Zece firme şi consorţii au depus oferte pentru construcţia autostrăzii Râşnov-Cristian, primul lot din autostrada Comarnic-Braşov scos la licitaţie de Compania de Autostrăzi. Conform Digi 24, UMB, una dintre companiile omului de afaceri Dorinel Umbrărescu, a depus ofertă.
Potrivit unor surse guvernamentale citate de Digi 24, cel mai mic preţ pentru construcţia celor şase kilometri de autostradă a venit de la firma spaniolă Copisa, care cere aproape 93 de milioane de lei, adică în jur de 3,5 milioane de euro pe kilometru.
Firme cunoscute de construcţii din Europa, ca Strabag sau Max Boegl, au mai depus oferte, dar şi unii constructori români, ca UMB sau Euroconstruct, vor să construiască tronsonul Râşnov-Cristian.
După trei tentative eşuate de construcţie în sistem de concesiune a autostrăzii Comarnic-Braşov, Guvernul a scos din nou la licitaţie autostrada, care ar putea fi construită din bani de la buget.
Surpriza vine de pe lotul dinspre Comarnic al autostrăzii. Pentru realizarea celor 4 kilometri a fost depusă o singură ofertă, respectiv românii de la UMB, care cer 152,59 de milioane de lei (fără TVA) pentru a construi acest sector de autostradă.
În urmă cu cinci luni, Dorinel Umbrărescu susținea că își închide două dintre companiile de construcții, Tehnostrade și Spedition UMB, din cauza lipsei de comenzi.
Corneliu a zis
Firmele lui Umbrarescu sunt cele mai competente și serioase care au făcut lucrări de calitate pe șantierele unde au fost. Merita sa se dezvolte ,iar dacă vor câștiga și Brasov- Comarnic vor întra în istoria transporturilor din România.
Gabriel l Palcu a zis
Umbrărescu este singurul din ultimii 30 de ani care respectă termenii lucrărilor chiar și mai devreme de cele stabilite ceilalți doar au prejudiciat România cu ajutorul unor funcționari de rang înalt care au semnat niște contracte cu foarte multe obligații pentru Statul Român și prețuri chiar și duble față de alte firme înscrise la „licitație „cele mai avantajoase contracte sunt cele cu Statul Român care plătește cel mai mult pentru un km de autostradă din Europa și cei de la Bechtel au avut un contract avantajos semnat cu Statul Român de la care au primit câteva miliarde bune fără să facă nimic că cineva din guvernul de atunci a avut grijă ca cei de la Bechtel să nu aibe obligații ci doar de câștigat și nimeni n a răspuns pentru acel contract super păgubos plătit tot din taxele și impozitele plătite de românii de rând, lumânări și tămâie să vă luați de toți banii furați.