Oana Chelaru a demisionat ieri din funcția de președinte-director general al Aeroportului Internațional „George Enescu” Bacău, la exact 13 ani după ce a fost instalată la conducerea regiei Consiliului Județean Bacău și cu puțin timp înaintea expirării mandatului.
În perioada în care s-a aflat la conducere, Chelaru s-a remarcat prin „extravaganța” de a zbura la Bruxelles la suprapreț, de pe alt aeroport, deși avea cursă din Bacău (detalii, aici), laude de mii de euro în publicații obscure, dar și prin „leafa de lux”, în contrast cu performanțele sale manageriale. Totul, pe fondul reducerii activității, fenomen mai accentuat decât la alte aeroporturi din regiune.
În lipsa unor soluții care să vină de la conducerea aeroportului, Consiliul Județean a comandat un audit independent, care a fost realizat de Sphera Management Solutions SRL. Concluziile la care au ajuns specialiștii firmei de audit au dus la demisia Oanei Chelaru, gest precipitat, ieri, și de decizia Wizz Air de închidere a bazei din Bacău. Trebuie menționat că și Ryanair, care nu operează de la Bacău, a anunțat retragerea de pe patru aeroporturi din România.
Potrivit surselor Ziarului de Bacău, în raport se recomandă reorganizarea din temelii a regiei în societate pe acțiuni sau SRL și orientarea sa către eficiență. Un punct central al schimbării ar urma să fie înființarea unui departament de vânzări, care să se ocupe de atragerea de noi companii de zbor și activități adiacente, cum ar fi o școală de pilotaj, o spălătorie pentru mașinile parcate pe termen lung și negocierea contractelor de chirie.
Specialiștii firmei de audit consideră necesară implementarea unui sistem de evaluare a personalului, trecerea la un sistem de pontaj pe cartele și normarea activității.
Pentru trecerea de la regie la societate comercială, Consiliul Județean ar fi obținut deja acordul de la Consiliul Concurenței și Ministerul Transporturilor.
Rezultatele detaliate ale auditului realizat la Aeroportul Bacău vor fi prezentate, azi, de Valentin Ivancea, președintele Consiliului Județean, într-o conferință de presă.
Vom reveni.
Julie a zis
PSD-ul i-a dat viață, PSD-ul o omoară, asta e politica!
Vlad a zis
Mai are de facut PSD ul un pic de curatenie si pe la muzee. Un audit, o demisie – doua si revin si muzeele la viata cu alta cobducere in 1-2 ani! (Spor de fund – ha ha ha!)
EU a zis
Activitățile adiacente nu rezolva problema de baza a unui aeroport – numărul de persoane care tranzitează aeroportul, care e mic.
De asta Wizz are doar două rute, probabil cele mai profitabile (Milano si Londra).
Constantin a zis
Nr. Mic de călătorie – afirmație fără acoperire. Acest aeroport satisface necesitățile de deplasare nu numai pentru nacauani ci pentru toată zona centrală și nord-estica a Moldvei – a se vedea Nr. Mare de mașini cu Nr din județele limitrofe aflate în parcarea aeroportului la sosirile/plecarile curselor aeriene. Afirmații false.
EU a zis
Adik aia de la WizzAir sunt niste dobitoci iar Bacaul este mai mare decat Iasi si Suceava si evident ca ieșenii si sucevenii „zboară” de la Bacau!
Asa ceva?!
IONUT a zis
Pai mai bine ca iesenii nu zboara de / la bacau si au aeroportul lor. Eram pe luton si au fost trei destinatii consecutive spre romania: bucuresti iasi bacau. ghici la care zbor era cel mai mare numar de rromi//sa nu le zic altfel ?! uraaa..no. 1 is IASI ! chiar mi era frica sa ma urc in avion !
EU a zis
Si daca tot zici ca e falsa presupunerea mea, publica te rog cifrele aeroportului!
Sa veden care are dreptate!
Jumbo Jet a zis
Incet-incet PIAȚA isi spune cuvantul si închide gura politicului, oricat se cred ei de atotputernici. Eliminarea subventiilor si trecerea scoaterea „pe bune” a tuturor cheltuielilor la suprafata va face ca preturile biletelor sa creasca destul de mult, probabil la 150-300 de euro biletul pe un sens de zbor, la low cost. Asta va face ca sa mearga cu avionul la low cost cine de fapt ar si trebui sa mearga, adica clasa de mijloc. Acuma vine intrebarea ARE BACAUL CLASA DE MIJLOC? Cati angajati din Bacau au salariul de macar 2000 de euro pe luna? In cate familii de băcăuani intra macar 15-18.000 de lei lunar? Ca pentru astia sunt avioanele si aeroporturile, nu pentru salahorii care castiga la Italea 1500-1600 de euro si raman la sfarsitul lunii cu 4-500 de euro, pe care ii trimit acasa cu WU. Anomalia cu zecile de aeroporturi internationale din Romania va inceta in curand, anul acesta. Ca am ajuns sa avem mai multe aeroporturi internationale ca Marea Britanie, Germania etc.., unele la 100-150 km unul de altul. Ceea ce este anormal. Romania nu are nevoie de mai mult de trei-patru aeroporturi internationale, in afara de Otopeni. Cluj, Iasi, Timisoara si, doar daca isi revine turismul international!, Constanta sunt de ajuns. Iar din NV cel mult una-doua curse saptamanale la Bucuresti si atat. Vrajeala asta cu reorganizarea ca SRL ori SA nu va face decat sa duca la ingroparea a alte milioane de euro, care ar putea fi folositi ca sa se faca lucruri mai URGENTE in oras si in judet, nu pentru tichii de margaritar gen aroport international. Nevoile urgente ale bacauanilor sunt altele.
circus_rom_anus a zis
Esti viu jumbojet ! nu esti decat un ganditor de mana a doua ! e normal sa aiba aeroporturi occidentul la 4 500 km unul de altul ca mergi pe autostrada, drumuri rapide etc. dar tu de la iasi de acolo de langa rusia ce gandire poti sa ai? una mica cat cea a lui putin !!
