Pentru a prelua toate solicitările de la primării, operatorii și cetățenii din județ, Valentin Ivancea, președintele Consiliului Județean Bacău, a convocat, în format fizic, o dezbatere publică privind aprobarea Programului de transport public de persoane prin servicii regulate în traficul județean.
„Am considerat extrem de important ca fiecare parte implicată să își spună punctul de vedere cu privire la propunerea Programului de transport județean 2023-2032. Avem obligativitatea ca până la finalul acestui an, să finalizăm procedura de delegare a gestiunii serviciului public de transport de persoane”, a declarat Ivancea.
Dezbaterea a avut în prim-plan traseele realizate, împărțite pe zone și grupe, astfel încât să acopere întregul județ, să asigure condiții de calitate și să fie în acord cu necesitățile cetățenilor.
Pentru a finaliza etapa dezbaterii publice, s-a convenit cu cei prezenți să transmită până marți, 22.03.2022, toate modificările pe care le consideră necesare. Atât cele 20 de propuneri deja transmise, cât și cele rezultate în urma discuțiilor de astăzi, vor fi preluate, analizate și operate, în măsura în care se încadrează în limita legală.
„Organizarea, reglementarea, coordonarea și controlul serviciilor publice de transport desfășurate pe raza administrativ-teritorială a județului reprezintă o prioritate pentru CJ Bacău. Din acest motiv, am subliniat astăzi flexibilitatea și adaptabilitatea în privința elaborării unui Programul de transport care să se plieze pe cerințele comunității”, a afirmat președintele Consiliului Județean Bacău.
Mike voss a zis
Traseele trebuie sa reflecte nevoile de deplasare ale locuitorilor. De multe ori statiile sunt prea lungi sau lipsesc cu totul.
De exemplu trenul urban ar putea sa aiba statie si la TicTac si la Orizont, nu numai la URA.
Alta problema este pentru cei care renunta la automobile si le lasa in parcarile plutitoare de la periferie. Sa opreasca si pentru ei trenul urban, sa aiba si ei cu ce ajunge acasa, in marea metropola capitala regionala.
Veteranul a zis
Mai sunteti nebuni? Ce vorbiti voi despre tren urban? Poate linii de tramvai, de tren nici vorba. Credeti ca mamelucii de azi de la primarie sunt in stare altceva decat demolatul de garaje si tot felul de studii inutile care „hranesc” firmele de partid si ale prietenilor cacanii si albastru-portocalii. Nici vorba de tren urban. Ce sa faca un tren urban in amaratul asta de oras. Pe unde sa circule?
Bacauan cu sugestii a zis
Linia lui 14 e tare slabuta. Autobuzele circula foarte rar si mai au putin si se strica in mijlocul strazii. Daca vrei sa vii spre Gara de la Cora,nu ai cu ce sa ajungi de acolo decat daca te duci tocmai in statie la Precista. Asta pentru ca autobuzul 14 are program pana la 15. Pe urma, nu mai exista niciun autobuz de acolo. Zic ca ar fi necesar un autobuz pana seara pe acea linie pentru ca mai sunt persoane care coboara din microbuze care vin din afara orasului si singura lor statie e in fata la Cora. Daca ai si bagaje, nu ai niciun autobuz la indemana ca sa ajungi acasa. Chemi ca de obicei taxiul care e mult mai scump. De asemenea, Selgros nu e legat de oras decat prin autobuzul 22 care nu acopera decat o anumita parte din oras. Restul cetatenilor se descurca tot cu taxiul, daca nu au masina. De Aeroport nici nu mai vorbesc! Macar un microbuz cu 4 calatorii pe zi pana acolo si tot ar fi ceva,iar orele de sosire sa fie strans legate de orele de decolare si respectiv,de aterizare ale avioanelor.
O mare nemultumire mai e cea legata de linia lui 17. Aceste autobuze cred ca circula din 40 in 40 de minute. Statiile sunt pline cu cetateni care asteapta minute in sir in frig pana reuseste un autobuz 17 sa ajunga la ei. Autobuzele 18 si 22 circula foarte bine in raport cu 17. Trec cate 2-3 autobuze de 18 si 22 si cate unul,din ani in Pasti pe linia lui 17.Noroc cu alternativa autobuzului 3!
O alta mare nemultumire a cetatenilor din Bacau. Gara si Autogara sunt in continuare ceva de nedescris pentru un oras care se vrea civilizat.Poate reusesc sa faca ceva in secolul asta alesii prin vot ai orasului.
Dar cine stie daca citeste cineva comentariul meu de om simplu,platitor de taxe si impozite.
Bubu a zis
Băgați o rata și în izvoare?
Lucian a zis
Cei care ați comentat mai sus cred că vă place să vă dați cu părerea, dar nici măcar nu ați citit articolul cu atenție. Este vorba de traseele intrajudețene, nicidecum cele din Mun Bacău.
Santiago del Rey a zis
Mizeria medievala care se cheama pompos „autogara”descrie cat de groasa si slaninoasa este vrajeala pesedista numita ivancea. Mai baiete, daca vrei sa te doare altundeva decat in cot de transportul judetean de calatori, impune derbedeului care detine autogara sa o renoveze, si daca nu face asta, baga interdictie totala la acces in mizeria aia.
Iar in ceea ce priveste traseele, constata cu ce fel de epave se face transport. Toate loazele si neterminatii au cate un autobuz cersit de prin Elvetia, cu care fa, chipurile, transport de calatori. Poate transport de fraieri…
lucian a zis
Dacă ai fi fost prezent la acea intalnire si a fi văzut că unora le pasă de acest serviciu, nu ti-ai mai fi dat cu parerea ”aiurea in autogară”, ca să nu spun altfel. Dacă făceai un minim de efort să citesti viitoarele conditii de transport care vor fi obligatorii era foarte bine. Le poti gasi pe site-ul CJ .
Bacauan a zis
Dar tu de ce te certi cu toata lumea?Cine te crezi? Unii ca tine ma fac sa nu mai deschid niciodata paginile acestui ziar! Ce daca anumiti cetateni isi dau cu parerea?Poate au gasit un prilej sa-si spuna pasurile,chiar daca nu e legat suta la suta de articol si de ce va place voua sa auziti!
Mi-e greata!
lucian a zis
Trebuie să fii mare curajos să comentezi de pe nume la intamplare.
Valenciana a zis
Bogdanica fara frica, tu esti, maica ? Intra repede in casa, ca se racesc chiftelele ! Si apuca-te de scoala, ca iar iei doi la adunare !