Orice persoană care își deschide o afacere se lovește de tot felul de probleme, de la birocrație la taxele neverosimil de mari. Totuși, unul dintre cele mai mari „praguri” pe care trebuie să le treacă oamenii de afaceri a fost și rămîne numele firmei ce stă să se înființeze. Aici intervine, de regulă, un blocaj al imaginației și, ca de obicei, soluția vine tot din familie. Asta, pentru că cele mai multe nume de firmă sînt formate din prescurtări de nume de consoarte, copii și părinți.
Constantin Drăgănuță, vicepreședinte la PD, și-a numit firma Dravidian după un algoritm foarte simplu. „DRA”, după numele de familie, urmează „VI”, după prenumele soției, Viorica, iar coada a venit la libera inspirație, pentru că „se lega bine”. Drăgănuță spune că „botezarea” firmei te face să treci prin adevărate chinuri ale imaginației, deoarece „trebuie să-i dai și specificul și să și personalizezi societatea”.
Ionel Floroiu, tot vice la PD, s-a folosit de propriul nume cînd și-a denumit societatea Proindom. „«PRO» vine, evident, de la «producție», iar «IN» de la prenumele meu. Finalul «DOM» are o adevărată istorie, pentru că, atunci cînd am înființat firma, eram ofițer și nu puteam fi acționar de unul singur. Ca urmare, m-am asociat cu socrul meu, pe care îl cheamă Dominte”, explică el. Foarte mult de muncă a avut Floroiu și cînd și-a deschis restaurantul. El a rugat un prieten din Italia să-i trimită o listă cu mai multe nume italienești, deoarece „vroiam inițial ca restaurantul să aibă specific italian”. Floroiu a primit mai multe nume, dar multe se regăseau și la Registrul comerțului, rezervate de alte firme. Pînă la urmă, cîștigător a fost numele „Del Sole”, Soare în românește. (Florin POPESCU)
Lasă un răspuns