• Skip to primary navigation
  • Skip to secondary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Despre
  • Contact
  • Arhiva 2002-2008
  • Publicitate
  • Anunțuri în Ziarul de Bacău
  • Newsletter
  • Locuri de muncă

Ziarul de Bacău

  • Top Story
  • Actualitate
  • Politică
  • Dosar
  • Economie
  • Educatie-Cultura
  • Expert
  • Foto Video
  • Anunțuri
Ești aici: Acasă / Top Story / Desi s-a oferit de 3,5 ori pretul de pornire, Boeingul scos la licitatie de Finante nu s-a vindut

Desi s-a oferit de 3,5 ori pretul de pornire, Boeingul scos la licitatie de Finante nu s-a vindut

Ziarul de Bacau 13 februarie 2012 Lasă un comentariu

LikeShare

Licitatia pentru avionul Boeing 737-200 scos la licitatie prin Directia Generala a Finantelor Publice Bacau, tinuta ieri, 13 februarie, a fost aminata pentru 30 de zile pentru ca doi dintre licitatori s-au oprit la acelasi pret si nu au mai cedat. La licitatie s-au inscris sase ofertanti, dar unul a fost descalificat pentru ca suma care reprezenta garantia de participare, desi fusese depusa in banca, nu intrase in conturile Trezoreriei pina la inceperea licitatiei.

O licitatie pentru un avion Boeing s-a tinut pentru prima oara in Bacau. Aparatul de zbor, fabricat in anul 1985, a ajuns la societatea Aerostar pentru reparatii capitale, trimis de proprietarul sau din Nigeria, compania aeriana TranSky Airlines, in anul 2007.

Pentru ca proprietarul nu si-a mai putut plati costul reparatiei, a fost nevoit sa abandoneze avionul in favoarea statului roman, iar acesta a fost scos acum la vinzare pentru numai 84.320 de lei, adica aproape 20.000 de euro. Un avion nu este un bun oarecare, iar el nu mai putea fi scos din tara decit dezmembrat, dar cheltuielile ar fi fost atit de mari, incit nu mai meritau efortul. Problema nigerienilor a trecut, insa, si asupra companiei Aerostar, care s-a trezit cu un avion de care nu avea nevoie, in plus si cu un blocaj financiar datorat investitiei in primele faze din procesul de reparatii.

Proprietarul a trimis o declaratie de pierdere de drepturi si de renuntare la avion. Aerostar are si ea, pina la urma, in acest caz, un litigiu comercial, dar a renuntat, de asemenea, la pretentiile sale asupra avionului. A fost, totusi, nevoita, sa faca un memoriu din care sa reiasa starea aeronavei, de la primirea ei in reparatii, pina la faza la care s-a ajuns cu lucrarile si din care sa rezulte si ce ar mai fi trebuit facut, astfel incit un cumparator sa stie exact ce cumpara.

Reparatiile la un avion se fac in conditii speciale, strict avizate de certificari ale firmelor specializate. O piesa de schimb vine cu astfel de certificari si ele nu ar putea fi refolosite pe alte aparate de zbor decit daca sint din nou certificate. Toate aceste operatii, evident, costa.

O licitatie tensionata

Licitatia de ieri a inceput intr-un climat tensionat. Participantii au realizat ca, odata cumparat, avionul trebuie luat imediat din curtea Aerostar. Cei mai multi dintre ei – dupa cum ne-am dat seama din discutiile neoficiale – il doreau pentru a-l vinde la materiale recuperabile. Sa-l transporte de acolo, ar costa destul. Sa-l taie in curtea societatii din Bacau, s-ar fi trezit cu nota de plata din partea gazdelor. Unii chiar au acuzat organizatorii pentru ca nu le-au oferit un caiet de sarcini, sa stie cum sta situatia, dar acestia au invocat prevederile legii.

Dilema a fost, probabil, rezolvata in vreun fel, tot in timpul licitatiei, pentru ca aceasta si-a urmat firul, desi la fel de agitat. Pasul licitatiei a fost de 5% din valoarea de pornire, astfel incit s-a ajuns, la un moment dat, la ceva mai mult de 300.000 de lei. Acolo s-au blocat ofertantii, cind doi au ramas pe acelasi pret. Astfel, licitatia se va relua.

La fier vechi sau in zbor?

Ce mai poti face cu un astfel de avion? – ne intrebam inca de cind am auzit de aceasta licitatie. Ieri, unii dintre participanti, care sigur urmareau sa cumpere avinul pentru a recupera metalul din el, isi banuiau colegii de interese mai nobile.

Daca nu ar fi dezmembrat si valorificat ca atare, la materiale refolosibile, strict sortate, poate fi dus intr-o scoala de pilotaj, ca simulator pentru viitorii piloti, sau poate fi valorificat prin piese de schimb, cu toate costurile aferente pentru certificari in laboratoarele specializate.

Unii l-ar putea cumpara pentru propriile colectii de masini de forta, pentru a-l transforma intr-un mic bar sau ca punct de atractie intr-un parc turistic. Dar cite variante nu ar fi. Sau, poate cineva chiar ar fi interesat sa sustina reparatiile pina la capat si sa faca din el un aparat de zbor perfect functional, lucru posibil – dupa cum spunea chiar presedintele Aerostar, Grigore Filip -, dar cu o nota de plata pe masura.

LikeShare

Din categoria: Top Story

Reader Interactions

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Bara principală

Ultimele articole

Bărbat bănuit de furturi din locuințe, identificat și reținut de polițiști. A spart și locuința unei femei de 67 de ani

Buhuși: Percheziții domiciliare la hoți de lemne. Ei au furat și camerele de supraveghere din zona pădurii Ciolpani

VIDEO: Sponsorizări și donații de peste 67.000 de euro la Gala FSC. Vezi cine sunt laureații celei de a XXII-a ediții

Mii de români sunt așteptați la Noaptea Muzeelor 2025

Anunț de mediu

Locuri de muncă la Conextrust SA

2 mai 2025

Locuri de muncă în Bacău

1 mai 2025

Locuri de muncă în Bacău

30 aprilie 2025

Locuri de muncă la Conextrust SA

29 aprilie 2025

Ultimele comentarii

  • Arian la Eurodeputatul Benea, mesaj înaintea finalei prezidențiale: Fără banii UE, România va fi în colaps! Izolaționismul şi retragerea în carapacea înşelătoare a autarhiei nu pot fi o opțiune de luat în calcul!
  • Diana la Foto: Zeci de băcăuani s-au mobilizat pentru Nicușor Dan în centrul orașului, în penultima zi de campanie
  • Diana la Foto: Zeci de băcăuani s-au mobilizat pentru Nicușor Dan în centrul orașului, în penultima zi de campanie
  • Diana la Foto: Zeci de băcăuani s-au mobilizat pentru Nicușor Dan în centrul orașului, în penultima zi de campanie
  • Petru Nanza la Consilierii locali decid astăzi dacă îndatorează orașul cu încă 113 milioane de lei. Rezumatul proiectelor care vor fi discutate la ședință. UPDATE: rezultatul votului

Cabinet parlamentar PNL

Linkuri sponsorizate

  • Credius – Credite Nevoi Personale – Aprobare Rapida
  • Nova – Energie Electrica si Gaze Naturale

Cabinete parlamentare PSD

Cabinet parlamentar AUR

Găzduit de Simplenet

Copyright © 2025 · S.C. G&P News & Advertising S.R.L. · Știri mondene · Aghiuță · Presa Bacău