Accesarea unor proiecte de finanțare europeană pentru îmbunătățirea condițiilor din școli sau perfecționarea cadrelor didactice reprezintă o mare necunoscută pentru șefii unităților de învățămînt din județul Bacău. Concluzia aparține conducerii Inspectoratului Școlar Județean Bacău și a fost unul dintre reproșurile aduse la ședința cu directorii celor care au în mînă destinele școlilor din județ. În anul școlar trecut, pentru programele Socrates și Leonardo da Vinci s-au înscris doar 16 școli din cele peste 1.000 existente în județ. Cele două programe asigură finanțări nerambursabile pentru perfecționarea cadrelor didactice. Din cei 27 de dascăli băcăuani care în anul școlar precedent au beneficiat de pregătire internațională, cei mai mulți au fost profesori de limba engleză și franceză. Cît privește numărul școlilor care au atras finanțări prin programele Phare și Ricop, acesta este mult mai mic. Doar grupurile școlare Letea, Dimitrie Mangeron, Henri Coandă și N.V. Karpen au reușit să atragă fonduri externe nerambursabile pentru dotarea laboratoarelor sau atelierelor în care învață elevii. „Fondurile nerambursabile sînt accesibile pentru absolut orice unitate de învățămînt. Pentru acest lucru trebuie să existe preocupare și deschidere, care însă lipsesc în cazul celor mai mulți directori. Este mult mai comod să ceri la nesfîrșit bani de la comunitatea locală decît să te preocupi să aduci bani din afară”, a spus Livia Sibișteanu, inspectorul școlar general adjunct al ISJ. Pentru a spori fondurile care intră în școli, directorii trebuie să conecteze calculatoarele din școli la Internet și să învețe să facă proiecte pentru a obține mai mulți bani. (Costinela BREAHNĂ)
Lasă un răspuns