• Skip to primary navigation
  • Skip to secondary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Despre
  • Contact
  • Arhiva 2002-2008
  • Publicitate
  • Anunțuri în Ziarul de Bacău
  • Newsletter
  • Locuri de muncă

Ziarul de Bacău

Cotidian de știri și investigații

  • Top Story
  • Actualitate
  • Politică
  • Dosar
  • Economie
  • Educatie-Cultura
  • Expert
  • Foto Video
  • Anunțuri
Ești aici: Acasă / Top Story / Dragoș Benea, reacție, după ce USR a cerut alocări imposibile: „Au descoperit că guvernarea PNL subfinanțează, cu bună-știință, infrastructura Moldovei!”

Dragoș Benea, reacție, după ce USR a cerut alocări imposibile: „Au descoperit că guvernarea PNL subfinanțează, cu bună-știință, infrastructura Moldovei!”

Ziarul de Bacau 10 iunie 2020 8 comentarii

LikeShare

Parlamentarii USR au cerut Guvernului să aloce 25% din bugetul pe infrastructură pentru zona Moldovei, motivând că de 30 de ani această regiune a fost „văduvită de către guvernele de la Bucureşti”. De asemenea, aceştia au făcut apel şi la ceilalţi parlamentari din Moldova pentru a se alătura demersului, precizând că acţiunea va continua şi printr-o campanie online. Prima reacție a venit de la eurodeputatul Dragoș Benea, președintele PSD Bacău.

Într-o postare pe Facebook, Benea consideră că alocările solicitate sunt imposibile și constată că USR a descoperit subfinanțarea din zona Moldovei:

Scriu aceste rânduri pentru cei care acum solicită alocări imposibile de la bugetul de stat pentru infrastructura Moldovei, după ce ani de zile au tăcut confortabil și, recent, au descoperit ceea ce era de domeniul evidenței: că guvernul PNL subfinanțează, premeditat, infrastructura Moldovei. 

Dacă memoria le joacă feste, le reamintesc că întotdeauna așa-zisa dreaptă politică a tratat Moldova cu dispreț, la capitolul …„și altele”, iar pe moldoveni ca pe niște rude sărace, tolerate. Cu largul concurs al liderilor PNL/PDL din această parte a țării.

Pinalti Ștefan (Piatra Neamț), Flutur (Suceava), Fenechiu (Iași), Stavarache (Bacău) – cu toții de dreapta – au stăpânit Moldova mai bine de un deceniu (unul e și acum la putere, făcut vedetă de Covid), fără să facă nimic pentru această regiune. Nici măcar jumătate de metru de autostradă, nu un metru cum au „ctitorit” unii, propagandistic, pe Facebook. Vă spun ceva numele proprii înșirate anterior? Ar trebui…

Oare Moldova nu avea nevoie de infrastructură când țara era stăpânită de „dreapta” lor? Iașiului nu-i trebuiau autostrăzi? În loc de infrastructură, ne-am ales cu spitale închise, tăieri de salarii și pensii – cu „sfânta” austeritate – și cu medici invitați să plece din țară în căutarea unui trai mai bun. Sute de mii de moldoveni au fost nevoiți să pornească spre Italia și Spania pentru că – aici, acasă – Pinalti & co. i-au lămurit că nu mai au mare lucru de făcut. 

Singura guvernare care a realizat, în mod real, ceva pentru infrastructura Moldovei este guvernarea social-democrată (2017 – 2019). Centura Bacăului, cu primii 16 kilometri de autostradă din regiune, dar și autostrada A13 Bacău – Brașov sunt proba acestei afirmații. Lor li se adaugă sute de kilometri de drumuri naționale și județene asfaltate de către CNAIR sau prin programul PNDL, investiții de care au beneficiat toate județele Moldovei, fără deosebire. 

Pentru cei care stăruie în idealismul păgubos al susținerii a 3-4 variante de autostradă către Moldova, desi în 30 de ani nu s-a făcut niciun kilometru în acest sens, reiterez la final comparația dintre A8 Tg. Mureș – Iași și A13 Bacău – Brașov pentru că, în definitiv, cifrele vorbesc de la sine. Dacă vrem să avem, în timpul vieților noastre, autostradă către Moldova, aceasta nu poate fi decât A13 Bacău – Brașov. 

