Brandul românesc de biscuiţi Croco a „bătut“ în vânzări brandurile TUC şi Toortizi ale companiilor Mondelez şi Alka, deţinute de investitori americani, respectiv israelieni, scrie ZF.ro.
Croco, produs în fabrica din Oneşti, deţinută de antreprenorul Damian Mereu, a avut o cotă de piaţă de 19,2% din vânzările de biscuiţi săraţi, care au fost la un pas de 1 miliard de lei în 2024, conform datelor companiei de cercetare şi analiză de piaţă Euromonitor International.
În 2024, în România s-au vândut 28.300 de tone de biscuiţi săraţi în retail, cu 1,4% mai mult decât în 2023. Valoarea vânzărilor a crescut cu peste 8%, de la 913,5 mil. lei la 988,5 mil. lei, iar în 2025 se estimează că va depăşi 1 mld. lei. În topul vânzărilor de biscuiţi săraţi din România după cota de piaţă pe brand conduce Croco cu 19,2%, urmat de TUC (8,5%) al Mondelez, Toortitzi (8,2%) şi Soocitzi (6,4%), produse de Alka Co, potrivit datelor Euromonitor.
Toate cele trei companii au fabrici în România: Croco la Oneşti, Mondelez la Clinceni (după achiziţia Chipita, deşi TUC nu este produs local), iar Alka Co are fabrici la Bucureşti şi Ploieşti.
Lasă un răspuns