Sub semnătura lui Dragoș Pandele, Ziarul de Bacău a primit un drept la replică sub forma unui comunicat de presă, pe care îl redăm integral:
«In urma articolelor din presa aparute in legatura cu persoana mea si festivalul din a carui organizare am facut parte, Theaterstock – International Arts Festival, 1-16 august 2015 solicit pe aceasta cale un drept la replica.
Voi incerca sa fiu cat mai direct si sa raspund tuturor acuzatiilor aduse:
1. Nu am o relatie contractuala cu Teatrul Municipal Bacovia si nu sunt platit din fonduri publice
2. Nu am incasat niciun leu de la Teatrul Municipal Bacovia pentru partea de organizare, concept, marketing si promovare, strategie, negociere, implicare efectiva in desfasurarea festivalului. Toate aceste activitati au fost realizate pentru Teatrul Municipal Bacovia fara a incasa niciun leu din fonduri publice.
3. Am fost unul din initiatorii acestui proiect impreuna cu doamna Anca Sigartau si mi-am asumat acest rol. Solicit pe aceasta cale ca cei care au aruncat acuze sa ia legatura cu toti artistii si echipele de productie implicate in festival si sa ceara un punct de vedere referitor la gradul meu de implicare, modul in care am protejat interesele teatrului si am fost parte activa din realizarea acestui eveniment
4. Am elaborat strategia de marketing si fund-raising pentru acest eveniment in colaborare cu Asociatia Muze Colorate pentru ca am experienta in organizarea de evenimente si pentru ca Teatrul Municipal Bacovia nu are departament dedicat de marketing, promovare si strangere de fonduri. NU ARE in organigrama aceste functii si nici personal care sa le deserveasca
5. Sunt platit doar pe baza de procent din sumele aduse din finantari nerambursabile si contracte de sponsorizare. NU ADUC BANI, NU INCASEZ NIMIC INDIFERENT DE VOLUMUL DE MUNCA DEPUS IN ORGANIZARE SI INCERCAREA DE A ATRAGE ACESTE FINANTARI, INDIFERENT DE NUMARUL DE PROIECTE DEPUSE SI SPONSORII CONTACTATI. ASADAR SUNT PLATIT DOAR PENTRU CE ADUC SI REPET, NU DIN FONDURI PUBLICE.
6. Deoarece au fost invocate priceperea mea si „cv-ul” falsificat vreau sa fac urmatoarele precizari si anume: am manageriat proiecte precum MTV Romanian Music Awards – special guest Sean Paul, MTV DJ Music Awards – special guest Blank&Jones, Festivalul medieval Cetati Transilvane Sibiu, Shakespeare Palimpsest – ateiere de teatru, Dansul Florii de cires – special guest Valentino Dance Center Japonia, Poveste cu jazz – special guest Duke Elington Orchestra, concert Julio Iglesias toate desfasurate ca evenimente oficiale in cadrul proiectului Sibiu Capitala Culturala Europeana. Proiectele au fost realizate in parteneriat cu Casa de Cultura a Municipiului Sibiu si am elaborat concept artistic, strategie de marketing si promovare, contractare si negociere trupe, strangere de fonduri. Pentru toate am fost platit conform prevederilor legale, fie in baza unui contract de comision fie in baza unui contract de prestare servicii.
Tot din cv-ul meu fac parte evenimente coordonate in calitate de project manager precum programul Paste pe litoral, concert Goran Bregovic, concertele Natalie Cole, BobbyMcFerrin, Duke Ellington Orchestra, Chicane, DubPistols, The Parlotones, Urma, festivalul Sirnaville, Zilele Cetatii Caransebes, Romanian Music Awards Iasi, Sarbatorile Craiovei.
M-am implicat de asemenea in parte de marketing si strangere de fonduri in evenimente ca Astra Film Festival Sibiu, Sibiu Jazz Festival, Focus Festival, Artmania Festival, Fusion Festival.
