iar acest mix a generat o crestere de valoare, nu de unitati. Vazind acestea, am decis ca e momentul sa merg prin tara sa ma intilnesc cu oamenii, sa vad cum gindesc, sa vad cum arata viitorul. Pentru ca aceasta criza va produce o schimbare de mentalitate la nivel national, pentru urmatorii cinci ani”. Despre viitor, Monica Tatoiu crede ca va fi o perioada postcapitalista. Postcapitalismul ar putea fi definit ca un socialism sau comunism cu fata umana, formal, dar profund dictatorial. „Niciodata nu vom mai trai la fel de bine ca in 2007-2008 – crede doamna Tatoiu. Niciodata nu vom mai consuma la fel de mult. Oamenii trebuie sa se pregateasca pentru o forma de comunism mult mai putin vizibil la suprafata si mult mai dura”. Directorul general al Oriflame crede ca Romania este una dintre putinele tari din Europa, care, la aceasta ora, nu trebuie sa consume, pentru ca orice finantare a consumului atrage dupa sine presiuni asupra leului. Pentru ca 90% din ceea ce mincam noi, pentru care alocam 60% din venitul familial, se face pe marfa din import. „La noi se consuma enorm mincarea – a opinat . Am si devenit supraponderali si e vorba de indivizi din clasa mijlocie si clasa saraca. Clima a evoluat, nu mai avem clima temperata de pina acum. Avem o clima cum avea Roma acum 30 – 40 de ani, cu zile toride si seri foarte reci. Aceasta implica o alimentatie diferita. Ar trebiui sa ne modificam dieta, dar noi continuam sa mincam carne de porc prajita, cu cartofi prajiti, alimente foarte bogate in calorii”.
Lasă un răspuns