Vești proaste și vești bune, pentru băcăuani, în ceea ce privește infrastructura de transport. În primul rând, nu numai Bacăul, dar toată Moldova nu se va lega de Ardeal prin vreo autostradă, cel puțin până în 2026. Aeroportul din Bacău însă are la dispoziție pentru următorii 4 ani nu mai puțin de 66 milioane de euro plus TVA, pentru investiții. Nici lucrările la noile facilități ale aeroportului nu stau rău, au ajuns la 45-47 la sută.
Sorin Brașoveanu, președintele Consiliului Județean Bacău (CJ), Dragoș Benea, fost președinte al CJ și președinte al județenei PSD, Cosmin Necula, primarul municipiului Bacău, și deputatul PSD Lucian Șova au prezentat azi principalele efecte pentru Bacău ale Master Planului pe Transport, aprobat miercuri, în ședința de Guvern.
„O decizie, chiar și imperfectă, este mai bună decât o amânare”
Președintele Sorin Brașoveanu a precizat că lucrările începute în primăvara anului la Aeroport sunt în stadiul de 45-47 procente. Vestea bună este legată de fondurile prevăzute în Master Plan.
„În ședința de Guvern, a fost aprobat Master Planul pe Transport, în care sunt prevăzute lucrări de peste 66 milioane euro pentru Aeroport și pistă”, a precizat Brașoveanu, care a preconizat lansarea în această toamnă a licitației pentru modernizarea pistei, urmând ca lucrările efective să înceapă în mai-iunie 2017. Până atunci, vor fi gata noul turn, noua aerogară, parcarea, etc.
Dragoș Benea, fostul președinte al CJ, a felicitat Guvernul Cioloș, pentru că a aprobat Master Planul. „O decizie, chiar și imperfectă, este mai bună decât o amânare”, a afirmat Benea, referindu-se la faptul că documentul a fost aprobat prin Hotărâre de Guvern și nu a mai intrat în circuitul parlamentar, mare consumator de timp.
„Vestea bună este că sunt prevăzute 66 milioane de euro plus TVA, pentru lucrări la aeroport. Pe lângă aeroport și pistă, este prinsă și o categorie de finanțare pentru terminalul intermodal, dar aici este nevoie să se implice Primăria Bacău, deoarece trebuie conectat aeroportul cu Gara”, a spus Dragoș Benea.
Primarul Cosmin Necula a declarat că principalul beneficiar al Aeroportului este municipiul Bacău, drept pentru care Primăria este gata să intre într-un parteneriat pentru dezvoltarea acestuia. Deocamdată, municipalitatea poate contribui cu modernizarea accesului către obiectiv, strada Aeroportului.
Pentru că fosta administrație a alocat fonduri insuficiente și nu a întocmit niciun document pentru strada Aeroportului, deși a pretins că este preocupată de problemă, primarul Necula a anunțat că s-a decis alocarea a 60.000 de lei pentru a porni efectuarea studiilor tehnice.
Dragoș Benea a amintit că a cerut de la primărie strada Aeroportului de trei-patru ori, ca să o modernizeze din fondurile CJ, dar a fost refuzat de fosta administrație.
Bacăul și Moldova nu vor avea autostradă spre Ardeal până în 2025
Dragoș Benea a vorbit și despre vestea proastă, „conectarea pe autostradă a Moldovei cu Transilvania nu va fi posibilă înainte de 2025”. Astfel, ambele proiecte discutate, Iași-Târgu Mureș și Bacău-Brașov au ca termen de realizare anul 2026. Guvernul nu a prioritizat varianta cea mai ieftină, Brașov – Bacău, 2 miliarde euro, și mai rapid de executat. Varianta Iași-Târgu Mureș costă în principiu 4 miliarde euro, dar proiectul este aproape imposibil de realizat, deoarece traseul străbate două parcuri naturale și un relief dificil.
Președintele PSD Bacău a amintit de întâlnirea din primăvară, de la Iași, la care doar social democrații au fost reprezentați. „Noi, cei patru, am lucrat la aceste proiecte, într-o formă sau alta, și ne respectăm foaia de parcurs”, a spus Dragoș Benea. Suma de 66 milioane plus TVA prevăzută în Master Plan a fost fundamentată de Consiliul Județean.
La întrebarea referitoare la eșecul ambelor proiecte de autostradă care să lege Regiunea de Nord-Est de Ardeal, Benea a dat mai multe cauze cumulate. „Bacăul, deși are avantaje, nu a putut stăvili dorințele de afirmare ale celorlalte județe. De asemenea, nici politicienii din Ardeal n-ar fi fericiți să existe o autostradă spre Moldova”.
Un factor decisiv ar fi și geopolitica, o dovadă fiind momentul când Ioan Rus, când era ministru al Transporturilor, a plecat la Bruxelles cu autostrada Bacău-Brașov drept prioritate până în 2020 și s-a întors cu varianta Bacău-Pașcani, care, în cele din urmă, a devenit drum expres.
Dragoș Benea a mai apreciat că autostrada Bacău-Brașov – care nu e nici pe departe atât de greu de proiectat și avizat și nici nu trece prin parcuri naționale, ca varianta Iași-Târgu Mureș – ar fi contribuit și la rezolvarea altor probleme, întrucât ar urma să străbată Ținutul Secuiesc.
ecou a zis
Desi incerca sa dea impresia ca atragerea finantarii ar fi un merit al sau care conduce din spate Bacaul nu este asa. Factorii care au cantarit in luarea deciziei au fost: economic si geostrategic, existenta Sc Aerostar Sa care repara avioane de mari dimensiuni si cere imperativ o pista pt noile avioane de mare capacitate si tonaj cat si baza aeriana.
Aurica a zis
Multumim conducerii pesediste a judetului……asta e rezultatul dupa atatia ani de carmuire inteleapta a tovarasului Benea….! Sa traiasca intru slava Mariei Sale!
daniel a zis
Poate Benea aduce niste fonduri si pentru modernizarea soselei care trece prin Letea…sau varianta pe la Centrul de afaceri…sunt praf drumurile…
Poporul a zis
@ Aurica: URA!!! URA!!!!
Transmitem si un sincer si calduros omagiu din partea intregului popor iubitului si stimatului tovaras Dragos Benea,” secretarul general” al PSD Bacau.
everest a zis
Bacaul are doar politicieni de mucava.
Nu suntem in stare sa fim si noi la masa negocierilor ?!
Cu cine ?
Moldova are o soarta pierduta ?
Pacat.
Adrian a zis
Zahar, ulei si galeti! Atat cer votantii din judetul Bacau! Altceva nu le trebuie(autostrada inseamna investitii facute de capitalistii care sug sangele poporului) . Multumim dnului Benea ca ne apara de bampirii capitalisti exploatatori!!
tucu a zis
E bine ca guvernul a aprobat fonduri pt. Bacau. TRAIASCA GUVERNUL ! Dar ce treaba are Benea?!, care de 12 ani, nu a facut nimic. Acum a cazut pleasca de la guvern si a iesit in fata. De ce nu a obtinut fondurile in timpul Guvernului Ponta, de acum 3 ani ?