Ardei a zis
Dude, du-te repede la medic. Ai probleme, crede-mă.
Kross a zis
Era de asteptat ca se va ajunge aici.Aproape tot personalul care avea un comportament total necivilizat,agresiv,sfidator la adresa pasagerilor,a facut ca multi sa mearga spre alte aieroporturi.Personal am fost mahnit de multe ori.Invocau legi,le interpretau dupa viziunea lor.La Iasi,Bucuresti viziunea paguboasa a angajatilor de la Bacau nu era valabila.
Sa speram ca nu se va inchide de tot si se trezeste personalul.
Clienti se pot aduce,dar este nevoie de timp.La Bacau nu mai este timp.Orgoliile politicice au dezbinat orasul.In acest oras nu este acea bucurie care sa te faca sa doresti sa traiesti aici.Noroc ca mai este o categorie de populatie care nu au vazut si alte alternative,ca plecau si ei.
Aurelia a zis
Cel mai bun comentariu!Asa este!
kampus a zis
rusine! fara comentare!
Jea a zis
Pai ce se intampla cu aeroportul din Bacau, care a fost relativ recent renovat!? Inteleg ca Suceava, unde tocmai ce s-a deschis o noua baza aeriana Wizz Air are si capacitate cargo, pasageri mai multi ceea ce face ca Bacaul sa devina (lasand de-o parte Iasiul) nul… Tare-mi place cand „directorii” au viziune de viitor… poate asta e problema, avem prea multi directori si nu suficienti manageri….
Lili a zis
Consiliul judetean s a lăudat cu investițiile de la aeroport, cu reorganizarea instituțiilor și concret nimic bun din contra se distrug și se desființează instituții. Din păcate numai vorbe, poze și declarații penibele. Pe această ”doamnă” partidul o să i găsescă un loc de manager în altă instituție publică, tot pe un salar mare.
Nice a zis
Exact. Bun management. Sa ne aducem aminte cum a fost trimis Pocovnicu Dorian de catre PSD ca director tehnic la Aeroport si el terminase Educatie Fizica si Sport.
Giorgio a zis
Si voi ,,strainii” aveti pretentia de „dive „,aveti de respectat niste reguli ,te supui ,oriunde pe glob ,no como se dice….nu dati voi bani personal la angajati sau tarii,nu va convine tratamentul ,nu reveniti si fiti apatrititi sau dativa pe , brazda” si purtativa civilizat.
Laplimbarecuvoi a zis
Aici se vede faptul că Bacăul este în urma cu mult din punct de vedere economic și vina este complet a politicienilor din toate partidele care s-au perindat pe la conducerea orașului și județului, lipsa acestora de viziune , de atragerea investitorilor straini, de accesare de fonduri europene… Bacăul este din punc de vedere economic mort, prin urmare nici veniturile populației nu sunt corespunzătoare achiziției de concedii, bilete de avion… Ar trebui întreaga gașcă de politicieni sa mai lase locul unor oameni competenti sau macar sa se inspire de la alte județe sau orașe, mult mai avansate din toate punctele de vedere.
contribuabil local a zis
tanti din poza este imaginea perfecta a politrucilor locali.
aeroportul actual este o minune fata de cel vechi dar prea putin pentru viitor.a fost modernizat hei rup pentru voturi si nu pentru a evolua si dezvolta mai tarziu.ca si autostrada a7 va fi doar un punct de tranzit si o baza de lansare sens unic care alte meleguri a locuitorilor….este o forma fara fond.
problema pricipala este in substrat si inseamna dezinteresul clasei politice locale fata de bacau,aservirea altor interese de prin vecini,coruptia endemica care a fugarit si bruma de investitori care isi aratau interesul pentru zona asta.
un punct de inflxiune a fost si decizia aerostar de a se extinde la iasi cu pretexte ce puteau fi rezolvate prin acorduri locale cu invatamantul si politicenii locali….semnalul a fost clar si dureros,bacaul stagneaza si chiar scade .
acum aeroportul poate fi pus in conservare pe parte civila ,doar utilitatea militara mai este de actualitate pana cand o hotarare csat poate reloca baza in alta parte…totul e posibil .
oricum implicarea acestei structuri militare in viata orasului a devenit zero,aerodromuri fara lumini trase au organizat zile si mitinguri aviatice in timp ce la noi uniformele apar doar la aniversari ,depuneri de coroane si primit decoratii.
o conducere locala si judeteana fara coloana si ambitie a ingropat un judet….RIP ,bacau !!
Tatiana a zis
Această duduie nu iși face griji chiar deloc, acum trebuia să își de a demisia o să fie pusă manger la altă instituție.
Dinu a zis
E bine.
Doamna performeaza numai ca director.
Ca foarte capabilă.