Am realizat co-productii teatrale precum Minunata Pantofareasa cu actorii Teatrului Bulandra Anca Sigartau, Luminita Gheorghiu, Doru Ana etc. moment care a fost si inceputul colaborarii mele cu doamna Anca Sigartau in anul 2005.
Am asadar o experienta de 15 ani in organizarea de evenimente, am activat atat ca voluntar in segmentul ONG cat si in cadrul unei companii private, tot in domeniul marketing. Am castigat finantari europene, fonduri nerambursabile precum AFCN, finantari de la Ministerul Culturii sau diferite institute culturale. Am elaborat impreuna cu managerul teatrului strategia pentru obtinerea finantarii de la Ministerul Culturii a festivalului Theaterstock, finantare de 100 000 de lei pe care nu am comisionat-o in nici un fel. Repet, niciun leu. Desi am scris proiectul, cererea de finantare, am sustinut prezentarea proiectului in intalnirea directa cu reprezentatii Ministerului Culturii impreuna cu doamna Sigartau si am coordonat partea de decont in colaborare cu departamentul econmic al teatrului.
Nu am comisionat cu niciun leu partea de finantare nerambursabila obtinuta de teatru.
7. Acesta este domeniul meu de activitate – gandesc proiecte culturale pe care le aplic in parteneriat cu segmentul ong sau diferite institutii publice si pe care le incerca sa le viabilizez financiar cautand solutii de sponsorizare si diferite finantari nerambursabile. Activez in aceasta zona a marketingului cultural si sunt platit doar pentru rezultate, respectiv ca si comision din banii adusi. Niciodata si cu atat mai putin in cazul Theaterstock din fonduri publice. Teatrul nu a cheltuit cu mine in 5 luni de activitate niciun leu cu onorarii, telefon, cazare, masa sau transport pe care mi le-am suportat din resurse proprii.
8. Inchei acest punct de vedere cu urmatoarele precizari, care sunt exprimarea unui punct de vedere strict personal. Va las pe dumnevoastra cititorii sa trageti concluziile:
– constant de cand am venit in Bacau mi s-a atras atentia sa lucrez cu anumite companii pentru ca mi s-a spus ca asa e bine si ca asa trebuie. Am refuzat, au inceput atacurile legate de achizitiile teatrului
– mi s-a propus sa primesc un comision daca sunt de acord cu finantarea unui proiect in cadrul festivalului, am refuzat si au inceput atacurile legate de modul discretionar in care am ales programul artistic
– mi s-a spus sa nu supar organizatorul traditional al evenimentelor primariei, pentru ca voi avea viata grea. Eu trebuie sa ma duc sa-mi vad de treaba in alta parte, aici are cine face evenimente. Mi s-a transmis ca tulbur apele, nu am reactionat si au inceput atacurile.
– nu ma intereseaza sa intru pe teritoriul nimanui. Nu ma intereseaza Zilele Bacaului, hramul Bacaului sau orice alta manifestare care a generat pana acum profit in buzunarele unora. Eu vreau doar sa-mi fac treaba la teatru si pentru teatru. Insa nu voi sta deoparte si atata timp cat mi se va solicita voi propune concepte noi, fie ele pentru zilele orasului sau alte sarbatori, CONCEPTE CARE SA ADUCA BENEFICII REALE COMUNITATII SI SA DEZVOLTE CULTURAL ORASUL.
Sunt profesionist, sunt mandru de ce s-a intamplat la Theaterstock si miile de oameni care au iesit pe strada mi-au confirmat ca am facut un lucru bun. Voi incerca sa il continui indiferent de atacurile incorecte, rauvoitore si lipsite total de argumentatie.
9. Solicit pe aceasta cale ca cei care au aruncat cu acuze sa solicite punctul de vedere al angajatilor teatrului referitor la oportunitatea acestui eveniment atat artistica cat si financiara. A intrebat cineva daca oamenii au fost multumiti?
