UPDATE 3: Prefectul de Vrancea spune că muncitorii știau de existența conductei de gaze, dar aceasta era îngropată la mai puțin de un metru adâncime și ar fi trebuit să fie mult mai jos. A fost lovită de un excavator, în timpul lucrărilor, și a explodat. În apropiere se aflau zece oameni, iar patru dintre ei au murit instantaneu.
UPDATE 2: Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a transmis un mesaj de condoleanțe, după explozia de pe Autostrada A7, unde lucrează firmele lui Dorinel Umbrărescu: „În momente de grea încercare, niciun cuvânt nu poate alina pierderea persoanelor dragi. În urma accidentului de pe șantierul autostrăzii A7, în care și-au pierdut viața 4 muncitori, transmit sincere condoleanțe familiilor îndurerate. Ca ministru al Transporturilor am fost și sunt în permanentă legătură cu constructorul și autoritățile care au intervenit la locul tragediei”.
UPDATE: Patru persoane au fost găsite carbonizate de către salvatori, iar alți cinci oameni sunt răniți, din care doi cu arsuri grave.
Doi bărbaţi de 61 şi 53 de ani, victime ale exploziei de la magistrala de gaz de la Călimăneşti, urmată de incendiu, care prezentau arsuri pe 65, respectiv 40% din corp, au fost preluaţi cu elicopterul de pe Aeroportul Bacău şi transferaţi la unităţi medicale din Bucureşti, a informat, joi dimineaţă, Serviciul de Ambulanţă Judeţean (SAJ) Vrancea.
Potrivit sursei citate, cele cinci persoane rănite în urma exploziei de la Călimăneşti au ajuns la Compartimentul de Primiri Urgenţe al Spitalului Municipal Adjud cu mijloace proprii.
„La ora 01:12, Dispeceratul SAJ Vrancea a primit o solicitare, în localitatea Călimăneşti, pentru o explozie urmată de incendiu la o conductă de gaze. S-a activat Planul roşu la ora 01,53. SAJ Vrancea a alocat cinci echipaje tip B în zona incendiului. Primele cinci victime s-au deplasat cu mijloace proprii la CPU Adjud. Trei victime au fost internate în spital.
Pentru două victime s-a solicitat transferul din CPU Adjud către aeroportul Bacău cu echipaje SAJ de urgenţă tip C2. O victimă conştientă, de sex masculin, în vârstă de 61 ani, cu arsuri pe o suprafaţă de 65% din corp, a fost preluată de echipajul SAJ cu medic şi transportată la Aeroport Bacău, unde a fost preluată de un elicopter SMURD pentru transport la Spitalul «Bagdasar Arseni» din Bucureşti.
A doua victimă, conştientă, de sex masculin, în vârstă de 53 de ani, cu arsuri pe o suprafaţă de 40% din corp, a fost preluată de al doilea echipaj SAJ cu medic şi transportată la Aeroportul Bacău, de unde a fost preluată de elicopterul SMURD pentru transfer la Spitalul Floreasca Bucureşti”, a declarat purtătorul de cuvânt al SAJ Vrancea, Gabriela Moroş, citat de Agerpres.
Alte patru persoane au fost găsite carbonizate în urma incendiului.
Atât persoanele decedate, cât şi cele rănite în urma incendiului efectuau lucrări de construcţie pe şantierul Autostrăzii Moldovei.
Știrea inițială:
Un incendiu izbucnit miercuri noaptea pe șantierul firmelor lui Dorinel Umbrărescu la o magistrală de gaz din Călimănești – Vrancea, a pus pe jar populația și autoritățile. Șoferii aflați în trafic pe E85 și populația din zonă au intrat în alertă, autoritățile anunțând activarea Planului Roșu de intervenție.
Patru persoane au murit şi alte cinci persoane, angajaţi ai societăţii lui Dorinel Umbrărescu, care execută lucrări la Autostrada Moldovei A7, au fost rănite, fiind transportate la spital pentru îngrijiri medicale. Potrivit unor relatări, în schimbul de noapte se lucra cu 5 utilaje, iar unul dintre acestea a lovit magistrala de gaz metan.
La faţa locului au intervenit şase autospeciale de stingere cu apă şi spumă, o autospecială transport personal şi victime multiple, patru ambulanţe SMURD, două autospeciale de stingere de la SVSU Mărăşeşti, cinci ambulanţe SAJ Vrancea precum şi mai multe echipaje de jandarmi şi poliţie.
Vom reveni.
Niki Vranceanu a zis
Topografia e o știință care cere multă matematică. Conversiile din sisteme de referință locale, în sisteme naționale (gen, Stereo70) ori sistem WGS, chiar dacă le faci cu calculatorul (în Excel!), tot îți cer foarte multă atenție.
În cazul retrointersecțiilor, calitatea determinării coordonatelor punctului de stație depinde mult și de echipamentul folosit, dar și de priceperea și atenția topografului.
Când o firmuliță specializată în relevee de apartament primește o lucrare de anvergura celor din proiectele Transgaz… riscul e mare.
E foarte posibil ca cei de la UMB să fi urmat planurile, dar conducta să nu fi fost figurată corect pe plan.
Oricum, ce a fost acolo nu e o greșeală săvârșită de un „Dorel” neatent. Acolo cei care ar trebui să facă pușcărie sunt niște oameni cu facultate!
P.S. Umbrărescu nu ține el jalonul pe câmp, când se face determinarea punctelor. Chiar dacă o fi vreo culpă a firmei constructoare, vina efectivă e a inginerilor nu a patronului.
Oricum, eu am mari îndoieli că ar fi vina UMB-ului și nu m-ar mira să aflu peste câteva săptămâni de vreo firmă de topografie ai cărei conducători au fost nițel arestați!
expertinorice a zis
ce va mai place sa aruncati cu arestarile in stanga si in dreapta. e sport national la romani. cei ce vor fi gasiti vinovati vor lua cu suspendare ca e omor din culpa. ca a fost accident , gen. cat despre UMB, te intreb eu pe matale, ce cautau cu imbunatatirea stratului de fundare la autostrada PESTE conducta? in aviz le scria clar ca teava trebuie relocata si nu aveau voie sa se apropie la 20m de ea. la fel de vinovati sunt si marlanii aia de la Transgaz care toata ziua au incercat sa se spele pe maini. pai tu il vezi pe umb ca deja a trecut cu buldozerul pe acolo si deja pune strat peste strat direct pe conducta si nu te duci sa le zici….ba nebunilor, ati innebunit? la fel de vinovati sunt cei de la CNAIR/DRDP Iasi care asigurau dirigentia si aveau obligatia sa sisteze lucrarile pentru nerespectarea conditiilor din avize. din astia 3, Umbrarescu e cel mai vinovat, ca, in goana lui de a satisface orgoliile politice ale unora, ignora program de lucru, avize, norme tehnice, si in general e zeu si ignora pe oricine.
Niki Vranceanu a zis
Ziceți ca nu aveau voie sa se apropie la 20 de metri de conductă.
Depinde mult de planuri, ca daca pe planuri conducta figura la 30 de metri mai încolo de locul exploziei, situația ramâne fix cum am descris-o eu.