Pictorul Ion Mihalache (Luci – pentru prieteni, iar aceștia nu sunt puțini) este, prin excelență, un experimentalist. Prin urmare, nu putea fi un artist plastic mai potrivit pentru deschiderea unei noi galerii de artă care, prin prisma cotidianului dur și al capitalismului feroce pe care-l trăim, este în sine un experiment îndrăzneț.
Astfel, printre malurile de zăpadă adunate în urma unei ierni furibunde, ușile Galeriilor de artă Karo s-au deschis largi, joi seara, în așteptarea prietenilor lui Luci Mihalache, iar aceștia n-au fost puțini. Pe lângă promisiunea unei expoziții puternice cu care ne-a obișnuit autorul de-a lungul anilor, cei care au trecut pragul noilor galerii au venit, probabil, și din curiozitatea de a vedea cea mai nouă investiție privată în artă și pe curajoșii săi proprietari. „Această nouă galerie, care se deschide alături de mai vechile galerii de artă «Velea» ale lui Gheorghe Franț, transformă această zonă într-un adevărat Cartier Latin” – a remarcat pictorul Ilie Boca, făcând trimitere la faimosul cartier parizian, leagăn al culturii moderne europene.
Vernisajul expoziției și inaugurarea galeriilor de artă Karo a fost deschis de cuvântul de bun-venit adresat de poeta Mihaela Băbușanu – Amalanci, prietenă și consultant cultural al proaspeților proprietari, Carmen și Constantin Ținteanu.
Apoi, prezentarea a fost preluată de către pictorul Ilie Boca, veteran al penelului, care a subliniat valoarea lucrărilor aflate pe simeze și necontenita căutare a perfecțiunii pe care expozantul o trăiește intens prin opera sa.
La finalul discursurilor, vădit emoționat, Constantin Ținteanu, principalul „vinovat” al acestui eveniment artistic de înaltă ținută, le-a mulțumit celor prezenți pentru căldura cu care i-au îmbrățișat această inițiativă culturală. „Am dorit să împărtășim din iubirea noastră pentru artă – a declarat proprietarul noilor Galerii Karo – și sperăm ca acest proiect să prindă în rândul artiștilor plastici băcăuani pe care îi așteptăm într-o colaborare artistică reciproc avantajoasă.”
Cât depre discursul autorului, acesta a rămas la nivelul vizualului, dur și voluptos în egală măsură, eterogen ca expunere, dar unitar prin natura experimentelor sale cromatice transpuse în uleiuri, acuarelă, tuș ori creioane colorate.
Lasă un răspuns