De asemenea readuc in discutie modul in care au reactionat sponsorii refeitor la acest eveniment, modul in care evenimentul a raspuns asteptarilor lor si in care teatrul, asociatia si eu ne-am indeplinit promisiunile si obligatiile. Dovada clara este prezenta lor la conferinta din ultimele zile de festival legata de finanarea actului cultural
10. Nu am nimic cu nimeni, nu ma intereseaza lupta politica dar trebuie sa fac urmatoarea precizare, indiferent de acuzele pe care mi le va atrage. Atunci cand am propus acest proiect pentru oras domnul primar Romeo Stavarache l-a sustinut neconditionat. Mi-a spus foarte clar la prima intalnire avuta: “eu nu fac decat politica cetateanului, daca cu argumente concrete imi demonstrezi ca e un proiect bun pentru oras il sustin pana la capat. Altceva nu ma intereseaza”
Am revenit cu proiectul, am facut impreuna o analiza si am primit unda verde sa il facem. L-am facut si nu regret nicio secunda.
11. In incheiere las cifrele sa vorbeasca:
– companiile straine venite la festival au facut o reducere care a variat intre 25 si 50% fata de tariful lor obisnuit. Si asta in urma negocierilor purtate cu mine
– festivalul Gala Star avea un buget variind intre 200 000 si 300 000 de lei in fiecare an. A interesat pe cineva sa spuna atunci cum 30% din acest buget au fost directionati in fiecare an catre jurizare? Vorbim de aproximativ 15 000 de euro incasati in fiecare an pe drepturi de autor pentru inregistrarea unei marci care era a orasului, un festival dezvoltat practic pe Gala Recitalurilor Dramatice aparuta in anii ’70.
– a interesat pe cineva sa vada cate bilete a vandut acel festival, raportat la numarul de spectacole bineinteles, cat a atras din sponsorizari sau finantari (raportat la buget) si cata expunere a generat pentru oras?
Sa nu fiu inteles gresit, cred ca e un lucru bun pentru oras si doresc sa ma implic in dezvoltarea in continuare a acestui eveniment. Dar doar pentru ca teatrul deservea anumite tabere politice si acum nu o mai face nimeni nu vrea sa vada realitatea? Pentru ca teatrul acum se protejeaza ca institutie si are un plan coerent de dezvoltare, pentru ca noua conducere a spus cat se poate de clar ca nu vor fi acceptate implicari politice, ca nu intereseaza acest joc, ca nu se vor acorda contracte discretionare si mereu va fi cautata varianta cea mai buna pentru teatru, nu pentru interes personal suntem atacati in presa si se incearca terfelirea imaginii?
Cui ii este frica de acest proiect care a reusit si care va reusi in continuare sa se dezvolte? Pe cine n-am bagat in seama si ar fi trebuit? Cu firma cui ar fi trebuit sa lucram, a cui sonorizare ar fi trebuit sa o folosim, unde trebuia sa cumparam publicitate si sa printam afisele ca totul sa fie fara scandal? Cine trebuia sa urce pe scena si sa primeasca laude? Am preferat sa lasam actorii sa vorbeasca si sa ne respectam publicul. Si o vom face pana la capat.
12. Acest drept la replica este urmarea atacurilor injuste asupra mea, asupra institutiei cu care colaborez si asupra doamnei Anca Sigartau, managerul teatrului. O SPUN CAT SE POATE DE RASPICAT, FAC ECHIPA CU DOAMNA SIGARTAU, VOI FACE ATATA TIMP CAT VOI FI SOLICITAT SI SERVICIILE MELE VOR FI NECESARE SI ADUC BENEFICII TEATRULUI.»
