• notele obținute la acestea vor da o medie pe baza căreia se va face departajarea la intrarea în liceu
Ministerul Educației și Cercetării a confirmat renunțarea la examenul de capacitate, odată cu debutul anului școlar 2003 – 2004. Șefii Inspectoratelor Școlare Județene (ISJ) au aflat, luni, la București, de la conducerea Ministerului Educației și Cercetării (MEC), ultimele noutăți în materie de bacalaureat, mobilitate a personalului didactic sau introducerea învățămîntului obligatoriu de zece ani. Ministerul a decis și în ceea ce privește modul de trecere de la gimnaziu la liceu sau la o școală de arte și meserii. „Potrivit proiectului de lege promivat de minister, elevii de gimnaziu vor susține, pe parcursul claselor a VII-a și a VIII-a, mai multe teste grilă, care vor cuprinde întrebări din toate materiile de bază. Deocamdată, nu s-a stabilit încă cîte teste de acest fel vor fi date sau dacă vor fi susținute în timpul anului școlar, în timpul vacanțelor sau la sfîrșitul anului școlar. Notele obținute la teste vor da o medie, pe baza căreia se va face departajarea elevilor la intrarea în liceu dacă numărul candidaților de la un liceu va fi mai mare decît cel al locurilor. Media generală a anilor de gimnaziu nu va mai fi luată în calcul”, a explicat inspectorul general Ghiorghi Iorga. O formulă de verificare pe care șeful ISJ o consideră cît de poate de nimerită, deoarece „va duce, dacă nu la dispariția, cel puțin la scăderea anvergurii meditațiilor, pentru că nimănui nu-i va conveni să plătească ore suplimentare pentru toate materiile”.
Sistemul testelor grilă va fi folosit și la trecerea din clasa a X-a în clasa a XI-a de liceu, pentru repartizarea elevilor pe specializări, în condițiile în care, dat fiind caracterul obligatoriu al învățămîntului de zece ani, primii doi ani vor fi, indiferent de liceu, de cultură generală. Tot la teste grilă se va aplea și atunci cînd un absolvent de școală de arte și meserii de trei ani își va exprima dorința să-și definitiveze studiile într-un liceu. Testările în cauză vor avea ca obiectiv repartizarea absolventului de la o secție de liceu la alta, ideea de echivalare a studiilor prin diferențe urmînd să dispară, atît timp cît cel de-al treilea an al școlilor de arte și meserii va fi socotit drept an de recuperare a diferențelor dintre programa școlilor de profil și cea a liceelor. (Eduard CUCU)
Lasă un răspuns