De cel putin o luna primesc e-mailuri in numele unei banci la care nu am cont, prin care sint indemnat sa-mi schimb datele si sa bag PIN-ul. Banca nu a reactionat; ori daca o fi facut-o, comunicarea nu a ajuns si la clienti.
Bancomatele altei banci sint atacate, se fura cititorul de card sau chiar cutia cu bani, taiata cu flexul. Banca nu reactioneaza.
Intr-un alt caz, de pe la finele anului trecut, am aflat – era si simplu – datele folosite pentru crearea unui fals site al institutiei, prin care se incerca furtul informatiilor posesorilor de carduri. Banca iar nu a reactionat.
Din pacate, bancile s-au invatat sa nu faca nimic. Banii sint oricum asigurati; daca se fura bancomatul cu bani cu tot, asigurarile despagubesc banca. Daca este furat clientul, iar nu e problema. Si ma gindesc, uneori, de ce se tot agita politia sa prinda hotii, daca pagubitului nu-i pasa de paguba? E criza? Banca face rapid rost de bani inventind pe loc citeva comisioane.
PS: ieri, la sondajul de pe editia on-line a Ziarului de Bacau, 75 la suta dintre repondenti considerau ca bancile nu-si protejeaza suficient bancomatele.
aleks a zis
fix asta cu lipsa de reacţie a băncilor şi cu mailurile trimise în numele lor de diverşi pfish-eri mă uimeşte şi pe mine.
Sunt plin de mailuri în numele unei bănci, aproape zilnic, le-am semnalat la toate mailurile disponibile atacurile făcute în numele lor, nu au avut bunul-simţ şi minimul interes să-mi dea un „mulţumesc”acolo, sau un semn că au primit semnalările…
Nesimţire tipică băncilor, deci dacăeste vreun lucru bun în toată criza asta acela e căbăncile mai şi pierd, le doresc faliment plăcut…