
Viceprimarul Dragoș Ștefan, candidatul PMP la funcția de primar al municipiului Bacău propune, în planul său de dezvoltare locală pentru următorii patru ani, un proiect îndrăzneț, acela de a construi un al doilea pod peste Bistrița.

„Proiectul rezultă dintr-o necesitate concretă, aceea a creșterii exponențiale a volumului de trafic și a nevoii de a fi interconectați cu localitățile din aria Zonei Metropolitane. Ar fi, pe de altă parte, un sprijin real pentru mediul de afaceri. Dezvoltarea infrastructurii rutiere poate fi un punct în plus pentru atragerea inițiativelor private”, explică viceprimarul Ștefan.
Potrivit studiilor de trafic, cele mai intens uitilizate trasee de transportul de marfă sunt DN2, str. Izvoare şi str. Milcov cu peste 3.000 vehicule pe zi, un argument în plus pentru a lua în calcul construcția acestui al doilea pod. Punctul de pornire va fi exact strada Milcov, cu ieșire în comuna Letea Veche.
„Este foarte simplu: trebuie doar să implementăm ceea ce ne-au transmis specialiștii, prin Strategia Integrată de Dezvoltare Urbană. Ameliorarea conectivității între Bacău și Letea Veche se poate face prin crearea unei legături rutiere (inclusiv pietonale și ciclabile) între Str. Milcov și străzile Ion Creangă și Tecuciului, din Letea Veche. Podul peste Bistrița va include două benzi, trotuare și piste pentru bicicliști și va avea lungimea totală de aproximativ 500 de metri”, a explicat viceprimarul Dragoș Ștefan.
Valoarea estimată a unei astfel de investiții este de 17,8 milioane de euro. Sursa de finanțare ar putea fi Programul Operațional TRANSPORT 2021-2027 al Uniunii Europene, pe una dintre axele prioritare, adică din fonduri structurale.

„Axa de extindere a orașului a fost până acum doar nord-sud. Odată cu deschiderea traficului pe varianta ocolitoare a municipiului, trebuie să ne concentrăm și pe crearea infrastructurii și pe axa est-vest. Acest al doilea pod se înscrie în această strategie”, a conchis candidatul PMP la funcția de primar al municipiului Bacău, Dragoș Ștefan.
Dezvoltarea înseamnă infrastructură de transport!

Ce tampenie! Un pod la 1 km de altul… Ca sa faca legatura unei zone de cateva sute de case cu orasul. Cine are treaba in Letea veche, va merge pe podul asta nou. Dar cine si cu ce treaba?… Iar cei din Letea veche vor intra in oras pe pod, desi au la nici 1 km alt pod, iar mai la sud, la 4 km, podul Rusi-Ciutea. Fluxul va fi de 30 masini pe zi…
Dar, nu-i asa, cica zona se va dezvolta pe axa estica. Cand? Exista proiecte ale unor dezvoltatori imobiliari de a construi locuinte in Letea veche? Nu stiu sa existe… Orasul e in plina contractie, ici colo mai rasare cate o vilisoara, cate un bloc ANL, dar intregi cartiere nu! Poate peste vreo 15-20 de ani…
Gogosi electorale.
Nu cred ca problema majora este ca e la 1 Km de altul, orasele mari au poduri mult mai apropiate (mai ales daca zonele sunt dens populate). Omul s-a uitat pe harta si a vazut ca acolo strada Milcov se apropie cel mai mult de malul Bistritei iar pe mamul celalalt e o zona goala blocata doar de un rand de case la soseua din Letea Veche.
Problema principala (lasand deoparte necesitatea podului) ar fi ca pe malul vestic se afla diverse proprietati ce trebuie despagubite, precum domeniul cu mai multe imobile de la Hidroconstructia S.A un lucru nu tocmai usor de facut.
Racordul podului cu strada Milcov ar trebui facut prin intersectia de la Kaufland – Milcov, intersectie cu capacitate mica oricum. Un pod fie el si cu o banda pe sens ar „bloca” toata partea aia de pe Milcov daca soferii care vin dinspre sud pe str. Milcov si vor sa mearga spre Roman vor alege sa treaca Bistrita inainte de podul Serbanesti.