Lupu Stanica a zis
https://ziaruldebacau.ro/zdob-si-zdub-nu-au-fost-contractata-si-nici-nu-a-pierdut-avionul-conducerea-teatrului-bacovia-a-mintit/#comment-79720
La punctul 13 dati un raspuns si la acest subiect aparut in presa? Sau este cu ghinion?
eu a zis
Dle Pandele, va spun cu respect ca minti cu nerusinare cum ca ati facut parte din atatea ,,comitete si comitii,,! Mintiti cu nerusinare ca ati facut totul ,,pro bono,,! Nu ati manageriat evenimentele enumerate! Ele sunt proprietatea altor persoane! Mintiti tot cu nerusinare ca ati primit amenintari de la organizatorii traditionali din Bacau! Ati mintit si cu Zdob si Zdub! Cine sa va mai creada stimate domn? Doar Anca cred! Mintiti cu atragerea finantarii de la Uniunea Europeana! Mintiti cu atragerea de finantari de la Ministerul Culturii! Ati fost in tot si in toate fara sa aveti vreo calitate! Cat de naivi sa fie primarul si cei din apropierea lui sa nu-si dea seama in ce prostie i-ati atras? Asteptam sa vedem deconturile domnule!
Dragos Pandele a zis
Domnule „eu”
Eu pot dovedi toate afirmatiile mele. Toate. Dumneavoastra puteti dovedi acuzele? Va provoc sa va dati numele real si sa dovediti acuzatiile facute
Ionela a zis
Buna seara, domnule Dragos Pandele.
Citesc si recitesc dreptul la replica.
Ati afirmat ca nu ati fost platit din fonduri publice. Ok. Ati fost platit din sponsorizarile facute de societatile din Bacau? Ati fost sau nu manager de proiect? Asa cum a promis dna director Anca Sigartau in sedinta din 14 august (daca tin bine minte), asteptam raportul final cu sumele atrase pe venituri si sumele cheltuite pentru organizarea festivalului. Este minimum de respect pe care il puteti manifesta fata de cetatenii mun. Bacau.
In sedinta de rectificare a bugetului pentru organizarea festivalului, s-a adus in discutie evenimentul RTH. Ok! Acum doriti rebranduirea festivalului Gala Star. Mi-ar placea sa vad ca munca pe care o depuneti (atat dvs., cat si dna Sigartau) nu se raporteaza la evenimente din trecut.
Agresivitatea dvs. denota altceva.
NU cred nicio clipa ca ati fost avertizat sa nu suparati organizatorul traditional al evenimentelor Primariei. In contextul actual al actiunilor intreprinse de DNA, trebuie sa fii nebun sa crezi ca mai confunzi tarlaua proprie cu cea a institutiei. Posibil sa aveti dreptate. Asa cum cereti ca persoanele care va acuza de diverse actiuni, fapte sa aduca dovezi, si eu va cer sa dovediti acest lucru.
Concretizand, sunt dezamagita de acest joc agresiv si ascuns pe care il faceti. Dati dovada de respect si faceti publice veniturile si cheltuielile ocazionate cu acest festival (ce sponsorizari au fost facute, cletuielile facute cu fiecare trupa, artist, etc). Inclusiv cele derulate prin ONG Muze Colorate.
Moliere a zis
Domnule Pandele, de ce nu mergeti pana la capat, sa spuneti cu subiect si predicat care sunt firmele cu care vi s-a sugerat sa lucrati in Bacau si ati refuzat? De ce nu spuneti cu subiect si predicat care este proiectul teatral pe care l-ati refuzat.? Unde tb sa tipariti afisele si unde tb sa dati publicitate? Cine a incasat 15000 de euro de la Gala star? Cumva dl Gazdaru, ca asa se intelege… Cine este organizatorul traditional de festivaluri, ca eu, unul, nu stiu??? Spune-ti, domnule, daca aveti ceva de spus!!,
Shackespeare a zis
Tactica lui Dragos Pandele e sa distraga atentia de la „secretul” cheltuirii celor peste 400.000 de euro. Arunca cu cacat in altii, ca sa devina, ca Ceausescu, din acuzat acuzator. Din nefericire pentru el si Sigartau, domnii de la DNA nu pun botul la manipulari de gradinita. Deci, mai Pandele, mai Sigartau, ce-ati facut cu banii de la primarie si de la sponsori? Asta ne intereseaza, nu tentativele de deviere a atentiei opiniei publice!
