Pe măsură ce tot mai mulți băcăuani se hotărăsc să-și încerce norocul în afaceri, înființîndu-și diverse societăți, devine tot mai greu pentru patroni să găsească un nume adecvat cu care să-și boteze viitoarea firmă. „Cred că am stat vreo două ceasuri, împreună cu nevastă-mea, pînă să găsim o denumire potrivită și care să nu fi fost deja aleasă”, ni s-a plîns, spre exemplu, Ioan L., administratorul unui SRL recent înregistrat la Registrul Comerțului. Din acest motiv, dar și în scopuri ținînd de marketing, oamenii au început să folosească pentru firmele lor denumiri neconvenționale, unele de-a dreptul amuzante. Printre sursele acestor denumiri se numără numele sau inițialele proprietarului, specificul activității pe care o desfășoară unitatea, noțiuni de zoologie, literatură, mitologie, știință, sau, pur și simplu, cuvinte menite să atragă atenția posibililor clienți.
Un patron conduce, de exemplu, firma „Charme & Romantisme”, în timp ce altul, probabil mai credinios, e șef la „Sfînta Cruce”. Poți merge însă și la SC „Colăcel Com”, dar și la SC „Coșmar Com”. Alții, ceva mai domestici conduc firma „Licurici” sau „Iepurașul”. Ce-o fi fost însă în mintea celui care și-a botezat firma „La Răscrucea Trei Calici” sau SC „Marțian”? Plaja numelor pestrițe este atît de mare, încît puteți găsi de la „Veni Vidi Vici Com”, SC „Tentația”, SC „Vagabond”, SC „Vrăbiuța Prodcom”, pînă la SC „Zdrobuleanca”, „La Scîndurica”, „Alba-ca-Zăpada” și altele de genul acesta. „Îmi amintesc de o firmă, numită «Faliment Rascom», care chiar a dat faliment”, ne-a declarat rîzînd inspectorul de muncă Adrian Sechel. Mai ciudat a fost abia momentul în care am încercat să contactăm telefonic măcar pe cîțiva dintre patroni. Am avut surpriza să constatăm că nici una dintre aceste firme nu figurează la Informații. (Alin LEANCĂ)
Lasă un răspuns