1. actualmente zona Letea veche nu e dens populata, ci chiar f putin. Nici zona industriala nu e, sa existe flux de bacauani trecand dintr-o parte in alta, mergand la munca. Nici in urmatorii 20 de ani nu vad sa se schimbe situatia, din pct asta de vedere.
2. care soferi vor aleage calea asta, in drum spre Roman sau invers?… Anul viitor, soseaua de centura va fi data in folosinta, prin urmare cei care tranziteaza zona pe axa sud-nord vor merge pe centura. Iar cei chiar din Bacau, plecand spre Roman, nu vad nici macar ei de ce ar alege calea asta, cat timp ar ocoli drum, pe unul la fel de prost ca cel prin oras.
3.Basca problemele pe care le semnalati si dvs.
Daca n-au idei, propun candidatilor la primarie sa reabiliteze strazile principale pe care e trafic mare, ca asta e o buba mare, pe care actualul edil a neglijat-o total, el asfaltand doar stradute neinsemnate, sa zica ca a facut si el ceva. Bine, exceptie a fost cu Calea Barladului, unde a pus strat asfaltic nou, dar numai dupa ce au iesit in strada locatarii din zona exasperati de starea drumului. Ar cam trebui sa faca la fel si locatarii de pe Republicii, Chimiei, Izvoare, Milcov, strazi care sunt dezastru…
Corect! Pe Republicii, la intersectia cu Chimiei, sunt numai gropi si gropite, damburi si valuri, zici ca-i peisaj selenar. Trec peste ele mii de masini grele zilnic, de se cutremura blocurile. Si actualul primar n-a facut nimic in zona 4 ani, iar pretendentii la fotoliul de primar viseaza pod dupa pod. Aerieni!
Nici o tâmpenie! Bacăul este despărțit de Raul Bistrița și de calea ferata.
Este nevoie de mai multe poduri peste Bistrița și de mai multe pasaje subterane ori supraterane peste calea ferata.
Este nevoie de proiecte adevărate (cu bani europeni), nu de plombari asfaltice o data la 4 ani (din impozite și taxe).
Am ajuns in 2020 sa avem trecere peste calea ferata cu bariera, ca în zonele rurale unde se trece cu tractorul ori căruța… Și trafic greu care trece prin BC, pentru ca au restrictie pe Podul de la Autogara…
Păcat, dar asta e adevărul.
Mult prea mare palaria pentru stimabilul! Tre’ sa mai creasca putin capul, putin mai mult. La figurat, desigur!
Pt ZDBC: de cate ori vreau sa las un comentariu, casutele in care trebuie sa scrii imi sunt acoperite de reclamele lu’ Necula. Putina integritate, zic! Putin mai multa!
De acord, este nevoie de al doilea pod pentru ca deja sunt strazi sufocate in partea aceea de oras.
Bacaul este sugrumat in zona de nord, cocalarii imobiliari sunt invitati sa isi cace blocurile infecte in zona Letea Veche.
Desigur că ar fi necesar un al doilea pod …pt. a fi traficul mai in siguranţă
Nu cred ca vre-un proiect de dezvoltare pe infrastructura poate fi inutil…..orice noua artera e binevenita! Cascati ochii inainte sa vorbiti prostii!! Orasul are nevoie de infrastructura oricare ar fi ea!!!
„vreun” se scrie legat. De scoala adevarata avem nevoie in primul rand. Apoi, dupa ce o facem pe asta, facem si altele, poduri din km in km, tuneluri, strazi suspendate, poate si vreo doua cosmodroame.
Cine NU vede rostul celui de al doilea pod peste Bistrița, fie el și în zona Kaufland- Milcov, NU a văzut nici importanța liniei de centură de est.
