1.950 de persoane și-au pierdut viața anul trecut în accidente rutiere, în creștere ușoară față de 2016, atunci când s-au înregistrat 1.913 morți pe șosele. Conform Cotidianul.ro A fost al treilea an consecutiv în care numărul persoanelor decedate crește, deși România s-a angajat ca în perioada 2011-2020 să reducă la jumătate numărul persoanelor care își pierd viața în accidente de circulație.
Este o statistică îngrijorătoare, un bilanț negru, dar înregistrat în următoarele condiții: a crescut semnificativ gradul de motorizare prin înmatricularea a peste 600.000 de mașini rulate din import, numărul posesorilor de permise de circulație crește constant iar construirea de autostrăzi avansează cu viteza melcului.
Potrivit statisticilor Poliției Rutiere, raportat la numărul de kilometri, DN 2 (E 85) București – Bacău – Siret este cea mai periculoasă șosea din România. În 2017, pe DN 2 s-au produs 177 accidente grave, cu 76 de persoane decedate. Totuși, cele mai multe decese (87) s-au înregistrat pe DN 6 București – Craiova – Timișoara – Cenad, o șosea cu o lungime de aproximativ 600 de km, spre deosebire de DN 2 București – Siret, care are aproape 500 de km.
DII KOT a zis
Acest genocid este efectuat cu buna stiinta de catre parlamentari, pentru ca solutia este simpla, si in mod clar ar dispare aproape cu totul accidentele. Montarea din zece in zece kilometri, de la Bacau la Ajdud mai intai, a unor camere care sa inregistreze viteza celor care trec pe acolo. Dar nu numai atat – ca sunt destui care incetinesc cand vad o camera video suspendata. La fiecare 30 de kilometri, semnalul inregistrat la camera sa fie comparat cu cel de la km 10, adica sa se insumeze timpii, astfel incat daca ok, treci pe sub camera cu 50 pe ora dar ajungi sa strabati drumul dintre doua camere – aia 10 km – in eu stiu, 5 minute, asta inseamna ca tu ai avut o viteza medie pe distanta aia de 10 km de 120 pe ora. Saltat permisul, confiscata masina la a doua depasire de viteza, si de aici liniste si pace, toata lumea ar circula regulamentar.
Ad a zis
Foarte tare raspunsul tau … Ai spus tot aici !!! Ma gandeam sa scriu cam acelasi lucru dar mi era ca majoritatea ma vor lua in ras ! Bravo !
Gigel a zis
Sfatul meu: cind aveti idei, trimiteti un mail la Ministerul Afacerilor Interne. Astea sunt in general probleme administrative, nu legislative. Nu cred ca un minister se va supara de ceva propuneri care ii pot imbunatati activitatea.
Gigel a zis
Ar fi totusi si o problema legislativa, si anume prevederea ca depasirea vitezei legale sa se faca cu mijloace omologate. Ar fi bine daca s-ar modifica prevederea pentru ca sa se poata folosi un calcul rapid al vitezei pe baza km parcursi si a timpului de trecere intre 2 camere.
Dan a zis
Problema accidentelor sunt retardatii din trafic, unii fara permis, beti, necunoscatori de legislatie, starea catastrofala a gunoaielor aduse de la cimitirele de masini de prin vest, graba si zeflemismul soferilor, supraestimarea soferilor, anvelopele foarte uzate, cumparate la mana a doua ca sunt „de firma si au carne” desi ele au stat cu anii aruncate la gramada prin parcurile de dezmembrari, repararea acestora cu piese defecte de la dezmemebrari, unii sclerozati puneau pana si placute de frana de acolo. Mergeti la RAR sa vedeti ce masini asteapta pe marginea drumului, zici ca e coada la REMAT pentru prima de casare, nu la inspectia tehnica, masini pe care le vedem in targ duminica conduse de babute la biserica sau de medici. La educatia soferilor si arderea la buzunar trebuie lucrat, pentru depasirea pe linie continua care a devenit un hobby la romani, amenda de cel putin 2500 lei fara plata la 48 ore si suspendarea permisului pentru 1 an, la fel si pentru alcool, cum la englezi stai pieton un an si o amenda zdravana, sa se poata si la noi, cei care incalca regulile de circulatie trebuie tinuti cat mai departe de sosele si cat mai mult timp. Starea drumurilor nu este o scuza, cum altii pot sa mearga respectand legislatia, pot si ceilalti, daca nu pot, atunci arsi la buzunare, doar pot sa se scoale mai devreme din pat ca nu sunt lipiti de el.
Popescu a zis
Bravo Dan. Subscriu si eu la cele enuntate de tine.
DII KOT a zis
O alta masura normala este destituirea tuturor sefilor de la Circulatie din judetele pe unde trece acest E85.