• Colegiul Director al CCIA Bacău a înființat o comisie de negociere a transferului activității Registrului Comerțului și Biroului Unic de la Cameră la Tribunal
După trei zile de pauză, ieri după-amiază a fost reluată activitatea de înregistrare a firmelor la Biroul Unic Bacău. Inițierea de afaceri a fost blocată de luni prin apariția Ordonanței de Urgență (OU) 129/2002, care impune trecerea registrelor comerțului și a birourilor unice din subordinea camerelor de comerț în ograda tribunalelor județene. La Bacău, dar și în restul țării, funcționarii acestor instituții au fost de la începutul acestei săptămîni în imposibilitatea de a face documentațiile specifice din cauză că, în noua subordonare, nu se puteau plăti taxele nefiind încă alocate conturi bancare. De asemenea, formularistica folosită pînă pe 11 octombrie nu a mai putut fi folosită deoarece era tipărită după tipicul camerelor teritoriale. Abia ieri, după unele precizări primite de la Ministerul Justiției, Registrul Comerțului Bacău și-a putut deschide un cont pentru încasarea banilor și activitatea a intrat oarecum în normal.
Urmează negocierile
Colegiul de Conducere al CCIA Bacău s-a reunit ieri pentru a dezbate situația nou creată la Registrul Comerțului și la Biroul Unic. La întîlnire s-a decis înființarea unei comisii de negociere a transferului activității de la Cameră la Tribunalul Bacău. Organismul este condus de președintele Doru Simovici care, în funcție de problematica ce se va ivi în timpul discuțiilor, va apela la cîte doi membri a Colegiului. Președintele CCIA Bacău ne-a declarat că încă nu știe cînd vor începe negocierile, deoarece „nu m-a contactat nimeni”. Camera băcăuană a trimis deja scrisori către Ministerul Justiției și Oficiul Național Registrul Comerțului, în care solicită informații suplimentare și deschiderea negocierilor, dar pînă acum Bucureștiul a tăcut mîlc.
Deocamdată Registrul și Biroul funcționează pe spezele CCIA, fiindcă bani din altă parte nu au venit și nici nu se știe cînd vor veni. „Ne dăm tot concursul la buna funcționare a acestor instituții, deși legal nu mai răspundem de ele și facem asta pentru că nu vrem să punem bețe în roate agenților economici”, a spus președintele Simovici. Greul, însă, abia acum urmează, întrucît separarea activității Camerei de a Registrului și Biroului „va fi extrem de grea și costisitoare”. Doru Simovici mai precizează că tot fluxul organizațional este conceput să lucreze în comun, ceea ce face transferul dificil. Nici infrastructura nu permite o separare în viitorul apropiat, deoarece, de exemplu, rețeaua informatică este un tot unitar, la fel ca și sistemul de comunicații interne. „Noi propunem funcționarea în comun, ca și pînă acum, pentru a preveni blocajele, și sper ca la fața locului partenerii de la București să se convingă de bunele noastre intenții”. Din cei 134 de angajați ai CCIA Bacău, 50 au fost transferați la Registrul Comerțului și Biroul Unic. (Florin POPESCU)
Lasă un răspuns