-A8 are 310 de kilometri lungime, A13 doar 160 km – deci aproape la jumătate
-A8 are un impact de mediu de peste 55%, A13 doar 8% 
-culoarul/traseul A8 se suprapune peste 51.800 de hectare arii protejate și rezervații naturale, A13 doar peste 6800 de hectare (de 8 ori mai puțin)
-A8 e de 3 ori mai scumpă decât A13 deoarece va trece prin munți
-A8 e „spartă”, din cauza lungimii, în trei tronsoane, decalate în etape diferite de proiectare/reproiectare (unele cu orizont de așteptare după 2021)

LikeShare

Din categoria: Politica, Top Story Etichete: autostrada Brasov-Bacau, Dragos Benea, USR

Reader Interactions

Comentarii

  1. Mihaela a zis

    10 iunie 2020 la ora 4:46 pm

    unu mai bun ca altu, Benea si Viziteu. hai siktir

    Răspunde
  2. bogdan a zis

    10 iunie 2020 la ora 5:35 pm

    Ma uit pe harta si nu pot sa nu remarc faptul ca A8, arata ca o conexiune logica spre vest ,in timp ce A13 este o ¨romaneasca ¨ ….. un ocol…care cica nu trece prin munti…..?????Nu mai zic ca la Brasov o sa fie un nod rutier suprasolicitat, in situatia in care va prelua si traficul dinspre Muntenia.
    In acelasi timp vad ca NU politicienii de Iasi,Suceava,Botosani sau Vaslui se lupta cu A13 ci doar cei de Bacau au ceva cu A8.UE tocmai a anuntat 32 miliarde euro in plus pentru Romania mai ales pentru infrastructura.
    Poate cineva din Bacau sa ma lamureasca si pe mine de ce ar fi rau pentru Moldova sa aiba 2 autostrazi spre vest???Devreme ce sa luat o decizie in parlament ,oare ce face Benea nu se cheama instigare la nerespectarea unei legi?

    Răspunde
    • gigiexpertu a zis

      10 iunie 2020 la ora 9:18 pm

      daca te uiti pe harta chiar si o bacau – targu mures e mai scurta si mai usor de facut decat a8. zi ca nu e asa… astia de la ue cu finantarea vietii fac scandal de ceva timp pentru trei plopi si un gandac la vobacau tocmai ca sa intarzie banii. iti dai seama ce distractie o sa fie pe a8 ? proiectul ala e mort si umflatii de la bucuresti o stiu prea bine….dar la alegeri mai arunca la fraieri un ” s-a dat lege pentru a8″ , ” s-a mai facut un sf la a8″. chestii de astea pentru ametiti creduli ….

      Răspunde
      • bogdan a zis

        11 iunie 2020 la ora 5:24 pm

        Desi nu mi ai raspuns la intrebare o sa ti dau si eu argumente sa intelegi de ce nu il cred pe Benea si nu pot sa ti dau nici tie dreptate.
        1A8 e mai lunga dar cu directie spre vest ,adica ajungi mai aproape de granita in consecinta acest argument este chair in favoarea A8!
        2 dupa cum s a demonstrat si in cazul Lugoj- Deva fazele cu impactul de mediu si arii protejate sunt in majoritate facaturi sau oricum probleme usor de rezolvat (stim povestea cu liliecii si pesteri de urs..).
        3 legat de costuri ,traseu si alte eventuale probleme doar dupa sf si proiectare se pot sti exact!
        4 Legat de trafic se vede din avion ca A8 va surclasa A13 la orice ora din zi si din noapte deoarece va prelua tot traficul extern dinspre est plus Iasi ,Neamt ,Suceava Botosani chiar si Vaslui!
        Si de la scoala vietii …pot sa ti spun ca stiu foarte bine ca atunci cand NU vrei sa faci ceva, spui ca Nu se poate!Pai altfel cum sa ajunga Bacaul mare centru regional??? nu i asa ???….

        Răspunde
        • gigiexpertu a zis

          11 iunie 2020 la ora 7:33 pm

          1. avantajul bacaului e ca E deja mai la vest decat iasiul. asa ca bacau – targu mures e chiar in linie dreapta si mult mai scurt plus ca singurul impediment/obstacol ar fi pasul ghimes-faget.ATAT! ar sterge pe jos cu a8 . uita-te pe harta si spune-mi ce vezi de la targu neamt la toplita. cosmar!!
          2. a8 e tripla fata de a13 la prima strigare ca se stie ca necesita o gramada de tuneluri si viaducte prin munti. lugoj-deva nu e gata nici pana azi. mai lipseste fix tronsonul ce trece prin dealul de la cosevita. banuiesc ca pe acolo is ursii si alte lighioane.
          3. dupa pth s-ar putea ca a8 sa fie de 4 ori cat a13. e un pronostic de al meu. :))
          4. nu intereseaza pe nimeni sa ajunga traficul de tigari si alcool de la moldoveni , via iasi , mai rapid in vest. plus binecunoscutii raketi. cam ala e tot traficul de pe la iasi. plus vaslui.

          iti mai spun o data : bacaul nu e mare centru regional , e doar mai bine pozitionat pe harta in comparatie cu iasiul. si iasiul e unde e pentru ca istorie si pentru ca studentache aka mana ieftina de sclavagit. succes !