Dragos Pandele a zis
Domnilor care aruncati acuzatii va rog sa imi confirmati sau infirmati urmatoarele afirmatii: Zilele Bacaului trebuiau sa fie organizate de organizatorul traditional al evenimentelor primariei Bacau in zilele de 2,3,4 octombrie.
Ar fi trebuit sa vina Voltaj, ansamblul lui Nicolae Botgros si un concert al filarmonicii. Plata artistilor cel mai devreme la 1 luna dupa eveniment si intreaga suma ar fi trebuit sa fie incasata si gestionata de firma de sonorizare a unui domn Lupancu care ar fi facut platile la randul sau. Este corect ceea ce spun? Sa continui si cu sumele solicitate si comisioanele practicate? In momentul in care, in baza unei solicitari – repet in baza unei solicitari, am propus un concept unitar pentru zilele orasului, derulat in parteneriat cu Teatrul Bacovia, au inceput atacurile. Am stricat niste aranjamente si acum sunt atacat? Va rog sa imi spuneti daca informatiile prezentate sunt corecte sau nu. Si nu sub pseudonim ci cu numele real daca se poate, asa cum procedez eu. Cat despre cheltuirea banilor si decontul Theaterstock invit toata presa la o conferinta marti, de la ora 14, ca sa se lamureasca si aceasta problema. Dragos Pandele
Shackespeare a zis
Pandele, lasa abureala, vrei comisioane si de la Zilele Bacaului? Spune mai bine cum a fost cu cei 400 000 de euro si sarabanda de minciuni de la Theaterstock si dupa aceea! Unde inviti presa, la asociatia de locatari, la cea prin care ati impartit banii fara control sau unde?
Pandele Viteazu a zis
Toti „binefacatorii” sunt viteji, pana cand ies de la audieri la DNA cacati la cur si zic cu voce pierduta „sint nevinovat, am incredere in justitie”. Mars la catuse! Auzi la el, comisioane din banii unui eveniment organizat de o institutie publica! Si-o fi dat si comision de succes pentru „concertul” Zdob si Zdub?
RUSINE!!! a zis
Domnule Pandele, intamplarea face sa il cunosc de ani buni pe Florin Lupancu. Este un om absolut onorabil, care a facut in Bacau un pic de pionierat in radio (o voce exceptionala) si in organizarea de evenimente. Cand Florin Lupancu organiza unplugged A.G. Weinberger in Bacau, mata erai un no name. Chiar nu iti e rusine, mai casă de cultură, să vii să arunci cu noroi în jur la adresa unui Lupancu, și, așa, în general, la adresa oricui? Orașul ăsta nu a început și nu se termină cu un impostor ca tine. Iți imaginezi cumva că ai inventat evenimentele cultural pe mapamond? Ei bine, nu! Ești un trepăduș, care a venit în Bacău să scurgă banii și apoi să plece cu duduia Anca cu buzunarul plin. Știi ceva, amice? Ești penibil și ipocrit!
Dragos+Pandele a zis
Oameni buni! Voi ati citit ce am scris eu? Eu nu il cunosc pe domnul Lupancu, am spus doar ce trebuia sa se intample la Zilele Bacaului. Va rog sa ma contraziceti daca nu e adevarat. Si va rog sa va asumati postarile cu numele real, asa cum fac eu. Cat despre priceperea mea pot spune doar atat daca e vorba de domeniul muzical jazz&blues: Duke Ellington Orchestra de doua ori, Natalie Cole pentru prima (si singura data) in Romania, Bobby McFerrin, ultimul concert al lui Johnny Raducanu la Sala Palatului, concertul AG Weinberger de la Bacau din cadrul Theaterstock…mai este nevoie sa continui?
