Brandul românesc de biscuiţi Croco a „bătut“ în vânzări brandurile TUC şi Toortizi ale companiilor Mondelez şi Alka, deţinute de investitori americani, respectiv israelieni, scrie ZF.ro.
Croco, produs în fabrica din Oneşti, deţinută de antreprenorul Damian Mereu, a avut o cotă de piaţă de 19,2% din vânzările de biscuiţi săraţi, care au fost la un pas de 1 miliard de lei în 2024, conform datelor companiei de cercetare şi analiză de piaţă Euromonitor International.
În 2024, în România s-au vândut 28.300 de tone de biscuiţi săraţi în retail, cu 1,4% mai mult decât în 2023. Valoarea vânzărilor a crescut cu peste 8%, de la 913,5 mil. lei la 988,5 mil. lei, iar în 2025 se estimează că va depăşi 1 mld. lei. În topul vânzărilor de biscuiţi săraţi din România după cota de piaţă pe brand conduce Croco cu 19,2%, urmat de TUC (8,5%) al Mondelez, Toortitzi (8,2%) şi Soocitzi (6,4%), produse de Alka Co, potrivit datelor Euromonitor.
Toate cele trei companii au fabrici în România: Croco la Oneşti, Mondelez la Clinceni (după achiziţia Chipita, deşi TUC nu este produs local), iar Alka Co are fabrici la Bucureşti şi Ploieşti.
Daca ar da si salariile cum ar trebui,ar fi bine.Numai profit.Atat?
Nu cunosc salariile dar ati putea da un exemplu. Este principala practica a producatorilor romani ce se plang in final de turnover de personal si de lipsa fortei de munca specializata si necalificata.
Insa avand fabrica intr-o zona cu un oras mic si comune invecinate, gaseste personal dispus sa munceasca pe un anumit salariu.
Asta e politica tututror patronilor romani, iar cand le scad profiturile concediaza salariatii…Macar acest domn mentine salariatii..