După o perioadă cu multe întârzieri, Guvernul a reușit să adopte noul document strategic în domeniul siguranței rutiere, care acoperă perioada 2022 – 2030. Documentul a intrat în vigoare începând din 25 mai.
Deputatul băcăuan Cristian Ichim se declară însă dezamăgit de modul în care guvernanții au realizat documentul strategic, care reprezintă o responsabilitate importantă pentru țara noastră.
Constat cu foarte mare dezamăgire că acest document strategic nu reușește să depășească gândirea conservatoare a măsurilor generaliste de combatere a situațiilor care pot genera pierderi de vieți omenești și continuăm să neglijăm flagrant prevenția și educația rutieră. Găsesc în acest document măsuri care nu reformează sistemic modalitatea de gestionare a siguranței rutiere ci sunt generaliste, nemăsurabile și supraevaluate la nivel bugetar.
De exemplu, se vorbește despre nevoia de a dezvolta un sistem de transport inteligent, dar nu identificăm nicăieri o viziune a modului în care se va realiza acest lucru. Conform noii viziuni strategice, CNAIR ar trebui să identifice, să analizeze și să elimine punctele periculoase de pe rețeaua de drumuri naționale aflate în administrare, dar nu avem nicio claritate despre cum se va face asta și nu se specifică cum se pot elimina aceste puncte negre. Documentul mai propune crearea unor registre electronice ale infrastructurii rutiere, care vor constitui baza de calcul pentru cercetări în domeniu și care vor include cartografierea pe categorii a trecerilor de pietoni, marcajelor și indicatoarelor, precum și alți parametri pentru a crea studii și analize plauzibile de gestiune a siguranței rutiere la nivel național. O măsură lăudabilă dar fără asumări de termene de implementare și direcții de acțiune din care să putem monitoriza tot acest demers.
Deși rolul școlilor de șoferi în cadrul siguranței rutiere este un element central, acestea nu sunt cuprinse deloc în documentul strategiei. Cred cu tărie că pregătirea teoretică și practică pentru viitorii conducători auto în școlile de șoferi este la fel de importantă ca educația primită acasă. Realitatea existentă în România ne impune să facem o serie de schimbări în organizarea și derularea examenului pentru obținerea permisului auto.
Din acest motiv proiectul legislativ depus de mine, care se află în circuitul parlamentar pentru dezbatere separă desfășurarea pregătirii teoretice și a susținerii examenului teoretic de desfășurarea pregătirii practice și a susținerii examenului practic.
În al doilea rând, propunerea legislativă prevede ca un instructor din cadrul școlii de conducători auto participă la examenul susținut de către un candidat pentru obținerea permisului de conducere auto, având un rol în cadrul comisiei de examinare.
În al treilea rând, propunerea legislativă prevede ca examenul pentru obținerea permisului de conducere să poată fi susținut oriunde în țară
declară deputatul Cristian Ichim
Propunerea legislativă depusă de Cristian Ichim poate fi consultată AICI (click pe link)
Votantul a zis
Dupa trei saptamani de tacere inteligenta, deputatul Ichim iese la drumul mare, sa ne abureasca iar cu siguranta rutiera. Intr-o permanienta si totala lipsa de idei, cauzata si de absrnta sefului de cabimet ( posesor de pensie speciala si salar de la buget), deputatul aduce in discutie o strategie guvernamantala ce a fost in dezbatere publica acum 6 luni, exact in plina activitate parlamentara. Zua trece leafa merge.
BlaBla a zis
bla bla bla, bla bla….cu totii ne-am dori sa ne castigam painea asa usor, bla , bla…
elena a zis
chiar nu glasuise de mult. apa e uda, iarna uneori ninge, noaptea e intuneric, pietonii trebuie sa traverseze doar pe trecere, etc, etc, etc. gargara usr plus. ata se poate. noroc cu usr plus ca altfel nu stiu cum mai puteam trai si trece strada.
radu a zis
o propunere pentru admiterea statutului de „sofer elev” de la 16 ani, cu examen teoretic promovat, cu responsabilitatea celui din dreapta (conducator auto cu peste 25 ani si permis auto de 3 ani, nu neaparat instructor) nu ar fi mai buna?
Nu mai bine invat eu copilul sa conduca? Pe masina mea, cu responsabilitatea mea, pe asigurarea mea, pana e apt sa treaca examenul? De ce sa fiu presat de cele 40 ore? de ce sa fac inca 6 ore la examen picat?
Nu mai bine merg cu copilul 2 ani si-l invat eu? Am tot timpul din lume, prind tot felul de vreme, tot felul de lumina, tot felul de trafic etc…
De ce sa fie obligatoriu sa faca scoala cu instructor? Care e responsabilitatea instructorului aici?
Est evreo evaluare de tipul: uite, din elevii lui, 15% au provocataccidente grave, sa-i ridicam autorizatia?Nu! Si atunci? Pentru ce e obligatoriu sa faci scoala asa? Doar sa plimbam niste bani?