Pandele+Viteazu a zis
Pandele mai are putin si spune ca a facut „Bacau capitala culturala europeana”. Cum a „facut” si la Sibiu, de n-a auzit primaria lui Iohannis de el. Eu il propun la premiul Nobel pentru impostura si tupeu. Iar pe cei care i-au dat pe mina 400 000 euro ii propun la premiul Zmeura de Aur pentru imbecilitate. Hai cu DNA!
Dragos+Pandele a zis
Impostori sunteti voi, cei care acuzati fara dovezi si va ascundeti in spatele unui nume fictiv. Eu stiu ce am facut si pot dovedi asta. Voi ati facut ceva? Puteti nominaliza un eveniment major organizat de voi? Si inca o data va provoc sa va dati numele reale…sau e mai bine sa aruncam cu noroi si sa varsam laturi din spatele tastaturii?
Rușine!!! a zis
Domnule Pandele, nu poți sa arunci cu noroi, sa lași sa se înțeleagă ca cine știe ce afaceri ar face Lupancu, cum s-ar imbogati el, virtual, când dumneata ti-ai tras bani frumoși din afacerea Theatherstock! Ti-ai și găsit spătarul târgului! Pai, hai mai bine puneți pe masa sponsorizările, hai sa vadă și oamenii ce bani ați incasat din banii de festival,, ca sa putem calcula comisioanele. Si explicati mai clar, ca pana acum e fum, de ce a fost nevoie de un ong sa plimbati banii publici pe acolo! Și ar mai fi ceva ce nu și leaga: parcă spuneați ca nu va interesează Zilele Bacaului. Pai, atunci, de ce ați depus un proiect? Dom’ Pandele, pe dom’ primar l-ai aburit, ca săracul e varza, dar chiar crezi ca aburești un târg întreg??? Om fi noi dî la Moldova și matale ardelean, dar idioți nu suntem cu toții!
Lupu Stanica a zis
Pt Dragos Pandele : Tonul folosit pare foarte asemanator cu cel al unui scriitor pe blog din Bacau.Si acolo apare deranjul mare cand se aduce vorba de justificarea banilor.
O fi sau nu o fi aceiasi tastatura?
Ataxati si va justificati dar nu aveti curajul sa spuneti ca la data de xxx anul 2015 se va prezenta o justificare detaliata a cheltuielilor.Sau nu aveti nici o legatura cu teatrul si nu cade in sarcina dvs?
Fowles a zis
Mie mi s-a parut ca acest drept la replica are un discurs convingator, desi nu sunt fan al doamnei parasutate aici prin clara incalcare a legalitatii, si ma refer aici la asa-zisul concurs cu dedicatie. Am doua remarci suplimentare – eu sunt cetatean american, vorbesc absolut fluent engleza, m-a ferit maica-mea de Boala Raducioiu si ca atare nu sunt damblagit ca sa nu mai stiu limba romana, si tocmai „de aia” ma intreb ce e aia „FUND-RAISING”, ca baba Aglaia din Cleja, cititoare avida de presa bacauana, era sa lesine cand a vazut in ditamai gazeta cuvinte obscene. Al cui fund, domnu’ Pandele, sau poate mai bine spuneti pe romaneste, sa priceapa toata lumea, adicatelea KUR-RAISING, nu-i asa ? Cu putin efort intelectual, gaseati echivalentul in limba romana al FUNDULUI, sunt convins de asta. Tot in cheia asta e si a doua mea urecheala, de data asta erou fiind nenea MOLIERE… Jane, daca tot esti francez, ia si da-ti doua palme, poate te trezesti din betie. Matale confunzi imperativul cu reflexivul. Asadar, IA SPUNETI REPEDE CE VRETI (FARA CRATIMA), dar SPUNE-TI (TIE INSUTI) CATE MINCIUNI VREI, CA TOT PROST RAMAI. Escă vuzave comprăne, meusieu ?!!
