Agentii economici si furnizorii de utilitati din judetul Bacau, E-ON Moldova Distributie, E.ON Gaz Distributie, Oficiul Judetean de Posta si Compania Regionala de Apa Bacau s-au intilnit, saptamina trecuta, pentru a dialoga pe tema problemelor si dificultatilor din relatiile lor contractuale. Initiativa acestei actiuni a rezultat in comisiile de lucru ale Camerei de Comert si Industrie Bacau, in care agentii economici au semnalat astfel de probleme. „La intilnirea-dialog – ne-a informat presedintele Camerei de Comert, Doru Simovici – au fost dezbatute solutii pentru adaptarea serviciilor oferite de furnizorii de utilitati la nevoile reale ale firmelor, in vederea desfasurarii in bune conditii a activitatii acestora”. La intrunire a fost prezent si directorul executiv al Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorilor Bacau.
In relaţia cu E-ON Moldova Distributie si E-ON Gaz Distributie, au fost semnalate intreruperile de furnizare a energiei electrice si a gazului, care produc pagube materiale, perturba fluxul tehnologic, decalibrarea si deteriorarea echipamentelor de productie, toate aceste disfuncţionalitati conducind la nerespectarea termenelor contractuale, majorarea cheltuielilor si scaderea nivelului de performanta. De asemenea, au fost semnalate nerezolvarea prompta a solicitarilor privind avariile la retelele electrice sau de gaz, efectuarea modificarilor la retelele electrice proprii pe banii consumatorului, taxarea consumului de gaze estimativ care nu reflecta consumul real al utilizatorilor, deoarece pe linga volumul contorizat se aplica incadrari in zone de calitate si putere calorifica superioare, facturarile duble, comunicarea dificila intre agentii economici si furnizori (la orice sesizare raspunde robotul si dureaza intre 20 si 30 de minute ca operatorul sa preia legatura).
La fel, au fost acuzate lipsa echitatii contractuale, obligarea firmelor aflate în dificultate de plata de a achita garantii, valoarea acestora reprezentind media consumului pe 3 luni, durata foarte mare de eliberare a autorizatiilor pentru extinderea retelelor (poate ajunge pina la 3 luni), notificarile E.ON catre consumatori care nu au valoare legala, in masura in care Ordinul 77/2009 care reglementeaza acordul-cadru de furnizare, prevede ca la notificarile prin posta procedura de notificare se considera indeplinita.
Compania Regionala de Apa nu asigura apa industriala si determina firmele sa utilizeze, in procesul de productie, apa potabila de 4-6 ori mai scumpa, ceea ce conduce la utilizarea ineficienta a resurselor de apa potabila a judetului. De asemenea, utilizatorii apei din fintinile proprii sint obligati sa plateasca utilizarea retelei de canalizare in functie de consum si nu de cantitatea de apa deversata, calitatea apei furnizate este deficitara si afecteaza activitatea agentilor economici si nu exista infrastructura necesara pentru a colecta distinct apa pluviala, astfel ca utilizatorii de apa potabila platesc si apa pluviala.
Din relatia cu Compania Nationala Posta Romana, a rezultat ca facturile de la E.ON Energie si E.ON Gaz nu ajung la destinatari, dar nici E.ON nu ia masuri pentru a contacta consumatorii atunci cind observa ca se intorc facturile.
Pentru perioada urmatoare, participantii au propus organizarea, cu sprijinul Camerei de Comert, a unor intilniri periodice, pentru ca furnizorii de utilitati sa prezinte agentilor economici serviciile pe care le ofera, planurile de investitii si solutiile la sesizarile consumatorilor.
Lasă un răspuns