          Răspunde
          • bogdan a zis

            11 iunie 2020 la ora 10:38 pm

            Pai daca Bacau -tg mures e asa de drept cum spui tu, de ce se duce A13 la brasov?????NU cumva se ocoleste aiurea???de ce nu spui bacau- brasov- tg mures si apoi socoteste cati kilometri sunt si cat costa…
            eu pun pariu cu tine ca costurilor vor fi comparabile pe kilometru!ca asa ar fi normal sa socotesti!
            Esti gresit informat in privinta traficului din est spre vest vino sa vezi cate tiruri trec zilnic din moldova cu marfa! pentru ca probabil nu stii ,dar sau facut multe fabrici in moldova care trimit marfa in vest pentru ca au mana de lucru ieftina.Tu traiesti in trecut devreme ce te folosesti de sloganuri ieftine gen raketi,trafic tigari etc…mai pot sa ti spun ca Iasul a profitat din plin de traficul la care fac referire inclusiv de investitii de zeci de mil de euro facute de moldoveni in imobiliare.Eu raman la parerea ca va deranjeaza teribil A8 devreme ce sunteti asa de porniti impotriva ei!aaa sa nu uit, si zici ca in Bacau sunt salarii mai mari ca in Iasi??ma faci sa rad cu spume …..ps un aeroport la Braila Galati ce zici nu ar fi bun????

  3. Dan a zis

    11 iunie 2020 la ora 6:35 am

    Benea a fost la putere toți acești ani. Nu înțeleg de ce da vina pe USR și PNL. Chiar ne crede prosti. Atâta nesimțire nu am văzut la nimeni.

    Răspunde
  4. Tucu a zis

    11 iunie 2020 la ora 2:51 pm

    Doar, avem europarlamentari de Bacau ?! Ce fac acestia ?! Aspectele prezentate, erau si acum 2-3 ani, de pe timpul cand Sova era ministru. Ce usor este sa critici si sa nu faci nimic ! Benea este „leu”la Bacau si „pisica” in Parlamentul UE.

    Răspunde

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Bara principală

Ultimele articole

Niciun ofertant pentru Autostrada A13 Brașov – Bacău. CNAIR anulează licitația pentru finalizarea studiului de fezabilitate

Populația municipiului Bacău a scăzut cu peste 8.000 de locuitori în ultimii 10 ani. Vezi datele recensământului populației din județ, pe localități!

Ce treninguri pentru bărbați să porți în 2023? Un stilist sugerează!

Consiliul Județean Bacău a aprobat un buget de 1,1 miliarde lei, pentru 2023. Președintele Ivancea anunță prioritățile anului și alocări de „71% – dezvoltare, 29% – funcționare”

ULTIMA ORĂ! Un bărbat a fost găsit decedat la Centrul pentru persoanele fără adăpost al Primăriei Bacău – UPDATE

Post de inginer diplomat PNA/CNS la R.A. ROMATSA – D.S.N.A. Bacău

22 octombrie 2022

Post de inginer diplomat PNA/CNS la R.A. ROMATSA – D.S.N.A. Bacău

21 octombrie 2022

Loc de muncă la R.A. ROMATSA – D.S.N.A. Bacău

15 octombrie 2022

Loc de muncă la R.A. ROMATSA – D.S.N.A. Bacău

14 octombrie 2022

Ultimele comentarii

  • HASHHASH la Achitări pe bandă rulantă în dosarul „Corupție la E.On Moldova”. Judecătorii desființează rechizitoriul procurorului
  • Ken la ULTIMA ORĂ! Un bărbat a fost găsit decedat la Centrul pentru persoanele fără adăpost al Primăriei Bacău – UPDATE
  • Kl la Achitări pe bandă rulantă în dosarul „Corupție la E.On Moldova”. Judecătorii desființează rechizitoriul procurorului
  • Kl la Achitări pe bandă rulantă în dosarul „Corupție la E.On Moldova”. Judecătorii desființează rechizitoriul procurorului
  • Kl la Achitări pe bandă rulantă în dosarul „Corupție la E.On Moldova”. Judecătorii desființează rechizitoriul procurorului

Cabinet parlamentar

Linkuri sponsorizate

  • Credius – Credite Nevoi Personale – Aprobare Rapida
  • Mokka – Card de Cumparaturi
  • Nova – Energie Electrica si Gaze Naturale
  • Salon cosmetica

Cabinete parlamentare PNL

Trafic Ziarul de Bacău · Copyright © 2023 · S.C. G&P News & Advertising S.R.L. · Știri mondene · Aghiuță · Presa Bacău