• foarte mulți întreprinzători reclamă că au rămas fără formulare tipizate și nici nu mai au de unde să cumpere astfel de documente • pînă la 1 iulie, cînd vor putea fi folosite formularele personalizate, firmele nu au acte în care să-și înregistreze actiuvitatea
Mediul economic băcăuan se află în plină criză cauzată de lipsa facturierelor și a celorlalte formulare cu regim special. Tot mai mulți întreprinzători reclamă lipsa acestor documente la ghișeele Fiscului. „Nu mai am de două săptămîni nici facturiere, nici avize de expediție. La Finanțe am fost și nu mai au nici ei de vînzare. Am înțeles că se schimbă tipizatele de la începutul lui iulie. Eu ce fac pînă atunci? Sînt forțat ori să închid, ori să lucrez fără documentele legale”, ne-a spus Ioan Crețu, un întreprinzător băcăuan. Într-adevăr, săptămîna trecută, la Finanțe nu s-au găsit tipizate de cumpărat.
Explicația finanțiștilor este că, începînd cu data de 1 iulie 2004, formularele tipizate cu regim special, comune pe economie, se vor executa prin imprimarea datelor de identificare pentru fiecare utilizator. Cu alte cuvinte, formularele vor fi personalizate, iar aceste noi documente vor conține următoarele informații: denumirea, numărul de înmatriculare la oficiul registrului comerțului, codul unic de înregistrare, atributul fiscal, sediul social, contul bancar, capitalul social.
Maricel Radu, purtător de cuvînt al Direcției Generale a Finanțelor Publice (DGFP), spune că, pentru a obține noile tipizate, utilizatorii trebuie să adreseze comenzi ferme unităților abilitate de Imprimeria Națională, care vor asigura tipărirea și distribuția formularelor către aceștia. Prin unitățile abilitate, Imprimeria Națională asigură preluarea comenzilor și livrarea de formulare tipizate în toate județele, iar termenul de livrare este de maximum 15 zile de la înregistrarea comenzii ferme. „Formularele tipizate cu regim special, comune pe economie, executate fără personalizarea datelor emitentului prin pretipărire, achiziționate pînă la data de 1 iulie 2004 de utilizatorii finali, persoane fizice și juridice, rămîn valabile pînă la data de 31 decembrie 2004”, precizează Maricel Radu. Adresa și informațiile de contact ale unităților abilitate să preia comenzile de formulare tipizate sînt afișate permanent la DGFP și la administrațiile fiscale din subordinea acesteia, precum și pe site-ul Companiei Naționale „Imprimeria Națională”, „www.cnin.ro”.
Despre ce au ei de făcut, nimeni nu îi poate lămuri însă pe întreprinzătorii care și-au epuizat formularele nepersonalizate. Ce fac ei pînă după 1 iulie, cînd vor putea folosi noile tipizate, este greu de știut. Lipsa acestor documente pare să fi devenit deja o problemă cronică, cel puțin la nivelul județului Bacău. Culmea, dacă se va întîmpla, va fi prima oară cînd activitate ar intra în blocaj de natură birocratică. (Florin POPESCU)
Lasă un răspuns