Dragos+Pandele a zis
Eu am spus si o repet. Sponsorizarile nu vizeaza bani publici. Deci nu am luat nimic din banii cetatenilor din Bacau. Nu stiu de ce se tot incearca rastalmacirea acestui lucru cand e spus cat se poate de clar. Nu am incasat nici un leu din bani publici. Nimic din ce locuitorii Bacaului au platit ca taxe si impozite.
Ca ca fie foarte clar. Eu am adus bani pentru un eveniment care s-a intamplat in Bacau. AM ADUS BANI. Voi intelegeti lucrul asta? Lucru pentru care am fost platit. Pentru munca mea si nimic altceva. Nu discretionar, nu pe baza de aranjamente, nu dun fonduri publice date pe prietenie. Ci pe REZULTATE.
Cat despre Zilele Bacaului o spun inca o data. Am fost solicitat sa propun un concept lucru pe care l-am facut. Repet, am fost solicitat, nu m-am dus eu sa cer sau sa propun (asa cum s-a intamplat cu Theaterstock cand eu am cerut sprijinul primariei). De data aceasta mi s-a solicitat un concept. Pentru care nu am cerut bani, pentru a carui implementare nu voi cere bani dar nu imi e frica sa o spun cat se poate de raspicat: un eveniment in care voi fi platit tot pe baza de comision din sponsorizarile aduse, deci efectiv pe baza de rezultate. Si sa ne lamurim: nu din fonduri publice.
Pentru informatia tuturor, desi nu ar trebui sa intereseze pe nimeni eu sunt moldovean, nascut si crescut in Onesti. Am stat 14 ani in Ardeal dar ma consider moldovean. Acesta este si motivul pentru care am acceptat sa vin la Bacau atunci cand mi s-a propus, desi derulam alte proiecte in Bucuresti. Dintr-un „patriotism local” pe care il regret.
Acesta este ultimea mea postare pe acest site. Oricat am incercat sa explic, sa pastrez un ton civilizat al dialogului si sa solicit dovezi, nu s-a putut. Am primit doar invective, noroi si mizerie. Nu am muncit atat ca sa primesc acuzele nefondate ale unor trogloditi. Nu vreau sa intru in disputa cu mitocania si subcultura, regret ca am raspuns acuzelor. Am sperat ca pot deschide un dialog, nu a fost cazul. De aceea inchid aici toate comentariile.
Lupu Stanica a zis
Stai ca m-ai dat gata.
Adicatelea CL a SPONSORIZAT ? Daca da nu se cheama ca tot din banii nostri?
De ce va feriti sa spuneti ce s-a facut cu banii si sa clarificati si subiectul ZDOB si ZDUB ( a fost, nu a fost, minte cineva etc).
Si sa mai intelegem un lucru:daca intrebam ce si cum s-a cheltuit inseamna ca suntem trogloditi?
Inchideti orice dialog pe acest site (mai exista si scriitori locali pe blog care va asteapta) dar poate nu se inchide subiectul si il vor continua altii.
andreea d a zis
Toate spiritele s-au incins! Comerciantii sunt in aer, nu pot sa-si pregateasca micii, carnatii si berea! Impostorul este manipulat de primarul insusi! Zilele Bacaului se apropie! Artistii nu sunt contractacti! Scena este inca in garaj! Teatrele pentru elitele bacauane au disparut! Oamenii frumosi s-au transformat in infractori! Banii s-au evaporat spre campania electorala! Primarul este responsabil de acest haos! Pe Tomescu l-a tras pe linia moarta! Marghiol sta cu tiribombele in drum la teatrul de animatie! Festivalul s-a amanat! Va fi la sala sporturilor! Scandalul sta sa izbucneasca si intre cantaretii locali! Ziaristul fripturist i-o trage primarului pe banii primariei mana in mana cu cuplul teatrushock!!! Cred ca-i place!
STOP!!!
