• Iulian Constantinescu a cumpărat un cuptor cu microunde, care s-a stricat după numai patru luni s-a stricat • omul este purtat pe drumuri între magazin și OPC pentru că, deși în garanție, nimeni nu vrea să repare sau să înlocuiască produsul • firma consideră că aparatul a fost folosit fără respectarea instrucțiunilor de utilizare
Un băcăuan este purtat de mai multe luni pe drumuri din cauza unui cuptor cu microunde. Iulian Constantinescu și-a achiziționat aparatul electrocasnic pe 18 aprilie 2003 de la magazinul băcăuan „XData”. Odată cu produsul a primit și certificatul de garanție, cu valabilitatea de un an. Cîteva luni bune, cuptorul a funcționat impecabil, dar în luna octombrie s-a defectat. Omul a plecat cu el la firma de unde l-a achiziționat, pentru a vedea ce-i de făcut, dar de atunci este purtat pe drumuri, fără ca nimeni să îl ajute în vreun fel. „În octombrie, cuptorul s-a stricat. L-am dus la magazin și cei de aici l-au trimis la Brașov, unde se face service-ul pentru produsele lor. Este un magazin de desfacere, dar filiala e la Brașov și acolo se asigură service-ul. Numai că cei de la reprezentanța de la Brașov nu pot repara toate defecțiunile și atunci dau verdictul că produsul a ieșit din garanție, deoarece a fost utilizat necorespunzător. Așa mi s-a întîmplat și mie. Te trimit de colo-colo și, în final, te îndrumă la experți pe care trebuie să îi plătești mai mult decît valoarea produsului și care să constate dacă ai folosit bine sau nu un cuptor cu microunde. Și, uite așa, românul rămîne cu buza umflată”, ne-a declarat păgubitul.
Iulian Constantinescu a făcut cinci drumuri la „XData” pentru a i se face dreptate, dar aici reprezentanții magazinului i-au spus clar că nu au ce să îi facă, deoarece a greșit cînd a utilizat cuptorul cu microunde. Nemulțumit, băcăuanul s-a adresat cu toate actele și la Oficiul Județean pentru Protecția Consumatorului (OJPC) din Bacău. Și aici, însă, demersul a fost în zadar, pentru că inspectorii l-au trimis la un expert neutru. „În general, în cazul în care un produs este scos din garanție în urma verificărilor de către o unitate service abilitată, noi nu avem posibilitatea legală de a trece peste expertiza tehnică efectuată de service. Soluția pentru clientul nemulțumit este să se adreseze instanței”, ne-a declarat Sorin Elisei, director executiv la OPC Bacău. Inspectorii de la instituția băcăuană la care Iulian Constantinescu a cerut sprinjin ne-au spus că acesta a venit cu fișa tehnică eliberată de service-ul din Brașov dar, pentru că pe aceasta scria că aparatul a fost utilizat necorespunzător, l-au trimis la un expert neutru. „Experții activează pe lîngă Judecătorie și, ca să merg să mai plătesc unul, care costă mai mult decît cele trei milioane pe care le-am dat pe cuptor, nu are rost. E drept că am făcut ouă în el, dar alți prieteni și colegi care au un asemenea aparat au gătit și ei omletă și nu au apărut probleme”, a mai spus băcăuanul păgubit.
Reprezentanții magazinului „XData” și-au susținut punctul de vedere. „Noi am trimis aparatul la Brașov și acolo a fost analizat de experți care ni l-au trimis înapoi, cu specificarea că aparatul a fost utilizat necorespunzător. Este o contraindicație importantă să nu faci omletă la cuptorul cu microunde, iar clientul a primit și instrucțiunile de folosire cînd a achiziționat cuptorul”, ne-a declarat Marius Cioineag, șef de magazin. Piesa de la cuptorul cu microunde defectă nu se mai poate repara sau înlocui, așa că Iulian Constantinescu va trebuie să își cumpere un cuptor nou. (Claudiu TĂNĂSESCU)
Lasă un răspuns