Ideea este valoroasă și de lăudat, al doilea pod rezultând ca O CONSECINȚĂ FIREASCĂ a dării în exploatare a liniei de est de centură când CHIAR BĂCĂOANII, mai ales cei din zona centrală a orașului, VOR FI ADEVĂRAȚII BENEFICIARI ai acestui pod, atunci când chiar ei vor intenționa să părăsească orașul spre a călători mai ales spre sudul țării și VOR FOLOSI CEL DE AL DOILEA POD pentru a avea ACCES IMEDIAT la linia de centură, EVITÂND ASTFEL TRANZITUL către sud, prin același oraș deja sufocat de trafic.
Ideea d-lui DRAGOȘ ȘTEFAN este cu atât mai VALOROASĂ ținând cont că finanțarea specifică este facilitată de BANI EUROPENI DESTINAȚI INFRASTUCTURII RUTIERE din România, recunoscută chiar și la Bruxelles ca fiind ULTRA-DEFICITARĂ, așa că :
SPOR LA TREABĂ !!!
Idees
1. „ACCESUL IMEDIAT” pe linia de centura a celor care, din Bacau fiind, vor dori sa mearga spre sud (ca si spre nord), e la fel de IMEDIAT pe podul de la Serbanesti, la 1 km distanta. Nu are podul asta vreo jonctiune directa cu centura. Chiar locuitor pe Milcov de-ati fi, puteti merge pe aceeasi strada continuata cu IL Caragiale pana la podul de la Serbanesti, apoi pe Calea Barladului pana la jonctiunea cu bratul estic al centurii. Luand-o pe podul preconizat a fi construit, apoi prin Letea Veche pana la Calea Barladului, e fix aceeasi distanta, iar drumul prin Letea la fel de prost. Uitati-va pe harta, daca pana acum nu ati facut-o.
2. Fonduri europene? Dv stiti sau credeti ca se dau fonduri europene fara studii de fezabilitate? Nici c-ar fi nevoie de asa ceva, pt a se vedea inutilitatea unui astfel de pod. Asa ca nu e cazul sa angajam primaria (deci noi) sa dea 1 milion de euro pt un studiu de fezabilitate a carui rezultat e asa de clar de la bun inceput. Mai bine, daca tot vrem sa accesam cat mai multe fonduri europene, s-o facem pt reabilitarea marilor artere de circulatie intensa din oras, care sunt vai de ele, numai gropi si denivelari. Cheltuim niste bani (fie si ai altora), pt niste lucrari chiar utile noua. Cand se va extinde serios orasul si pe malul estic, vom face 5 poduri, sa fie ca pe Bega, ca tot zice unul mai jos de la partidul dvs, ca asa e acolo. Si presupun ca pe Sena, in Paris, sunt chiar mai dese.
Nu ne place deloc sa gandim in perspectiva.
De ce sa nu ai mai multe variante de iesire din oras?! …las’ ca ne inghesuim toti pe pod la Serbanesti.
De ce sa nu folosim fondurile europene sa construim ceva nou, cu siguranta benefic?!…ca nu sunt capabili cei din administratie sa intocmeasca proiecte sa atraga fondurile, asta e alta discutie.
Foarte bine sa reabilitezi arterele cu circulatie intensa, dar mai bine e sa le decongestionezi!…orasul e sufocat deja, iar numarul masinilor cu siguranta va creste.
Iar daca faceati referire la strabaterea inspre sud a intregii localitati Letea, pt a intra pe soseaua de centura, bratul estic, aproape de capatul ei, prin Rusi-Ciutea, nici asta nu e o idee prea buna. Pt ca strada Letea, continuata cu strada Chimiei, cea care ajunge f aproape de soseaua de centura taman in sud, nu are jonctiune cu centura. S-ar putea face si asa ceva, dar ghiciti cate masini pe zi, de bacauani doritori sa paraseasca orasul inspre sud, luand-o pe aceasta cale. 20-30?…
erata: a se citi strada care strabate Letea Veche, in loc de strada Letea.
Când va fi gata centura va fi nevoie de mai multe ieșiri din oraș. Vedeți Timișoara cate poduri peste Bega au în oraș.
Când va fi gata centura va fi nevoie de mai multe ieșiri din oraș. Vedeți Timișoara cate poduri peste Bega au în oraș.
Sustin ideea acestui pod. Ne-ar usura noua celor care locuiesc in zona accesul.