Ce dor ne este de timpurile de acum cativa ani! Cand Irina Loghin si Fuego faceau ca toti bacauanii sa umple terenul de la catedrala! Cand taurii la protap erau rumeniti in fata cortului de la bere Margineni! Cei multi si care muncesc stateau la gratare! Primarul era alaturi de noi!
ACUM….!!!!????
I-ati impostorii si pleaca primarule! Esti varza!
Postolache+Gabriel a zis
Buna ziua,
Eu nu mi-am ascuns niciodata numele.
Domnule Pandele,
Eu sunt organizator de evenimente, fac acest lucru de mai putin timp ca dumneavoastra. Sunt obisnuit sa eficientizez resurse pentru un impact cat mai mare.
Am organizat peste 300 de evenimente(Concerte cu cele mai consacrate trupe din Romania).
Ultimul eveniment l-am organizat la o saptamana dupa Theaterstock, unde am inchis o parte din centrul orasului pentru un weekend.
Ce m-a deranjat pe mine au fost anumite probleme de organizare, la care, avand in vedere experienta vasta, era foarte usor sa gasiti resurse aproape gratuite pentru rezolvarea lor.
1. Lipsa informatiei!!! Lucrez de cativa ani la o multinationala si frustrarea cea mai mare a clientilor apare atunci cand nu sunt informati. Daca se amana un concert, s-a decalat programul spectacolelor, etc:
-Pe Decebal exista un panou LED care statea inchis de la inceputul festivalului. Nu puteti sa imi spuneti ca nu l-ai vazut(prea complicat?)
-Daca e prea complicat vine ideea 2: INFO POINT STRADAL, o casuta de lemn de unde cetatenii/turistii pot afla orice. Nu toata lumea sta pe facebook-ul festivalului cand ies in oras.
– din 250 de voluntari, organizam ca 50-100 sa mearga prin oras sa discute cu oamenii decat sa se plimbe sau sa se ascunda de organizatori prin spate la teatru.
2. Chestiunea care m-a deranjat cel mai tare. Eu am sustinut un training in ceea ce priveste ingineria de sunet cu domnul Gabi Pipai(sunetistul personal al Loredanei si al multor alti artisti consacrati).
Il stiu personal pe cel care trebuia sa fie sunetist la eveniment dar a fost anuntat cu doua zile inainte ca nu se mai tine festivalul. Raul a adus pe un altul mai ieftin care pentru mine a stricat toate momentele artistice. A fost dezastruos. Degeaba avem scule daca nu stim sa le folosim.
Am asteptat concertul celor de la Barcelona Gipsy Klezmer Orchestra, o trupa foarte faina care au intarziat. Nu a fost vina organizatorilor, nici a publicului. Eu in calitate de organizator le spuneam foarte politicos sa cante in alta zi. Nu las scena nemontata pana la 11:30, apoi sa astept pana la 02:30 intr-o zi de saptamana sa inceapa sa faca probe de sunet, mai stam 15 minute. Apoi incepe concertul DOAR CA SUNA CA NAIBA…atat de prost incat solista trupei s-a dat jos de pe scena sa se duca la sunetist sa ii dea sfaturi.
Nu ma integeti gresit. Acest festival a fost gura de aer proaspat dupa care tanjea acest oras. Un eveniment fara fum de mici si coji de seminte peste tot. Fara bere si panarama. Un eveniment care iti ofera speranta ca se poate schimba ceva in acest oras, lucru pentru care ma lupt si eu de ani de zile in acest oras.
Eu va felicit pentru initiativa, dar va critic pentru proasta organizare. Lucru pe care l-am anticipat cand am auzit ca se dorea organizarea unui astfel de eveniment intr-un timp atat de scurt.
Cu stima si respect fata de toti cei care si-au impus parerea,
Gabriel Postolache
alt eu a zis
„Bani publici” se numesc si acele sponsorizari ce intra in conturile unei institutii publice, asa cum e si Teatrul Bacovia, deci…?