A început lucrul efectiv la prima pistă de biciclete din Bacău, din cele 6 pe care Primăria le-a contractat pe fonduri europene. Este vorba despre traseul Centru – Aeroport, proiect care costă peste 3 milioane de euro.
Firma care a câștigat licitația în valoare de 14,5 milioane de lei, fără TVA, este BVA Logistik. Constructorul a demarat primele lucrări la Pasajul pietonal Letea, care e cuprins în proiect. Însă, lucrările la prima pistă de biciclete din Bacău abia au început, în zona intersecției Republicii/Chimiei.
Traseul va cuprinde piste de biciclete pe Republicii, Calea Mărășești și Nicolae Bălcescu. Pe lângă pista propriu-zisă, contractul prevede amenajarea de instalații electrice, parcări pentru biciclete, mobilier urban și amenajare peisagistică. De asemenea, în proiect este inclusă și modernizarea pasajului subteran Letea, unde lucrările sunt avansate.
În total, sunt 6 coridoare nemotorizate ce trebuie făcute, plus proiectul privind sistemul integrat de trafic. Fondurile europene pentru aceste proiecte de mobilitate urbană însumează peste 40 de milioane de euro.
Toate aceste proiecte trebuie finalizate până la sfârșitul anului 2023, pentru ca municipalitatea să nu piardă finanțarea europeană, așa cum s-a întâmplat în cazul Insulei de Agrement.
Baba Yaga a zis
Din acei bani pentru mizeria asta de asa-zisa “pista” s-ar fi putut re-sistematiza circulatia sau parcarile din urbea noastra dar, pentru ca acolo nu e “ciolan” de papat, nu exista interes.
Nicolae a zis
Intotdeauna tre sa fie un idiot contra, chiar si cand se intampla un lucru bun. Ce treaba are una cu alta? sau v-ati obisnuit nici cu una nici cu alta…
BoogieMan a zis
Sunt fonduri europene pentru mobilitate „nemotorizata”. Pe intelesul tau, „nemotorizat” inseamna pietonal sau cu bicicleta, proiectul NU poate finanta „parcari” sau sistematizare de circulatie rutiera.
George a zis
Pe aceste piste incap 2 biciclete care se intersecteaza circuland in directii opuse ?
Ultimele piste de prin administratia „Stavarache” au fost doar desenate din dale. Sa nu patim la fel….
BOGDAN a zis
Norma tehnica arata ca fiecare sens ptr. biciclete latimea este de 1,00 m cu distanta intre sensuri de 0,50 m deci in total 2,50 m.
Ciuma rosie a zis
Sunt curios daca vor aduce la acelasi nivel pista de biciclete si strazile cu care se va intersecta.
Daca nu vor fi la nivel, voi circula tot pe strada.
Ionut a zis
Nu inteleg de ce se construieste pista din dale de piatra.
Nu este deloc confortabil sa mergi cu trotineta electrica pe aceasta suprafata.
Tremuri din toate incheieturile.
Era bine daca se tinea cont de opinia utilizatorilor de mijloace de transport alternative.
George a zis
Mai ieftin plus ca nu trebuie personal super calificat pentru astfel de lucrari. Nici utilaje. Oare in proiectarea initiala erau prevazute din dale ?
Johnson a zis
Nu! Dar nici comisioanele nu erau trecute în caietul de sarcini…
Mihai a zis
Un lucru foarte bun, felicitari! Si eu as renunta la masina in detrimentul bicicletei daca mi se asigura conditii civilizate.
Cristi a zis
Tipic romanesc, schimbam pavele existente cu alte pavele dar pe fonduri europene, asa ceva intalnesti numai la Caracal.
Veteranul a zis
Asa zisa pista de biciclete va lua spatiu din trotuar si sa te fereasca Dumnezeu, ca pieton sa calci din greseala pista in timp ce vine ca vantul vreun bezmetic de biciclist. Ai trecut la cele sfinte cat ai zice peste! Mare smecherie! Apropo, trotuare pentru pietoni se mai fac sau se mai repara?
Ion a zis
Daca sé construieste pista pé trotuar é clara situatia, bani cheltuiti fara minte.
Ale a zis
Nu e un lucru rău, dar ce ne facem ca nu sunt trotuare pe unde sa își plimbe mămicile bebelușii cu un simplu caruț…spre necunostiință de cauză întreb ?
bacauan a zis
vesnica pacaleala electorala votata de bacauani si romani in general….piste biciclete,borduri,flori si pavele.
cand astfel de programe vor fi refuzate la vot vom reincepe sa crestem,pana atunci punem carul inaintea cailor.
Popovici Costel Ciprian a zis
Cam pe când o pistă pentru biciclete , pe tronsonul calea Bârladului – centru , calea Romanului – centru ? L-ați proiectat măcar ? Sau nu vreți să faceți o pistă pentru biciclete pe tronsonul calea Bârladului- centru , calea Romanului – centru ? Mă gândesc că cei de la periferie contează doar pentru taxe și impozite , nu și pentru altceva ! Voi ce spuneți ?
MIREL a zis
A citit cineva Ghidul pentru amplasarea pistelor de biciclete din 2016?
Dani a zis
A facut si Stavarache pista de biciclete pe trotuar, in dreptul parcului Cancicov pana la podul de la narcisa si in alte zone din Bacau si cu toatea astea biciclistii circula tot pe strada. Parerea mea e ca trebuia largita strada cu un metru luat din trotuar si facuta pista de biciclete pe strada. Dar vom vedea efectul cand va fi gata.