Hardy Spranger, președintele General Motors Daewoo Europe, a precizat că există discuții serioase pentru preluarea fabricii de autoturisme de la Craiova. „Discuțiile au loc între propietarii lui Daewoo Automobile România, adică guvernul României, și creditorii lui Daewoo. Se caută soluții la diverse probleme, inclusiv chestiunile legate de proprietatea asupra companiei. Noi nu facem decît să privim cele două părți implicate în discuții, a adăugat Spranger, care admite că experiența lui GM poate fi valoroasă în aceste tratative. „Creditorii lui Daewoo Motor sînt intersați doar să scoată cît mai mulți bani. Iar executivul român să găsească o formulă financiară corectă. Dacă creditorii cer prea mult s-ar putea să rămînă fără nimic și atunci revin de unde au plecat”, explică Președintele lui GM Daewoo Europa.
Este pentru prima dată cînd un executiv GM adimte oficial existența unor tratative serioase legate de fabrica de la Craiova, confirmînd zvonurile apărute în România că s-a găsit o soluție pentru fabrica Daewoo din Bănie. Oficialii Daewoo Automobile România au refuzat orice comentarii pe această temă, preferînd să vorbească despre rezultatele comerciale strălucite. O altă întrebare delicată este: are nevoie GM Daewoo de fabrica de la Craiova? „Probabil că nu! Avem capacități suficiente pentru numărul de unități pe care le vindem în Europa. Este utilă achiziția pe termen lung? Probabil că da”, a raspuns Spranger.
Pînă în 2005, Daewoo Automobile România primește componente pentru fabricația de mașini din vechile generații și are dreptul să folosească marca Daewoo. Dar ce se va întîmpla după expirarea contractului în cazul în care nu se agrează preluarea fabricii? Nimeni nu cunoaște răspunsul! Dacă însă se va prelua fabrica, va dispărea această problemă. În schimb, „apar altele, între cele mai importante fiind ce marcă va fi vîndută în România, Daewoo sau Chevrolet, și mai ales ce gamă de modele se va fabrica la Craiova?”, explică Spranger.
Lasă un răspuns