Zapada cazuta in ultimele zile nu a pus prea mai probleme la Onesti, unde nu a mai fost necesara interventia cu plugurile din dotare. “Stratul de zapada nu a depasit trei centimetri, motiv pentru care am folosit doar materialul antiderapant”, ne-a precizat Ioan Paris, directorul Directiei tehnice a domeniului public si privat, structura din cadrul Primariei Onesti. Ca material antiderapant, s-a folosit nisipul, pentru ca clorura de calciu, fabricata si stocata in depozitele de la Chimcomplex, este incomparabil mai scumpa, iar resursele bugetare sint limitate. “Vom folosi clorura de calciu doar daca e polei pe o perioada mai lunga de timp”, ne-a spus directorul Paris. Insa problema cea mai mare nu o reprezinta nici zapada, nici poleiul, ci diferentele foarte mari dintre temperatura din timpul noptii si cea din timpul zilei, care deterioreaza drumurile in mod accelerat. “Ciclurile dese de inghet-dezghet sint foarte periculoase pentru asfalt – ne-a mai precizat Ioan Paris. Chiar acum am facut o evaluare a starii drumurilor, din acest punct de vedere, si am constatat ca au aparut multe gauri in asfaltul de pe strazi, chiar si pe arterele rutiere asfaltate de putin timp”. Pentru a stopa extinderea gropilor, lucratorii de la Primaria Onesti au inceput sa le acopere cu o mixtura in stare viscoasa, achizitionata din tara, in special de la Miercurea Ciuc. Insa mixtura respectiva nu rezista decit maxim 6 luni de zile, dupa care gaurile trebuie sa fie din nou acoperite, iar cheltuielile cresc si ele.
George MARTIN
Lasă un răspuns